کد خبر: ۸۵۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 29 May 2020

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دارندگان سهام عدالت از شنبه مجاز به فروش ۳۰ درصد از سهام خود هستند و باقی مقدار دارایی سهام عدالت ظرف مدت یک سال آینده به بعد آزادسازی و قابل معامله خواهد شد.

محمدرضا معتمد در استودیوی پخش اخبار 21 شبکه اول سیما با بیان این که  در صورت عدم نیاز مالی , فروش سهام عدالت توصیه نمی شود افزود: از روز شنبه دهم خرداد امکان فروش سهام عدالت برای دارندگان و یا مشمولان معامله سهام عدالت وجود دارد.
 
او با تأکید بر اینکه تعیین روش مدیریت سهام عدالت فقط تا 8 خرداد ماه میسر می باشد گفت: طبق مصوبات شورای نظارت بر امور سهام عدالت، دارندگان سهام عدالت در این مرحله مجاز به فروش 30 درصد از سهام خود هستند و باقی مقدار دارایی سهام عدالت ظرف مدت یک سال آینده به بعد آزادسازی و قابل معامله خواهد شد.
 
معتمد ادامه داد: در حقیقت، درگاه اصلی ورود سرمایه گذاران به بازار سهام،کارگزاری ها هستند اما به دلیل حجم بالای سرمایه گذاران در این مرحله از شبکه بانکی کشور هم کمک خواهیم گرفت تا در صورت خواست مردم و قصد فروش سهام عدالت، بانک ها هم در این اقدام، کمک رسان باشند در اصل بانک ها در این مرحله نقش عاملیت را ایفا می نمایند.
 
او افزود: نرخ فروش سهام عدالت، نرخ تابلو سازمان بورس می باشد.
 
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار گفت: از آنجا که سهام موجود در سبد سهام عدالت، بسیار ارزنده هستند و در سال های آتی سوددهی خوبی خواهند داشت به مردم توصیه می شود در صورت نیاز از سودهای آینده سهام عدالت در قالب سود سهام و یا افزایش تعداد سهام استفاده کنند و تا آن زمان دست نگهدارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار