قائم مقام نظام پزشکی استان اصفهان :
قایم مقام نظام پزشکی استان اصفهان گفت:در صورت اجرای درست خوب نسخه الکترونیک میتوانیم به پزشکی از راه دور دست یابیم.
کد خبر: ۸۵۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 23 May 2020

محسن مصلحی در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: برای اجرای درست نسخه الکترونیکی و رسیدن به پزشکی از راه دور لازم زیرساخت های اولیه و مبتدی آن از جمله اینترنت پرسرعت در دسترس باشد.
وی بیان داشت: با توجه به کند بودن سرعت اینترنت و قطع و وصلی های مکرر اینترنت در این وضعیت کرونایی و ماندن بیمار در مطب به منظور اتمام کار نسخه الکترونیکی نباید باعث معطلی بیماران شود هرچند این اتفاق متاسفانه افتاده است.
وی در ارتباط با اجرای نسخ الکترونیکی از سوی بیمه ها گفت: تا زمانی که برنامه سطح بندی خدمات و نظام ارجاع که یک الزام قانونی در برنامه سوم تا ششم توسعه کشور است اجرایی نشود، نمی‌توانیم در خصوص عملکرد بیمه ها و سایر ارکان نظام سلامت و ارائه دهندگان خدمات بخش دولتی و خصوصی صحبت کنیم.
وی بیان داشت: در جامعه ای که مردم آن پزشکان عمومی را نمی پذیرند و تنها به دنبال متخصصین هستند در چنین مملکت عجیب و غریبی نمیتوان سیستم مراقبتی در قالب سطح بندی خدمات و گاد لاین ها را تعریف و اجرایی کرد.
قایم مقام نظام پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در این چنین وضعیتی سازمان های بیمه گر نمی‌دانند چه مقدار هزینه برای چه کارهایی باید پرداخت کند به همین لحاظ است که در این سیستم که هنوز نظام ارجاع اجرایی نشده و عملکرد سازمان های بیمه گر زیر سوال میرود.
وی بیان داشت: علی رغم تمام این مسائل عملکرد بیمه سلامت تاکنون تعاملی بوده و رو به پیشرفت است و این در حالی که محدودیت هایی در قوانین و مقررات آیین ها و محدودیت منابع وجود داشته اما عملکردشا خوب بوده است.
مصلحی افزود: هر چند محدودیت های بیمه سلامت اجازه نمی دهد یکسری از موارد تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند که این امر مطالبه همکاران ما است که این موضوع در حال حل شدن است.
وی اعلام کرد: درخواست جامعه پزشکی این است که پوشش بیمه همگانی ، تعرفه گذاری هر بخش در قسمت مربوط به خود ار جمله بخش خصوصی و بخش دولتی اجرایی و در فرایند مربوطه تعامل بهتری با سازمانهای بیمه گر تک پایه و به ویژه سازمان های بیمه گر که اثر بخش هستند، صورت گیرد.
وی در ارتباط با نحوه اجرای نسخ الکترونیک گفت: بیمه تامین اجتماعی قبل از بیمه سلامت اقدام به این کار کرده است و لازم بیمه سلامت با رویکرد منطقی اجرایی کند و نباید به شکل غیرمنطقی اجرایی شود.
قائم مقام نظام پزشکی استان اصفهان گفت: با اجرای خوب نسخه الکترونیک میتوانیم به پزشکی از راه دور برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار