کد خبر: ۸۵۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 21 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده کهگیلویه ، بهمیی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری استان گفت : اگر گذشتگان به دنبال تلاش و کارهای زیربنایی بودند وار فرصت ها استفاده می کردیم سرنوشت و وضعیت بیکاری منطقه ما این نبود .
دخالت در انتصاب مدیران کار نماینده نیست
عدل هاشمی افزود : اکر آن اندازه که برای تغییر یک مدیر تلاش می شد ، مدیری که تغییر آن وظیفه دولت است  و دولت باید ارزیابی کند که این مدیر کارآمد است یا نیست و این کار امثال من نماینده نیست ، اکنون وضعیت استان ما اینگونه نبود.
وی ضمن انتقاد از وضعیت دخالت نمایندگان در تعیین مدیران گفت : استان ، استاندار دارد ، معاون سیاسی دارد ، ارزیابی دارد ، بازرسی دارد . بازرسی وظیفه مدیر پروری و کادرسازی دارد باید این بازرس لیست افرادتوانمند را تحویل استاندار دهد تا وی از میان این افراد شایسته ها را انتخاب کند.
هاشمی گفت : کجا وظیفه نماینده است که یک سال وقت خودش را تلف کند که کی فرماندار باشد و کی مسئول باشد ! آیا اگر دنبال این مسائل می بودم ، دیگه وقت داشتم بروم دنبال سد آبریز؟ می توانم بروم لیراب و مورخانی و دیشموک که امروز به برکت این نظام و با خرد جمعی و کار تیمی و با آن روحیه جهادی که خدا در من نهادینه کرده بود وجب به وجب را مدیریت کردم و به کمک مسیولان شرکت گاز پروژه گازرسانی را مدیریت کردم تا امروز مناطق صعب العبور از نعمت گاز برخوردار باشند؟
هاشمی ادامه داد : من یکبار از آقایان نظری معاون سیاسی قبلی استاندار و جمالی معاون سیاسی فعلی نخواستم که فلان شخص فرماندار من باشد یا در این زمینه ها درخواستی داشته باشم چون این وظیفه نماینده نیست.
من برای نجات کهگیلویه می آیم / چه شکایت ها از من پیش لاریجانی بردند! / سد آبریز نجات کشاورزی کهگیلویه و چرام است
وی افزود : روزی که آمدم برای این کارها آمدم اگر در آینده هم بیایم چه موفق بشوم چه موفق نشوم ، نجات کهگیلویه را در انجام کارهایی است که گزارش داده ام ، می بینم.
هاشمی ادامه داد : از شما استدعا ، آقای استاندار ، امام جمعه ، نماینده محترم ولی فقیه ، معاونت امور عمرانی ، بخش کشاورزی در کهگیلویه بزرگ ، نجات دشت کلاچو ، نجات دشت چرام به احداث سد مارون ۲ است .
وی خطاب به استاندار و اعضای شورای اداری گفت : اشک من جاری شد وقتی ۱۸ نماینده خوزستان علیه من بلند شدند و رفتند پیش آقای لاریجانی ، رفتند پیش مسئولان دولتی و اعتراض و شکایت می کردند که احداث سد آبریز باعث می شود تالاب شادگان خشک شود ! بهبهان خشک می شود ، چه جوسازی هایی کردند!
هاشمی افزود : علیرغم تلاش هایی که مخالفان سد ابریز کردند ، به لطف خدا تخصیص آن را که کار بسیار سختی بود گرفتیم.
مطالعاتش تمام شد ، جاده دسترسی به مناقصه رفت اما باید پیگیری شود .
وی ادامه داد : هر چند این پروژه یک پروژه ملی است اما در این مملکت اگر کاری پیگیری نشد در تهران بی نتیجه می ماند!
به پروژه 10 ساله اعتبار نمی دهند ! پروژه جدید تعریف می کنند!
هاشمی گفت : آب منطقه ای باید بداند پروژه آبرسانی به دهدشت غربی به ده سال رسیده است . چطور در بودجه طرح دیگری تعریف می کند که نه ردیف دارد نه موافقت نامه دارد بعد هم سی میلیارد تومان برای آن طرح بودجه می گذارد اما دهدشت غربی به دلیل اینکه بودجه ندارد ده سال می ماند ! این چه معنی دارد پروژه ای جدید تعریف شود و بودجه هم برای آن گذاشت اما پروژه ده ساله همچنان بدون اعتبار بماند!
وی خطاب به استاندار افزود : باید پروژه ها اولویت بندی شود که خوشبختانه از روزی که شما تشریف آورده اید هیچ چیزی کم نگذاشته اید .
هاشمی ادامه داد : سد کوه برد نردیک به اتمام است ، سد ایلی آباد هم تمام شد ، در حوزه آب شرب حضور قرارگاه خاتم یک نعمت بود که حدود 200 میلیارد تومان مبلغ پیمان است.
وی افزود : آنهایی که می گفتند عدالت در توزیع اعتبارات وجود ندارد و فقط برای اختلاف افکنی ، جو سازی می کردند بدانند اکنون اعتبارات زیادی در حوزه کهگیلویه بزرگ آمده است.
هاشمی گفت : هشت هزار و پانصد میلیارد تومان از طرف بخش خصوصی و دولتی در حوزه انتخابیه خود من از نیروگاه تا پتروشیمی تا فسفات تا سد آب ریز تا گاز رسانی تا بهداشت و گازرسانی در حال اجرا است.
وی ادامه داد : من عاشق اینجور کارها هستم من در همین دو ماه گذشته هم کوتاه نیامدم شاید خیلی ها پس از شکست رفتند و نشستند اما من تا دیروز بعدازظهر که آمدم شیراز دنبال طرح ها و پروژه ها بودم .
اگر گذشتگان کاری می کردند وضعیت ما این نبود / از شکست در انتخابات هراسی نداشتم / برای نجات کهگیلویه می آیم / دخالت در انتصاب مدیران کار نماینده نیست / سد آبریز نجات کشاورزی کهگیلویه و چرام است / مشکل حوزه من انتصاب مدیران نیست دنبال کار باشید / تقاضا از استاندار برای تشویق یک مدیر
 
مشکل حوزه من انتصاب مدیران نیست دنبال کار باشد
هاشمی ادامه داد : من می دانم مشکل حوزه انتخابیه من اینجور کارها است نه پست و مقام و القاب و چپ و راست نه اصولگرا است نه اصلاح طلب است. اگر حوزه انتخابیه من بیکاری دارد دلیلش نبود طرح بزرگ و زیر بنایی است که خوشبختانه الان پتروشیمی دهدشت در حال پیکیری است . شرکت بزرگ پتروپارس که از قوی ترین شرکت های وزارت نفت است برنده مناقصه شده است . پیگیر کارهای اجرایی باشید.
وی گفت : پتروشیمی دهدشت در شهر دهدشت یک ساختمان خریداری کرده به مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اما هنوز عده ای دارند یاس و ناامیدی ایجاد می کنند ! مگر سرمایه گذاران و سهامداران پتروشیمی دیوانه هستند که این همه هزینه کنند اگر قرار است پروژه ای نباشد ! این ها می دانند که پتروشیمی دهدشت باید تمام شود که اینگونه پای کار هستند.
نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت : پتروشیمی دهدشت 225 میلیون یورو قراداد دارد ، تجهیزات ان در حال ساخت است ایا ما باید هنوز محتاج عسلویه باشیم  یا خودمان کار کنیم ؟
وی ادامه داد : چقدر باید به وزیر التماس کنم تا یک نیرو را برایم به کار بگیرد من به وزیر برای گذاشتن مدیر التماس نمی کنم بلکه التماس می کنم جوانی را به کار گیرد
هاشمی گفت : اگر روزی طرح هایی که شروع کرده ام به اتمام رسید پایم را در این عرصه نخواهم گذاشت .
ما سه برادر بودیم و هستیم
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفت : الان فضای استان فضای کار و تلاش است و خدا را شکر اخلاق حاکم است .
وی خطاب حجت الاسلام حسینی گفت : از شما می خواهم برای رعایت و حاکم شدن اخلاق بین سیاسیون تلاش کنید تا فضای سیاسی استان اخلاقمدارانه شود.
هاشمی به نوع ارتباطات نمایندگان اشاره کرد و گفت : من در عالم رفاقت پیشرفت کارها را بهتر می بینم . من ، آقای دکتر تاجگردون و اقای زارع مثل سه برادر در کنار هم بودیم. هر کجا من گیر می کردم متوسل می شدم به آقای تاجگردون . برای من چپ و راست معنایی ندارد من می خواستم از این فرصت استفاده کنم .
وی ادامه داد : هر کس هر نیتی دارد خود می داند و خدایش اما وقتی آقای تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس است و همه نمایندگان به وی مراجعه می کنند چه معنایی دارد من بروم گوشه ای بنشینم و بگویم خودشان درستش می کنند در صورتیکه اینگونه نیست ، چانه زنی هست ، ارتباطات هست دنیای امروز اینگونه است .
هاشمی ادامه داد : من و آقای تاجگردون و آقای زارع مثل سه برادر بودیم و هستیم به هم افتخار می کردیم ، رفیق هم بودیم و اگر رقابتی هم داشتیم رقابت ما سالم و عمرانی و توسعه ای بود . هر چند من برای خودم تلاش می کردم و دیگران هم همینطور . کل استان را دوست دارم اما مطمئنا برای حوزه خودم تلاش می کردم چون محرومیتش بیشتر است.
52 ناهار در مجلس خوردم!
وی گفت  : من که دیگر نه کاندید هستم و نه دنبال تبلیغ اما می خواهم بگویم که در کل این چهار سال۵۲ ناهار در مجلس شورای اسلامی خوردم  و بین دو شیفت صبح و ظهر مجلس به دوندگی در وزارتخانه ها برای طرح ها و پروژه ها می پرداختم چون پیگیری این پروژه ها به همین سادگی نیست .
فقط مدیران اجرایی استان را مشناسم
عدل هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفت :  من فکر نکنم مزاحمتی برای کسی درست کرده باشم که از وی حلالیت بطلبم . شاید برخی مدیران کل استان را اصلا هم نمی شناسم من فقط با مدیران اجرایی مثل گاز که واقعا از زحماتش تشکر می کنم ارتباطات و پیگیری ها زیاد داشتم.
وی افزود : به زنگه نامه نوشتم از شما استاندار محترم هم می خواهم که مجموعه شرکت گاز استان را تشویق کنید که انقلاب گازرسانی در این استان بوجود آمد .
هاشمی ادامه داد : از اول انقلاب تا سال ۹۵ حدود ۴۵ درصد گازرسانی داشته ایم این در حالی است که تا پایان امسال این عدد به ۹۵ درصد خواهد رسید و این به برکت نظام است باید قدر این ها را بدانیم.
از شکست احتمالی در انتخابات هراسی نداشتم
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفت : من از شکست احتمالی در انتخابات هراس نداشتم و ندارم و کمرم هم خم نمی شود . خداوند شجاعتی به معنای قوت قلب در وجود من نهادینه کرده است و هر کجا هم بروم خادم و نوکر مردم  و کارگر جوانان هستم و مطمئنا مردم دیارم و استانم را فراموش نخواهم کرد .
وی در پایان گفت :  از مدیران و مسئولان ، ائمه جمعه که اگر جایی داد می زدند برای رفع مشکلات مردم بود و بویژه از فرماندار کهگیلویه که تلاش های زیادی برای به سرانجام رسیدن پروژه ها می کرد تشکر می کنم .
از دانشگاه علوم پزشکی و در راس ان دکتر یزدانپناه و از همه مهمتر از معاونت عمرانی استاندار که بیشتر ارتباط را با وی داشتم تقدیر و تشکر می کنم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار