ملخ‌های صحرایی گرسنه از آسمان و زمین به شهرستان خنج هجوم آورده و کماکان عرصه‌های منابع طبیعی این منطقه از استان فارس و اراضی کشاورزی آن جولانگاه این آفت مهاجم است.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 31 May 2020

تابناک فارس به تقل از ایرنا: هجوم گسترده ملخ های صحرا که از روزهای گذشته به مناطق مختلف شهرستان خنج آغاز شده همچنان ادامه دارد و این شهرستان بطور مداوم و مستمر پذیرای این میهمانان ناخوانده است.

هرچند که ادارات مربوطه با مدیریت جهاد کشاورزی خنج و با همکاری کشاورزان و باغداران این منطقه با سم پاشی سد راه آنان شده‌ و تاکنون هجوم دسته جات مختلف را کنترل و این آفات را نابود کرده‌اند اما بطور مستمر دسته های جدیدی به این شهرستان هجوم می‌آورند.

دسته‌های جدید ملخ صحرایی در روزهای اخیر به باغات ،نخلستانها و مزارع جالیز این منطقه نیز هجوم آورده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج در این باره گفت: ملخ های تازه بالغ شده میل زیادی به تغذیه دارند بگونه‌ای که این ملخ‌ها تا دوبرابر وزن خود در روز تغذیه می کنند.

بستان اسلامی با بیان اینکه این گونه ملخ برای مزارع و طبیعت بسیار خطرناک است،افزود: هر ملخ نوبالغ از این نوع ۲ گرم وزن دارد و در حال حاضر نیز آسمان و زمین شهرستان خنج در اختیار این آفت و جولانگاه ملخ شده است.

وی ادامه داد: تا عصر روز گذشته پنجشنبه هشتم خردادماه جاری در هزار و ۳۳۰ هکتار از باغات ،مزارع و نخلستانهای شهرستان خنج عملیات سمپاشی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان خسارت وارده از ملخ در این شهرستان هنوز نهایی نشده، اضافه کرد: اغلب باغداران و کشاورزان منطقه قبل از انجام سم پاشی با طبل زدن وکوبیدن بر حلب ملخ‌ها را از مزارع و باغات خود رانده و این موضوع سبب اشتغال عده زیادی بصورت موقت شده است.

اسلامی در پایان گفت: حرکت دسته های سنگین دیگری از ملخ از سمت افریقا به جنوب ایران نیز گزارش شده است که احتمالا این گونه مهاجم تا هفته‌های آینده به جنوب فارس نیز حمله خواهد کرد.

برچسب ها: حمله ، ملخ ، کشتزار ، خنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار