کی از زمان های شلوغ و البته پرمخاطب تلویزیون بعد از نوروز، شب های ماه مبارک رمضان است. شب هایی که بسیاری از مردم به رسم هر ساله تلویزیون و برنامه هایش دور هم جمع می شوند و برنامه هایی که برایشان از ماه ها قبل تدارک دیده شده است را تماشا می کنند.
کد خبر: ۸۵۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 30 May 2020

 یکی از زمان های شلوغ و البته پرمخاطب تلویزیون بعد از نوروز، شب های ماه مبارک رمضان است. شب هایی که بسیاری از مردم به رسم هر ساله تلویزیون و برنامه هایش دور هم جمع می شوند و برنامه هایی که برایشان از ماه ها قبل تدارک دیده شده است را تماشا می کنند. امسال هم یکی از زمان های شلوغ سیما را شاهد بودیم و فارغ از کیفیت، هر چهار شبکه سیما سریال های جدیدی را تقدیم نگاه مخاطبانشان کردند. شبکه یک سریال «زیرخاکی» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان را در ژانر کمدی داشت و شبکه دو فصل سه سریال «بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری.

«سرباز» عنوان سریال ماه رمضانی شبکه سه بود که هادی مقدم دوست آن را کارگردانی کرد و محمدرضا حاجی غلامی نیز سریال «پدر پسری» را برای شبکه پنج سیما که به تازگی باکس سریال سازی اش راه افتاده است، کارگردانی کرد.

این خلاصه ای از جدول پخش رمضانی ۴ شبکه تلویزیون بود، اما نکته اینجا است که سه سریال از مجموع چهار سریال رمضانی تلویزیون به رسم هر ساله ۳۰ قسمتی نیستند و قرار است هر کدام بعد از ماه رمضان نیز ادامه داشته باشند‌.

در این گزارش بنا داریم به معرفی سریال هایی که این روزها و بعد از ماه رمضان از تلویزیون پخش می شوند، بپردازیم.

** «پرگار»؛ ادامه «آسمان همیشه ابری نیست»
سال ها پیش سریالی با عنوان آسمان همیشه ابری نیست به کارگردانی سعید عالم زاده از شبکه یک پخش می شد. داستان دختران دبیرستانی که هرکدام علاوه بر قصه هایی که در مدرسه داشتند، در زندگی شخصی هم دچار مشکلاتی بودند، کلیت این سریال را تشکیل می داد. بعد از چند سال تهیه کننده تصمیم به تولید ادامه این سریال گرفت و با مشورت شبکه بنا شد ادامه این سریال در فضای متفاوت ساخته شود.

داستان ادامه این سریال که در ۲۹ قسمت تولید شده است، قصه سه خانواده را به طور موازی نشان می دهد که در مقطعی از روزگار، سرگذشت آنها با هم‌ گره خورده است. «پرگار» قصه خانواده‌ای است که برای ادامه تحصیل دختر بزرگشان در مقطع دکتری راهی تهران می‌شوند، اما خواسته یا ناخواسته درگیر موضوعاتی می‌شوند و ...
 

 
یکی از گزینه های کارگردانی این سریال شهرام شاه حسینی بود که قبل تر سریال هشت و نیم دقیقه را برای شبکه دو کارگردانی کرده بود و به عنوان کارگردان فصل دو این سریال شروع به کار کرد. این سریال در همان فضای تعلیم و تربیت تولید شده با این تفاوت که شخصیت های فرعی بسیاری دارد و توانسته از بازیگران خوبی هم بهره ببرد.

مرجانه گلچین یکی از بازیگرانی است که در این سالها بیشتر در حوزه کمدی درخشیده و کمتر بازی های جدی اش مورد استقبال قرار گرفته است. او حتی در سریال نفس گرم در نقش یک خانم جلسه ای حاضر شد و علیرغم بازی خوبی که ارائه داد نتوانست به اندازه نقش های کمیک خود بدرخشد.

او این شب ها با سریال پرگار که بی قید و شرط و آسمان هوای باران دارد، نام داشت، در نقشی جدی بازی می کند و یکی از کاراکترهای اصلی داستان این سریال است.
«پرگار» بعد از پایان پخش سریال «زیرخاکی» در ماه رمضان، از شبکه یک سیما پخش می شود. در این سریال علی عمرانی، مرجانه گلچین، فریبا کوثری، بابک کریمی، بهرنگ علوی و ... بازی می کنند.

** فصل سه «از سرنوشت» جایگزین احتمالی «بچه مهندس۳»
یکی از سریال هایی که در سال گذشته پخش شد و اتفاقا فصل سوم آن به امسال موکول شد سریال از سرنوشت بود‌. این سریال که از همان ابتدا در سه فصل در نظر گرفته شده بود، فصل اول به کودکی هاشم و سهراب دو شخصیت اصلی داستان و فصل دو و سه به جوانی این دو شخصیت می پردازد.
 

 
هاشم و سهراب دو دوست و دو همراه همیشگی هستند که در پرورشگاه زندگی می کنند. پدر و مادر هاشم در کودکی از دنیا رفته و سهراب همچنان به دنبال پدر و مادرش می گردد.
قصه های این دو از کودکی تا میانسالی را قرار است در سریال از سرنوشت ببینید؛ هرچند دو فصل از این سریال سال گذشته و به طور متوالی از شبکه دو پخش شد و فصل سه آن قرار است بزودی از شبکه دو بروی آنتن رود‌. یکی از گزینه های احتمالی برای جایگزینی «بچه مهندس ۳» که این هفته در ۳۸ قسمت به پایان می رسد، فصل سه «از سرنوشت» در ۲۳ قسمت است، اما هنوز به تهیه کننده و عوامل این سریال اعلام نشده است و در گفت‌وگویی که خبرنگار فارس با کارگردان و نویسنده این سریال داشت، این را تصحیح کردند.

کارگردانی این سریال به عهده علیرضا بذرافشان و محمدرضا خردمندان بود و خردمندان فصل یک و سه و بذرافشان فصل دو را کارگردانی کرد. در «از سرنوشت» حسین پاکدل، حبیب دهقان نسب، دارا حیایی، کیسان دیباج، پوریا پورسرخ، لیلا بلوکات، مجید واشقانی، علیرضا آرا و ... بازی می کنند.

این شب ها اغلب مخاطبان تلویزیونی پا به پای جواد جوادی که از کودکی قصه های زندگیش را دنبال می کردند، می روند و هنوز قصه های این کودک پر جنب و جوش که حالا جوان شده برایشان تازگی و جذابیت دارد. «جواد جوادی» شخصیت اصلی سریال بچه مهندس است که فصل ابتدایی آن در رمضان ۹۷ و فصل دو آن در پاییز همان سال بروی آنتن شبکه دو رفت.
 

 
این سریال در دو فصل قبل سی قسمت بود اما در فصل سه به دلیل اینکه قرار نبود از ابتدا در ماه رمضان پخش شود در ۳۸ قسمت به نگارش درآمد و تا یک هفته بعد از پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. حسن وارسته نویسنده، علی غفاری کارگردان و سعید سعدی تهیه کننده این سریال است.

** «سرباز» همچنان ادامه دارد
یکی از سریال های ماه رمضان که باز هم بنا نبود در ماه رمضان بروی آنتن رود، سرباز است. شاید یکی از دلیل هایی که باعث شد مخاطبان زیادی از این سریال استقبال نکنند باکس رمضانی آن بود چراکه اساس این نوع سریال ها که در این جنس روایت می شوند، حوصله و صبر بسیاری می خواهد تا به نتیجه برسد و بر همین اساس مخاطب ماه رمضان شاید به خاطر روزه داری این صبر و حوصله را نداشته باشد.

اما از طرفی این سریال مخاطبان پر و پا قرصی هم دارد که جنس روایت هادی مقدم دوست و حمید نعمت اله را می پسندند.
 

 
این سریال در ۵۰ قسمت برای پخش از شبکه سه سیما آماده شده است و به احتمال فراوان تا تیرماه ادامه خواهد داشت و شاید در مدت زمان باقی مانده بتواند به تعداد مخاطبانش بیافزاید.

بازیگران سرباز، آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، رویا تیموریان، علی عامل، سیاوش خیرابی، نیما شعبان نژاد، پدرام شریفی، افسانه کمالی، جواد خواجوی هستند.

** فتوحی: «میانبر» بعد از «پدر پسری» پخش می‌شود
شبکه پنج سیما به تازگی باکس سریال سازی اش را بعد از چند سال راه اندازی کرده است و اولین سریالی که به پخش رسید، سریال «میانبر» بود.
 

 
سریالی که تصویربرداری و پخش آن همزمان شد تا اوج بیماری کرونا در کشور و از همین رو سازندگان آن در شرایط مطلوبی قرار نداشتند. اوایل قرار بود تا این سریال گزینه نوروزی هم باشد اما بعدها با تولید سریال کمدی «پدر پسری»، «میانبر» از لیست سریال های نوروزی شبکه پنج کنار رفت و قرار شد تا بعد از پایان پخش «پدر پسری» در ماه رمضان دوباره به آنتن شبکه برگردد.

در همین زمینه «یزدان فتوحی»  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: بزودی و بعد از پایان پحش سریال «پدر پسری» ادامه سریال «میانبر» از شبکه پنج سیما پخش می شود.
«میانبر» به تهیه کنندگی محمد صالحیان را یزدان فتوحی و «پدر پسری» به تهیه کنندگی رضا جودی را محمدرضا حاجی غلامی کارگردانی کرده‌اند.

غلامرضا نیکخواه، کمند امیر سلیمانی، شهین تسلیمی،‌محمود جعفری، اشکان اشتیاق از بازیگران سریال میانبر هستند و محمدجواد جعفرپور، عزت اله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، مهران رجبی، کتایون بختیاری و ... از بازیگران سریال «پدر پسری» هستند.
 


اما پدر پسری که مضمونی اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» است، در ۴۰ قسمت تولید شده است و بعد از پایان پخش آن در روزهای پایانی خردادماه، پخش ادامه سریال «میانبر» در ۱۲ قسمت  از سر گرفته می شود.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار