کد خبر: ۸۵۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 29 May 2020
تابناک/معاون رئیس‌جمهور از پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی سد مخزنی پلرود استان گیلان خبر داد و گفت: سد پلرود در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.
پیشرفت ۷۳ درصدی سد مخزنی پلرود گیلان/ بهره‌برداری در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در بازدید از روند عملیات اجرایی ساخت سد مخزنی پلرود شهرستان رودسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کردند. سد مخزنی پلرود همانند سد سفید در منجیل و شفارود در تالش یکی از طرح‌های بزرگ تأمین آب زراعی استان گیلان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سد پلرود دارای پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی است، افزود: ازنظر فنی و اجرایی این طرح ملی می‌تواند در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با بیان اینکه عملیات اجرای سد پلرود با قرارگاه خاتم‌الانبیا است، تصریح کرد: اگر مجری طرح تعهد کند که ساختمان این سد در سال ۱۳۹۹ به اتمام می‌رسد سازمان برنامه‌وبودجه طبق سیاست‌های دولت که همه طرح‌ها و پروژه‌هایی که در سال ۱۳۹۹ قابل بهره‌برداری است به احترام مردم تمام منابع اعتباری آن را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه از سوی سازمان برنامه‌وبودجه بالغ‌بر ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای طرح‌های قابل بهره‌برداری به خزانه ابلاغ شده است، گفت: خوشبختانه سد پلرود از طرح‌های عمرانی است که در سال ۱۳۹۹ قابل بهره‌برداری بوده و با دارا بودن این ویژگی جزو تعهدات سازمان برنامه‌وبودجه خواهد بود.

نوبخت افزود: توافق‌نامه‌ای مهیا شده که در صورت تعهد قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اتمام و تحویل این پروژه در سال ۱۳۹۹، سازمان برنامه‌وبودجه هم پشتیبانی کامل اعتبارات این طرح را تعهد خواهد کرد.

 

به گزارش فارس، سد پلرود بعد از سد سفیدرود دومین سد بزرگ مخزنی در گیلان بوده که جهت تأمین نیاز آبی افزون بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی منطقه (پلرود و شلمان رود) در حال اجرا می است.

این سو استفاده ازآن‌جهت تأمین نیاز آبی افزون بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی منطقه (پلرود و شلمان رود) اجرا می‌شود. با اجرای طرح مخزنی پلرود، علاوه بر تأمین آب زراعی منطقه، نیاز آب شرب هشت شهر شرق گیلان ازجمله لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله، اجارگاه و رحیم‌آباد به میزان ۴۰ میلیون مترمکعب در سال را تأمین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار