خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه از ورود چهارمین نفتکش ایران به آب‌های سرزمینی ونزوئلا خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 28 May 2020

به گزارش خبرگزاری فارس، چهارمین نفتکش از مجموعه ناوگان اعزامی ایران برای انتقال سوخت به ونزوئلا امروز پنجشنبه وارد آب‌های این کشور شد.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر افزود سه نفتکش دیگر ایران که از قبل در بنادر ونزوئلا پهلو گرفته‌اند آماده تخلیه بار و تحویل محموله بنزین خود به این کشور هستند.

رسانه انگلیسی مدعی شده اقدام ایران در ارسال این نفتکش‌ها ۱.۵۳ میلیون بشکه بنزین و قطعات پالایشگاهی اعتراض واشنگتن را به همراه داشته است.

رویترز نوشته داده‌های استخراج‌شده از وب‌سایت‌های مربوط به رصد اطلاعات دریانوردی نشان می‌دهد نفتکش «فاکسون» در ساعت ۲۳:۴۹ چهارشنبه شب به وقت محلی در حال عبور از شمال ایالت «سکره» در ونزوئلا بوده است. این نفتکش از آن زمان به بعد اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی‌اش را به‌روزرسانی نکرده است.

آمریکا این اقدام را نقض قوانین تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران و ونزوئلا می‌داند و گفته در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ به آن است.

ارتش ونزوئلا نفتکش‌های اعزامی از ایران را پس از ورود به منطقه انحصاری ویژه این کشور آمریکایی لاتین اسکورت کرده است.

دو هفته پیش، پنج نفتکش فاکسون، فورچون،پتونیا و فارستو کلاول از تنگه جبل‌الطارق به مقصد آمریکای لاتین عبور کردند و به سمت ونزوئلا حرکت کردند.

سه روز پیش، نفتکش فورچون (Fortune) و چند ساعت بعد از آن نفتکش فارست (Forest) وارد آب های ونزوئلا شدند. نیروی دریایی ونزوئلا هر دو نفتکش را تا بندر «ال پالیتو» اسکورت کرد.

طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا رسما محموله نفتکش ایرانی «فورچون» (Fortune) را تحویل گرفت.

برچسب ها: نفتكش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار