کد خبر: ۸۵۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 21 May 2020

شاپور زندی:

از دیروز تاکنون که پیرامون نخستین جلسه دادگاه نیشکر هفت تپه و در فجازی می شنیدم می خواندم ، متوجه چند نکته ظریف در نوشته ها شدم :

این جلسه ی دادگاه یک نشست ابتدایی بوده و در هر جلسه ای گفته های زیادی از طرفین که شامل بازپرس و دادستان و متهم می شود ، دیده می شود.!

قانون اساسی تاکید بر برائت همه شهروندان دارد مگر اینکه در دادگاه صالح ، با اتکا به ادله کافی به محکومیت فردی رای داده شود !

پس نام بردن از افرادی چون شریعتی و همسرشان در جلسه دادگاه وبدون حضور ایشان و نیز نبودن نام آنها در فهرست متهمین اعلان شده توسط قوه قضاییه ، نباید موجب جریان سازی و مجالی برای لگد زدن و دِقً دل خالی کردنِ دیگران گردد.!

در جریان این پرونده و دادگاه آن که از سوی کاربران مجازی استقبال شد ، دوعنصر زمان و مکان دیده نشد !

 

زمانی که این واگذاری انجام شد صدارت شریعتی شروع نشده بود و مکانی که ایشان متهم به حمایت اسد بیگی گردید.
اعتراضات ناشی از بی تدبیری و نامدیریتی در هفت تپه و حمایت نماینده دولت از آنها، حمایت از متخلف نبود ! که یک تدبیر وراهبرد کلان ملی در جداسازیِ نفوذی های فرصت طلب و مورد حمایت جریان کمونیست ها و مجاهدین ، و کارگران معترض بود .

پس دکتر شریعتی نیز به عنوان نماینده حاکمیت باید از چنین راهبردی تمکین می کرد و این تمکین به منزله شراکت در تخلف محسوب نشود.

پایین آوردن ذائقه و میل نخبگان و عامه ی مردم و هدایت ذهن آنها بسوی یافته های دمِ دستی از قبیل دریافت ارز توسط خانواده شریعتی به عنوان نماد حاکمیت و آنهم از سوی جریان منتقد دولت ، دفاع از نظام نیست که بدبین کردن مردم به نظامی است که با همه کاستی هایش ، تاکنون پایگاه اجتماعی در خوری دارد !

در رسیدگی های قضایی مراحلی نهفته و جاری است وقانون پیش بینی می کند، اینکه اکنون به صِرف نام بردن از فرد وبا افرادی ، چشم را بسته و لگد به اندام آن بزنیم نشان از فرهیختگی نیست !

چنانچه دادگاه مسیر خود را گذراند و نامبردگانِ در پرونده محکوم شدند ، حتما باهم لگد خواهیم زد ولی اکنون از نظر اخلاقی و اجتماعی وشرعی و قانونی ؛ در این باره احتیاط کنید.!

یادمان باشد سعید اسلامی معروف در جریان دادرسی و پرونده سازی برای آنانی که خوش نداشت ، انواع روشها را به کار می بست و متهم پس از بیرون آمدن از بازداشتگاه ، همه گفته ها و ادعای پرونده را رد می کرد!

به همه ی ادعاها و اعترافات بدون منبع و سند موجود در پرونده ی هفت تپه اعتماد نکنید و تا آخر کنجکاوانه پیگیر ماجرا باشید.

شریعتی را مانند همه دیگر حاکمین کنونی و پیشین ، نقد فراوان است ولی بزرگان و حکیمان از قدیم ، برای سنجش گفته های دیگران به عقل و بینش شنوندگان وبینندگان نیز اشارت می کنند.

کاری نکنید که با هر گزارش و ادعای گنگی، حکم به نابودی خودمان هم بدهند، این سرنوشت همه بخشهای حاکمیت و بویژه انتصابی آن خواهد بود .
روشی که ابتدای انقلاب و با یک پیام و تماس تلفنی انجام می شد وگذشت روزگار نشان داد که در برخی گزارشات ، دیگر زمانی برای جبران آن نمانده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار