رییس مرکز بهداشت شرق اهواز خبرداد:
مشکور نیا همچنین عنوان کرد: ۶ هزار و ۳۶۳ مورد در مراکز بهداشت شرق اهواز نمونه گیری انجام شد که از این تعداد چهار هزار و پنج نفر مربوط به کلینیک های ۱۶ ساعته بهداشت شرق اهواز و مابقی در زندان، بیمارستان و مراکز دی آی سی بوده که یک هزار و ۶۰۸ نفر مورد مثبت کوید-۱۹ شناسایی شد.
کد خبر: ۸۵۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 21 May 2020

کوروش آلوده ترین منطقه شرق اهواز/تاکنون آزمایش ۱۶۰۸ نفر مثبت شده است

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: تاکنون تست یک هزار و ۶۰۸ نفر در شرق اهواز مثبت شده و در بین مناطق مختلف تحت پوشش این مرکز، کوروش با ۱۳۷ مورد مثبت آلوده ترین منطقه است.

به گزارش خبرنگار تابناک از اهواز، احمد مشکور نیا امروز پنجشنبه(۱ خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حادثه آتش سوزی زندان در کنار بخش درمان و اورژانش در ۲ فاز به زندانیان خدمت رسانی شد که یکی نمونه گیری تمام بیماران و دیگری تامین وسایل مورد نیاز زندان برای درمان بود.

وی با بیان اینکه ۳۸۴ نفر در زندان برای شناسایی کرونا نمونه گیری شدند، افزود: ۹۸ نفر نیز در مراکز دی آی سی (ام ام تی دولتی) نمونه گیری و غربالگری شدند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: این‌ مراکز زیر نظر بهزیستی و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بوده و امر خدمات رسانی به وابستگان به مواد اعتیاد آور را تحت پوشش قرار می دهد.

وی ادامه داد: مراکز ام ام تی غیر از تجویز دارو و خدمات روانشناسی، خدمات پناهگاهی را نیز ارائه داده می دهد و این جمعیت آسیب پذیر را غربالگری کرده که آزمایش کرونا ۹۸ نفر از آن ها در حوزه شرق اهواز مثبت اعلام شد.

مشکور نیا همچنین عنوان کرد: ۶ هزار و ۳۶۳ مورد در مراکز بهداشت شرق اهواز نمونه گیری انجام شد که از این تعداد چهار هزار و پنج نفر مربوط به کلینیک های ۱۶ ساعته بهداشت شرق اهواز و مابقی در زندان، بیمارستان و مراکز دی آی سی بوده که یک هزار و ۶۰۸ نفر مورد مثبت کوید-۱۹ شناسایی شد.

رئیس بهداشت شرق اهواز تعداد فوتی های تحت پوشش این مرکز را ۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: مجموع دو مرکز بهداشت ۴۵۰ نفر است و در روز حدود ۲۰۰ نفر نمونه برداری می شوند که حداقل تعداد روزانه ۸۰ نفر و حداکثر آن ۲۸۳ نفر است.

وی اذعان کرد: مدتی زمان پاسخگویی بالا رفته بود ولی با اقداماتی که طی هفته گذشته صورت گرفت باعث شد تست هایی که گرفته می شود از ۲۴ ساعت تا ۷۲ پاسخ داده می شوند و تست های قدیمی نیز در حال پاسخگویی و بروزرسانی است.

مشکور نیا با اشاره به پدافند غیر عامل و نقش آن در سیاست، فرهنگ، اجتماع و نظیر آن، گفت: پدافند غیر عامل به این معنی است که اگر اصناف را اجبار به تعطیل کردند از این فرصت برای آموزش دادن به صاحب های این‌ کسب و کارها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اصناف بعد از تعطیلی ها با همان روش قبل به کسب و کار خود ادامه می دهند، تاکید کرد: اتحادیه ها و اصناف نباید این قضیه را کوچک تلقی کنند و با جدیت به اصول بهداشتی توجه و آن ها را رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز تشریح کرد: ۱۰ هزار و ۴۱۹ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید بعمل آمد که از این تعداد ۲۸۹ مورد اخطاریه و به دادگاه معرفی و ۱۰۲ مورد نیز پلمپ شدند.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: در کنار این اقدامات کار هایی که در ایام قبل از کرونا نیز انجام‌می شد را ادامه دادیم و ۳۴۷ مورد نمونه برداری مواد غذایی از ابتدای سال جاری داشته و ۹ هزار و ۶۲۹ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف از اماکن تهیه و توزیع مختلف معدوم گردید.

مشکور نیا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۴۲۹ مورد تماس با سامانه ۱۹۰ داشتیم، بیان کرد: همه موارد تماس توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت که تعدادی از آنها انجام و تعدادی دیگر نیز در حال اقدام است.

وی آلوده ترین منطقه شرق اهواز را کوروش با ۱۳۷ مورد ابتلا معرفی کرد و گفت: دومین منطقه آلوده زیتون کارمندی با ۱۱۷ مورد، سومین پاداد با ۱۰۹ مورد، چهارمین منطقه زرگان با ۹۸ مورد و پنجمین منطقه، آخر آسفالت با ۸۵ مورد ابتلا بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد: اگر هر خانواده به طور متوسط ۵ عضو داشته و یک هزار و ۶۰۸ مورد مثبت کوید-۱۹ در مراکز بهداشت شرق اهواز باشد تعداد مبتلایان در اصل کل اعضا خانواده این مبتلایان است.

وی با بیان اینکه مبتلایان به کرونا فقط تعدادی از بیماران هستند که به ما مراجعه کرده اند، افزود: بعضی از افراد مبتلا برای انجام تست مراجعه نمی کنند و ۳ منطقه با آمار مبتلای بالا از مناطق برخوردار شهر هستند که اهمیت بیشتر به بهداشت و درمان خود می دهند و به مراکز مراجعه و تست خود را انجام‌می دهند.

مشکور نیا در پایان با بیان اینکه آمار مبتلایان بدون شک بیشتر از موارد ذکر شده است، گفت: قطعا افرادی هستند که به کرونا مبتلا بوده و حاضر به انجام تست نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار