مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه بالغ بر 3 میلیون و 150 هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره وجود دارد، گفت: حدود 980 هزار تن کالای اساسی به درون کشور انتقال داده شد که این فرایند رشد 56 درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 26 May 2020

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در رابطه با میزان تاثیر پذیری تجارت خارجی (صادرات، واردات و حمل و نقل) از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: تا کنون بیش از  14 میلیون و 500 هزار تن  از محمولات تخلیه شده در  بندر امام خمینی (ره) از طریق ناوگان جاده ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال شد که آمارها  رشد 16 درصدی در بخش جاده ای و 22 درصدی در بخشی ریلی را نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چه میزان از کالاهای وارداتی مربوط به کالاهای اساسی است، گفت: حدود 45 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی با رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان  افزود: از این میزان 15 میلیون و 700 هزار تن از آن را کالاهای اساسی تشکیل می‌دهد و در مقایسه با مدت مشابه  30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دریس در رابطه با تاثیر نوسانات ارز بر واردات حبوبات و برنج، عنوان کرد: از ابتدای امسال یک میلیون و 400 هزار تن انواع کالای اساسی از جمله دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، ذرت و ... تخلیه شده است.

وی بیان کرد: برای تسریع و تسهیل خروج کالا ضمن بازنگری در فرآیندها جاری همکاری‌ها و هماهنگی‌های متعددی با ارگان‌های اجرایی و ذیربط در زنجیره حمل و نقل  صورت گرفت و حدود 980 هزار تن  کالای اساسی  به درون کشور انتقال داده شد که این فرایند  رشد 56 درصدی را نشان می‌دهد.

دریس با اشاره به میزان  بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، گفت: تا پایان فروردین 99 آمارها 18 درصد رشد در  ناوگان ریلی و 45 درصد رشد  در ناوگان  جاده ای را نشان می‌دهد.

وی  بیان کرد: در حال حاضر  بالغ  بر 3 میلیون و 150 هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (رض) وجود دارد که  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد 45 درصدی برخوردار است.

دریس افزود: با توجه به ورود کشتی‌های متعدد حامل کالاهای اساسی به بندر و حجم بالای عملیات هدایت، پهلو دهی و تخلیه کشتی‌های ورودی تسریع هرچه بیشتر در فرآیندهای خروج کالا و بازنگری مجدد در فرآیندهای جاری ضروری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار