برگزیده جایزه مصطفی(ص) از موفقیت در زمینه تولید واکسن برای مقابله با کووید-19 خبر داد و گفت: تا اواسط مرداد (پایان جولای)، واکسن کووید ۱۹ در دسترس خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 28 May 2020

به گزارش ایسنا؛ پروفسور اوگور شاهین (Ugur Sgahin) استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینز آلمان و برگزیده سومین دوره جایزه مصطفی(ص) در نشست "تبادل تجربیات علم و فناوری جایزه مصطفی" که امروز به صورت آنلاین برگزار شد در خصوص واکسن ویروس کرونا گفت: این واکسن برای مبارزه با کووید ۱۹ در حال گسترش است زیرا تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، هرروز افزایش می‌یابند.

وی با بیان اینکه این بیماری برای ما یک چالش محسوب می‌شود، افزود:پیش بینی می‌کنیم که کرونا حداقل تا دو سال آینده پیش روی ما باشد و تنها راه پیشگیری آن واکسن است.

اوگور شاهین با اشاره به واکسنی که با همکاری دو شرکت در حال توسعه است، گفت: آنتی ژنی که از ویروس می‌آید را کد گذاری و فرموله کردیم تا به بدن انسان تزریق کنیم. واکسن می‌تواند به صورت تزریق عضلانی باشد. ویژگی این واکسن، امکان تولید سریع آن است و می تواند به عنوان راه حلی برای این بیماری باشد.

برگزیده جایزه مصطفی با تاکید بر اینکه واکسن‌ها بسیار ایمونولوژیک هستند و عوارض جانبی چندانی نیز ندارند، خاطر نشان کرد: روش بعدی ما برای طراحی واکسن استفاده از مقیاس های کوچک و اختصاصی برای طراحی است زیرا به عنوان آنتی ژن می‌توانند سلول‌های ایمنی را فعال کنند.

وی با تاکید بر اینکه در اوایل مرداد امسال این واکسن در دسترس خواهد بود، بیان کرد: ما در نظر داریم این واکسن را گسترش دهیم و در حال حاضر با دو شرکت برای توسعه آن در حال همکاری هستیم که یک شرکت در چین است و واکسن را توسعه خواهد داد.

شاهین، در خصوص زمانبندی تولید این واکسن گفت: ما تولید این واکسن را شروع کرده‌ایم، این واکسن جهت دسترسی میلیاردها انسان است؛ در تلاش هستیم این واکسن در مقیاس کلان‌تری تولید شود.

وی با بیان اینکه اگر واکسن موفقیت‌آمیزی باشد می‌توانیم دوزهای بیشتری تولید کنیم، گفت: اگر بتوانیم واکسنی داشته باشیم، مقدار یک کیلو از آن برای صد میلیون نفر است که تولید آن یک ماه زمان لازم دارد اما اگر دوز پایین‌تر باشد، می‌توانیم به افراد بیشتری خدمت‌رسانی کنیم.

وی تاکید کرد: ما بسیار مشتاقیم واکسنی تولید کنیم که در دسترس همه کشورها باشد؛ براین اساس با سازمان‌های مختلفی از جمله سازمان بهداشت جهانی صحبت‌هایی شده است که این واکسن رایگان در دسترس همه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار