مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: شرکت های ال جی سی دهلران بر خلاف مصوبات کمیسیون کارگری مبنی بر اولویت جذب نیروهای بومی به صورت سلیقه ای و بدون در نظر گرفتن حقوق مردم دهلران اقدام به جذب کارگران غیربومی کرده است.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 29 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛شکراله شیرخانی اظهار داشت: شرکت های ال جی سی دهلران بیش از ۷۰ کارگر غیربومی در قالب پیمانکاری جذب کرده اند که برخلاف ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: براساس مصوبه سال گذشته کمیسیون کارگری دهلران، مقرر شد تمامی جذب ها بر اساس ضوابط و با نظارت کمیته جذب شهرستان صورت گیرد اما شرکت های نفت و گاز این مصوبه را نادیده گرفته و برخلاف قانون عمل می کنند.

شیرخانی ادامه داد: با وجود بیکاری بالا در این شهرستان و داشتن نیروهای بومی مناسب، ۱۰۲ کارگر توسط این شرکت جذب شده است که از این تعداد تنها ۳۰ نفر بومی هستند.

وی تاکید کرد: این موضوع از دید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دور نمانده است و به طور قطع با این موضوع برخورد قاطع قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: با حمایت و پیگیری های استاندار ایلام، دپارتمان تخصصی نفت و گاز در استان راه اندازی و اولین قرارداد آموزشی این دپارتمان نیز با شرکت های نفت و گاز دهلران جهت آموزش نیروهای بومی شهرستان دهلران به امضا رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: مطابق این قرارداد، از شهریورماه سال‌گذشته تعداد ۱۰۰ نفر از جوانان جویای کار بومی در شهرستان دهلران در هشت حرفه آموزشی درحوزه جوشکاری تخصصی، برق صنعتی و صنعت ساختمان آموزش های لازم را در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دهلران فرا گرفتند اما از این تعداد نیروی ماهر و آموزش دیده استفاده نشده است.

شرکت ال جی سی پیمانکار شرکت مهندسی ساختمان و صنایع نفت مستقر در پروژه چشمه خشک دهلران از دی ماه ۹۸ شروع بکار کرده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار