کد خبر: ۸۵۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱ 28 May 2020
 

مسيح مهاجرى در روزنامه جمهورى اسلامى نوشت:

در سال‌هاي 1393 و 1394 گزارش‌هائي از محروميت‌هاي مردم بعضي مناطق خوزستان در روزنامه جمهوري اسلامي به چاپ رسيد که حاوي هشدارهاي مهمي درباره خطر بي‌تفاوت شدن مردم به‌ويژه نسل جوان نسبت به اعتقادات ديني و مذهبي در صورت تداوم بي‌توجهي به آنها و عدم اقدام براي حل مشکلات معيشتي‌شان بودند. اين گزارش‌ها در آن زمان با استقبال مردم مواجه شدند ولي مسئولان توجهي به هشدارها نکردند.


حالا که ماجراي غيزانيه پيش آمده، عده‌اي تلاش مي‌کنند مردم آن منطقه را متهم به تحت تأثير و نفوذ افکار وهابيت قرار گرفتن کنند و اعتراض آنها به مشکل آب را ناشي از اين موضوع جلوه دهند.


خود مردم غيزانيه در گفتگوهائي که بخشي از آنها ديروز در روزنامه جمهوري اسلامي چاپ شده،‌ هرگونه گرايش‌هاي انحرافي را رد کردند و حق هم با آنهاست. اين، بسيار زشت است که هرجا مردم اعتراض مي‌کنند فوراً آنها را به تحت تأثير و نفوذ اين و آن قرار گرفتن متهم کنيم و تصورمان اين باشد که با اين فرافکني‌ها مشکل را حل مي‌کنيم. زشت‌تر اينست که عليرغم در اختيار داشتن رسانه ملي عريض و طويل و آنهمه امکانات تبليغي و بودجه و سازمان تبليغات و دفتر تبليغات و ائمه جمعه و مساجد و منبرها و آنهمه مسئول در دستگاه‌هاي مختلف که بحمدالله همگي سخنران‌هاي زبردستي هستند، بازهم خودمان را در شرايطي ببينيم که در داخل مرزهاي کشورمان، زمينه براي نفوذ افکار پوسيده‌اي همچون وهابيت فراهم است و بيگانگان مي‌توانند از ميان جوانان ما يارگيري کنند! اين، يعني يک جاي کار ما مي‌لنگد و اين، يعني ما نتوانسته‌ايم زبان و عملمان را يکي کنيم.
توضيح صريح اين واقعيت اينست که ما به مشکلات مادي مردم بي‌اعتنائي مي‌کنيم و در همان حال از آنها مي‌خواهيم حرف‌هاي معنوي ما را بپذيرند. مردم هم وقتي اينهمه بي‌عملي را از ما مي‌بينند، راهشان را از راه ما جدا مي‌کنند. در شهرک طالقاني و ساير مناطق اطراف ماهشهر هم که سال گذشته در ماجراي گران شدن بنزين، بغض‌ها ترکيد همين واقعيت بود که خودش را نشان داد. اگر تمام افراد جامعه از صدر تا ذيل گرفتار مشکلات معيشتي باشند، اتفاقي نمي‌افتد ولي وقتي عده‌اي با پشت‌ميزنشيني ده‌ها ميليون تومان حقوق ماهانه دارند و از مزاياي آنچناني برخوردارند و در همان حال، عده‌اي در غيزانيه اهواز و شهرک طالقاني ماهشهر نان و آب ندارند، همين مي‌شود که مي‌بينيم.


وقتي در غيزانيه اهواز مردم به جرم اعتراض به مشکل آب، مورد حمله قرار مي‌گيرند و در کرمانشاه آلونک يک پيرزن را خراب مي‌کنند و او مي‌ميرد، حوزه‌هاي علميه، رسانه ملي، خبرنگاران، قلم‌ به دستان و سخنرانان بايد اينها را محور اصلي مباحث روز خود قرار دهند و آنقدر پيگيري کنند تا مشکل مردم حل شود و قاصران و مقصران تنبيه شوند. وقتي آن دختر 13 ساله توسط يک مرد 33 ساله در طوالش فريب داده مي‌شود و فاجعه قتل او توسط پدرش اتفاق مي‌افتد، فقها و حقوق‌دانان بايد در رسانه ملي به سؤال‌هاي مردم درباره ابعاد اين ماجرا جواب بدهند تا رسانه‌هاي بيگانه آن را به مبحثي جذاب براي تخريب اسلام و نظام اسلامي تبديل نکنند. متأسفانه رسانه ملي و آن حضرات، سرگرم مباحث ديگري هستند که به زندگي مردم ربطي ندارند و درست در شکاف پديد آمده از همين دوگانگي‌هاست که دشمن اهداف خود را پيش مي‌برد.


آشکارا و با فريادي که گوش فلک را کر مي‌کند اعلام مي‌کنيم آقايان مسئولان نظام جمهوري اسلامي و حضرات متوليان اسلام، اگر شما نان و آب مردم غيزانيه اهواز و شهرک طالقاني ماهشهر و مناطق اطراف آبادان و خرمشهر را تأمين کنيد، به شما اطمينان مي‌دهيم هيچ بيگانه‌اي با هيچ تفکري قدرت نفوذ در اين مردم را نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار