کد خبر: ۸۵۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 21 May 2020
درجانی با بیان اینکه در ۲۷ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان ارقام‌ پرمحصول برنج کشت می‌شود که شاهد رشد ۳۰ درصدی در این بخش بودیم گفت : تا کنون طبق آمار دریافتی ۸۵ درصد از شالیزارها گیلان نشا شده است.
 

 

تابناک/ «علی درجانی» امروز(پنجشنبه،‌۱خرداد) در شورای اداری گیلان که  در سالن الغدیر استانداری برگزارشد اظهار کرد : گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است که توجه به این ظرفیت عظیم زمینه توسعه پایدار را فراهم‌ خواهد کرد.



رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در سال گذشته در ۲۱ هزار هکتار از شالیزارها ارقام پرمحصول کشت شد گفت: این آمار امسال به ۲۷ هزار هکتار افزایش یافته که شاهد رشد ۳۰ درصدی در این بخش بودیم.



درجانی به توزیع کود شیمیایی بین کشاورزان اشاره کرد و  افزود : تاکنون ۵۹ هزار تن کود شیمیایی در گیلان توزیع شده است.



وی با بیان اینکه ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان تا کنون نشا شده است تصریح کرد: طبق آمار دریافتی ۸۵ درصد اراضی شالیزاری گیلان نشاء شده و پیش بینی می شود اوایل خرداد  همه ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان نشاء شود.



درجانی به مزایای مکانیزه شدن کشت برنج اشاره  و خاطرنشان کرد: با توجه به بحران ویروس کرونا، امسال این روند در گیلان افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۷ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال این میزان با توجه به وجود تجهیزات و ماشین آلات به ۱۷۰ هزار هکتار برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار