استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با بیان این که در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری اعمال محدودیت ها تنها در شهرهای قرمز است و بانک ها و ادارات در شهرهای زرد و سفید دایر هستند، گفت: اما اعمال محدودیت ها از روز شنبه هفته آینده تا پایان تعطیلات عید فطر، در کل استان خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 19 May 2020

غلامرضا شریعتی، امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در حاشیه نشست ستاد کرونا، اظهارکرد: محدودیت ها به صورت جدی تا پس از روز بعد از عید فطر انجام می شود و پس از آن نیز امیدواریم نیاز به تصمیمات جدیدی نباشد. شرایط در سه روز اخیر در حال رصد است و تعداد بیماران رو به کاهش بوده است اما هنوز آمار تعداد مبتلایان بالا است. البته عمده بیماران، سرپایی هستند ولی باید مراقبت بیشتری داشته باشیم و محدودیت های بیشتری اعمال کنیم.

وی با بیان این که علت کاهش بیماران در این سه روز نیز به خاطر ایجاد محدودیت هایی است که از یک هفته قبل اعمال کرده بودیم، افزود: خدا را شکر فرمانداران، نیروی انتظامی، بسیج، بهداشت و صنعت و معدن در زمینه این محدودیت ها خیلی خوب عمل کرده اند و اقدامات موثری انجام داده اند.

استاندار خوزستان با اشاره به تجهیز تخت های بیشتر در آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها و این که جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد، گفت: تلاش می کنیم به تدریج تعداد بیماران را کاهش دهیم. همچنین از روز پنج شنبه هفته جاری، اصناف و ادارات موظف هستند مجددا اعمال محدودیت ها را رعایت کنند و از روز شنبه نیز برای کل استان محدودیت ها اعمال خواهد شد.

وی با تاکید بر این که نماز عید فطر فقط در مساجد محله و آن هم در مکان رو باز برگزار خواهد شد، عنوان کرد: پس از نماز نیز نمازگزاران باید محل را خیلی سریع ترک کنند و درب مسجد بسته باشد تا بتوانیم انتقال بیماری را کنترل کنیم. همچنین باید از رفت و آمد و دید و بازدید عید هم صرف نظر شود.

شریعتی گفت: مجددا بررسی می کنیم و اگر نیاز بود، محدودیت های جدیدی را برای عید فطر و روز پس از آن اعمال خواهیم کرد و این مهم در دستور کار است و طی چند روز آینده در مورد آن تصمیم گیری خواهیم کرد. همه مردم باید رعایت کنند و اگر طی یکی دو روز پیش رو به بانک ها و ادارات مراجعه می کنند باید از ماسک استفاده کنند و ادارات هم باید اجازه ورود به افراد بدون ماسک را ندهند تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم. همچنین اصنافی حق بازگشایی دارند که در سایت ثبت نام کرده باشند. سازمان صنعت و معدن در این زمین فعال شده است و کسانی که ثبت نام نکرده اند، اجازه فعالیت ندارند.

وی با تاکید بر این که در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری اعمال محدودیت ها تنها در شهرهای قرمز است و بانک ها و ادارات در شهرهای زرد و سفید دایر هستند، افزود: اما اعمال محدودیت ها از روز شنبه هفته آینده تا پایان تعطیلات عید فطر، در کل استان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ۱۶ شهرستان خوزستان براساس اعلام شورای تامین و ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان شامل این شهرستان‌ها می‌شود:

اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، رامهرمز، مسجدسلیمان، هفتکل، دشت آزادگان، ماهشهر، هندیجان، دزفول، شوش، شوشتر، گتوند، آبادان و خرمشهر.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار