مبارزه با ملخ‌های صحرایی گرسنه در ۱۲ شهرستان فارس ادامه دارد.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 31 May 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ۱۲ شهرستان فارس ادامه دارد گفت: بیشترین مبارزه با این آفت در سه روز گذشته در شهرستان‌های خنج، قیروکارزین و لار بوده است
دبیری، افزود:ردیابی ملخ‌ها در ۱۹ شهرستان هم به دلیل هم جواری با شهرستان‌های درگیر با ملخ، در حال اجراست.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس، گفت:کارشناسان جهاد کشاورزی با همکاری بهره برداران بخش کشاورزی استان، تاکنون ۳۱ هزار هکتار مبارزه و ۵۸۰ هزار هکتار هم ردیابی ملخ‌ها را انجام داده اند.
وی، با بیان اینکه احتمال هجوم ملخ‌ها تا نیمه تیرماه وجود دارداظهارداشت از اسفند پارسال تاکنون ۵۶ ریزش ملخ صحرایی با استان فارس داشته ایم که ۲۱ ریزش آن در دوهفته اخیر بوده است.
او ادامه براساس پیش بینی انجام شده با توجه به وزش باد و درگیری مناطق شرق هرمزگان بندر سیریک و جاسک و جنوب کرمانبا این آفت احتمالا ریزش جدیدی امروز عصر یا فردا اتفاق می‌افتد که ۱۵ روز مبارزه با این آفت طول می‌کشد.
وی از مردم خواست به محض مشاهده ملخ‌ها به جهاد کشاورزی منطقه اطلاع دهند تا با ردیابی به موقع از خسارت به کشاورزان و باغداران جلوگیری شود.
به گفته مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس تاکنون ۲۱ تن سم برای مبارزه با ملخ صحرایی مصرف شده و ۱۰ تن سم نیز در انبار‌ها نگهداری می‌شود.
دبیری ادامه داد:تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خسارت موثر بر مزارع و باغات استان گزارش نشده است.
پارسال هم ملخ‌ها به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی حمله کردند، اما با مبارزه به موقعی که در سطح ۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی انجام شد خسارت چندانی به باغ‌ها و مزارع وارد نشد.

برچسب ها: حمله ، ملخ ، ملخ صحرایی ، مزارع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار