کد خبر: ۸۵۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 21 May 2020

تمرکز بر جهش تولید رهایی از وابستگی است/لزوم افزایش سهم مازندران از بودجه ملی

تابناک/افزایش سهم مازندران از اعتبارات ملی چشمگیر نبود این در حالیست که مازندران تنها درروزهای پنج شنبه وجمعه شاهد هشت تا 10 میلیون نفرجمعیت و مسافر است .

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، جلسه شورای اداری مازندران امروز پنجشنبه با حضور منتخبین مردم استان در مجلس یازدهم شورای اسلامی در استانداری مازندران برگزار شد.

علی کریمی فیروزجایی در شورای اداری استان مازندران،اتحاد و انسجام مسئولان و نمایندگان را کلید حل مشکلات استان دانست و گفت: در سایه این اتحاد و برادری باید مطالبه‌گر حقوق مردم استان در عناوین مختلف نظیر منطقه آزاد تجاری صنعتی، ساخت پالایشگاه و صنایع مادر باشیم.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیتهای بیشمار داخلی و هم‌افزایی نهادها در جهت رفع گره های کور تولیدات داخلی در تحقق جهش تولید موثر است افزود: با تمرکز بر جهش تولید باید از هرگونه وابستگی رهایی پیدا کنیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ما به عنوان منتخبان مردم در خانه ملت اطمینان می دهیم با همدلی و اتحاد توان خود را جهت رفع مشکلات و تنگناهای توسعه استان به کار بگیریم.

وی یادوری کرد که مازندران در بسیاری از امور مانند تولید محصولات استراتژیک کشاورزی، باغی، دامی  و گردشگری خدمات ملی دارد اما از اعتبارات ملی بهره مند نیست بر ضرورت ارائه این نوع خدمات با اعتبار ملی تاکید کرد.

کریمی اضافه کرد: تمرکز مسئولان استان برای حل مشکلات و اولویت‌های  مردم مانند اشتغال و رونق اقتصادی  نیازمند رهایی و دوری از بخشی نگری و نزاع های بی حاصل سیاسی و غیرضروری  است.

نماینده مردم بابل گفت: برای رفع مشکلات  به ظاهرلاینحل استان مانند انباشت و دفن غیر بهداشتی زباله که سلامت مردم و محیط زیست را با خطر مواجه کرد و رسیدگی به مساله شریان های اقتصادی استان یعنی شبکه حمل ونقل و جاده های استان ،قاچاق چوب وجنگل خواری نیاز به چاره اندیشی اساسی دارد.

لزوم تغییر تحولات اداری

ولی الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در ادامه با بیان اینکه باید نظام اداری کشور به نفع مردم و انقلاب تغییر پیدا کند،گفت: دستگاه های نظارتی مختلف درکشور داریم اما باز هم مردم شاهد اختلاس،دزدی و شرایط نامناسب درسطح کشور هستند که حس ناخوشایندی را به جامعه تزریق می کند از اینرو نقش نمایندگان در خانه ملت برای ایجاد تحول نظام اداری موثر است.

وی پیگیری پروژه های استانی و ملی را از مهم ترین برنامه‌ها در مجلس یازدهم عنوان کرد و افزود: تحقق این مهم مستلزم وحدت و همگرایی نمایندگان مجلس و مسئولان استانی است.

فرزانه به مشکل پسماند استان اشاره کرد و راه حل این معضل را سرمایه‌گذاری درست دانست و گفت: اگر دپو و انباشت زباله غیر اصولی و نامناسب صورت گیرد مُعرض اجتماعی را در پی دارد.

سهم مازندران از بودجه ملی افزایش یابد

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار هم با گرامیداشت سالروز سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهرگفت: هرجنگی که درگذشته رخ داد قسمتی از خاک ایران جدا شد ؛در هشت سال  دفاع مقدس با دست خالی جنگیدیم اما یک وجب از خاک کشورمان تقدیم دشمن نشد. هرجا با تفکر جهادی و بسیجی ورود پیدا کردیم موفق بودیم؛ اکنون نیز برای موفقیت، باید با همان روحیه جهادی فعالیت کنیم. 

وی افزود: همه می دانیم شرایط کشور سخت بود اما مجلس دهم در ابعاد مختلف مجلس موفقی نبود در مجلس نهم  تلاش کردیم ضرایب بودجه که یک و سه دهم بود را به چهار ودو دهم رساندیم. انتظار می رفت درطول4سال ضرائب بودجه استان محقق شود تا ماحصل اعتبارات محقق شده اتمام پروژه های نیمه تمام باشد و مردم شیرینی و حلاوت آن را به خوبی حس کنند. متاسفانه افزایش اعتبارات محقق نشد.

وی یکی از رویکردهای  نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم را افزایش ضریب بودجه استان عنوان کرد و ادامه داد: افزایش سهم مازندران از اعتبارات ملی چشمگیر نبود این در حالیست که مازندران تنها درروزهای پنج شنبه وجمعه شاهد هشت تا 10 میلیون جمعیت و مسافر است .

علیپور افزود: در مجلس نهم تلاش کردیم مازندران را به عنوان استان گردشگری دربخش صنعت گردشگری معرفی و قطار سریع السیر رشت به قائمشهر و ساری را راه اندازی کنیم ،استارت  این کار زده شد اما متاسفانه  درمجلس دهم عملیاتی نشد.

تاکید بر نگاه ملی و استانی

مهدی سعادت دیگر منتخب مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مازندران استانی ملی است که خدمات ملی ارائه می‌کند اما بودجه آن محدود و استانی است، اظهار کرد:  حق استان به درستی ادا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استان مازندران نیاز به کارهای زیر بنایی زیادی دارد ، گفت: ضرورت دارد درحوزه قانون گذاری و نظارت‌ها با اتحاد وانسجام گام برداریم.

توسعه ظرفیت بندر امیرآباد

غلامرضا شریعت نماینده مردم شرق مازندران بیکاری و اشتغال را از جمله دغدغه های مهمی دانست که نیازمند راهکار مناسب و برنامه منسجم است به حرکت درآوردن چرخه تولید را یکی از راهکارهای حل این معضل عنوان کرد.

وی افزود: توسعه بندر امیر آباد را در جهت ایجاد اشتغال و تمرکز بر پروژ‌های ملی و استانی از برنامه‌های مهمی است که نمایندگان باید به آن توجه کنند.

توزیع عادلانه اعتبارات مطالبه جدی ما در مجلس است

محمدعلی محسنی بندپی منتخب مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در این جلسه که بصورت ویدئو کنفرانس سخنان خود را ارائه کرد معشیت، رفاه ، اقتصاد و اشتغال جوانان نخبه را در زمره برنامه‌هایی دانست که در مجلس یازدهم می بایست به آن پرداخته شود، افزود: این امر محقق نمی شود مگر اینکه ما به توسعه ی بر مبنای دانش اعتقاد داشته باشیم.

وی  افزود: در توسعه استان می‌توان به دو مقوله سخت افزاری و نرم افزاری  اشاره کرد بدین معنی که ما در زمینه سخت افزاری در این 40 سال گذشته عمدتا به راه ها و بیمارستان‌ها و غیره گام های اساسی برداشتیم اگر چه ما هنوز در جاده‌هایمان تصادفات کُشنده داریم، بزرگراه تهران شمال هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است.

علاوه بر سخت افزاری باید در زمینه نرم افزاری توسعه در راستای ارتقای سلامت اداری و جلوگیری از فساد اداری، افزایش بهره وری بپردازیم .

محسنی بندپی توزیع عادلانه اعتبارات در کشور در ارتقای توسعه مهم بر شمرد و ادامه داد: توزیع عادلانه اعتبارات کشور در شرایط موجود خواسته جدی ما محسوب می‌شود .

وی افزود:  باید نقش نظارتی مجلس را در دوره یازدهم پررنگ تر از نقش قانون‌گذاری ببینیم.

4 هزار بیکار در شهرستان آمل

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مازندران در بخش کشاورزی در بخش سم، کود با مشکلات زیادی مواجه است .

وی تامین نهاده‌های دامی را از دغدغه‌های مهم کشاورزان و مرغداران استان عنوان کرد و افزود: به دنبال ظرفیت‌های قابل رشد و ارتقا در استان باشیم.

حاجی پور افزود: در بخش صنعت نیز با مشکلات زیادی روبرو هستیم بخش عمده‌ای از صنعت استان در شهرستان آمل واقع شده است اما بیش از 4 هزار بیکار در این شهر وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز که بیکاری گریبانگیر همه ی جوانان شد نیاز داریم فرصت خدمت‌گذاری را برای تمامی افراد استان فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار