کد خبر: ۸۵۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ 31 May 2020

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اهمیت خانه‌های هلال روستایی در بحران گفت: هلال‌احمر حلقه بین نیازمندان و توانمندان است.

 
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در رشت: اهمیت خانه‌های هلال روستایی در بحران؛ هلال‌احمر حلقه بین نیازمندان و توانمندان است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدحسن قوسیان‌مقدم پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر عضوی از یک نهضت بین‌المللی است و جایگاه ویژه‌ای در سطح جهانی و ملی دارد و اصولی بر آن حاکم است که اگر با مبانی دینی عرضه کنیم بسیار به هم شباهت دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خدمت در هلال احمر باید صادقانه، داوطلبانه و بدون چشمداشت باشد که در تعالیم اسلامی نیز وجود دارد گفت: بر اساس اساسنامه جمعیت هلال احمر، محور اصلی فعالیت ما تسکین آلام بشری است؛ امدادگران در پایگاه‌های امدادی ملت در برابر ملت و جوان‌های عاشقی هستند که خود را فدای مردم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان جمعیت هلال احمر از مردم عادی هستند که داوطلبانه خود را وقف مردم کردند تصریح کرد: جمعیت هلال احمر را به‌عنوان فعالیت‌های امدادی می‌شناسیم اما فعالیت‌های بشردوستانه زیادی توسط این جمعیت انجام و آموزش داده می‌شود و در حوزه فعالیت‌های اجتماعی نیز فعالیت داریم‌.

قوسیان‌مقدم با بیان اینکه ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در جمعیت هلال احمر وجود دارد عنوان کرد: تاریخچه فعالیت‌های جهادی به جمعیت هلال احمر برمی‌گردد و پزشکانی که به مناطق دورافتاده می‌رفتند این کار را پایه‌گذاری کردند و جوانان داوطلب فعالیت‌های بسیاری را برای مردم انجام می‌دهند و علاقه مردم به این سازمان نیز به همین جهت است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه ممکن است شخصی در این سازمان خطا کند؛ اما ما باید به فعالیت‌های خود ادامه دهیم و آبروی سازمان را حفظ کنیم خاطرنشان کرد: هلال احمر از دل ملت درآمده و به آنها بدون چشمداشتی خدمت می‌کند.

وی افزود: یکی از کارهای خوب این روزها این است که خود جوانان و امدادگران می‌توانند بر ارکان سازمان نظارت کنند و نماینده جوانان و داوطلبان در کنار نمایندگان دولت دور یک میز می‌نشینند و با یک حق رای مشترک حضور دارند و این انتخابات را باید پاس بداریم و نمایندگان واقعی خود را انتخاب کنیم.

قوسیان‌مقدم با بیان اینکه اصلاح جمعیت هلال احمر توسط همین نمایندگان رخ می‌دهد لذا باید از ورود افراد متعهد، وارد به کار و متخصص استقبال کنیم تصریح کرد: آموزش‌های همگانی و آموزش مهارت به اقشار مختلف بسیار مهم است و باید آموزش‌های متنوع را دنبال کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه توانمندان و خیران ما کسانی هستند که با تلاش خود به درجه‌ای رسیدند که نیاز افراد را تامین می‌کنند اظهار داشت: جمعیت هلال احمر حلقه بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است لذا باید محیط درستی ایجاد کنیم تا فعالیت‌های مناسب انجام شود.

وی خانه‌های هلال در روستاها و محلات را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: آموزش‌های امدادی در این خانه‌ها رخ می‌دهد و توقع می‌رود که مسئولان با این خانه‌ها بیشتر همکاری کنند زیرا در حوادث روستاها آخرین مناطقی هستند که به آنجا امدادرسانی می‌شود و اگر آموزش به روستاییان داده شود میزان خسارت‌ها کاهش می‌یابد.

قوسیان‌مقدم با بیان اینکه گزارشات ارائه شده در این مراسم نشان دهنده عملکرد خوب مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر گیلان است افزود: این گزارشات نشان می‌دهد که ولی‌پور حداقل کم‌کاری نکرده است و بنده توقع این همه فعالیت را نداشتم و اگر اینطور نبود به‌عنوان سرپرست سازمان امداد و نجات کشور انتخاب نمی‌شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: رویکرد جدید مسئولان جمعیت این است که نیروها را از بین خود افراد فعال در این جمعیت انتخاب کنند و نگاه درون سازمانی داریم و فرصت خدمت در جاهای مختلف را به نیروهای خود می‌دهیم و همه ما در تلاش هستیم که سفیدی پرچم جمعیت هلال احمر را با پاکدستی خود سفیدتر و سرخی آن را با خون خود سرخ‌تر کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در هر گوشه‌ای از کشور که اتفاقی می‌افتد نقش امدادگران هلال احمر پررنگ‌تر از همیشه است و گفت: هلال احمر گیلان در سال‌های اخیری مدیری داشته که دانش فنی مرتبط و در حوزه حضور میدانی و همچنین در حوزه آموزش عملکرد خوبی دارد.

علی اوسط اکبری مقدم با تاکید بر تقویت حوزه آموزش افزود: بسیاری از مشکلات مدیریتی و پرونده‌های موجود در قوه قضائیه حاصل غفلت از حوزه آموزش است و صرفا در مدرسه به این امر توجه شد و در دانشگاه نیز آفت مدرک‌گرایی به‌وجود آمد اما ولی‌پور مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر گیلان توانست در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشد.

اکبری مقدم با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیران بیان کرد: ظرفیت خیران بیشتر در مواقع بحران استفاده می‌شود و در شرایط عادی کمتر از آنها بهره می‌بریم و مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر گیلان باید با ورود به حوزه‌های مختلف و ایجاد ظرفیت‌های زمینه‌ساز ورود خیران، در این حوزه گام بردارد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از اعضای جمعیت هلال احمر هستم بیان داشت: خوشحالم در جمعی موهای خود را سفید کردم که خود را وقف مردم کردند و بیشتر از این خوشحالم نور امیدی برای داوطلبان سیستم ایجاد شده که در آینده می‌توانند جزو یکی از مسئولان شوند.

سیاوش غلامی با اشاره به اینکه نقش مدیریت ولی‌پور در کنار همکاری و همدلی تمام کارکنان این جمعیت در کسب موفقیت‌ها موثر بود عنوان کرد: صرف‌نظر از اینکه از مسئولان می‌خواهیم به گیلان نگاه ویژه داشته باشند، سعی می‌کنم قدم‌های خود را استوارتر بردارم و نگاه ویژه‌ای به پرسنل و امدادگران و نجاتگران داشته باشم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه کلمه عمل و عملگرایی در قرآن 356 بار تکرار شده که 100 بار کنار ایمان قرار گرفته است اظهار داشت: ایمان با عمل و کسب رضایت خداوند و خدمت به مردم محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام امیر چهری با اشاره به اینکه ایمان و عمل موجب محبوبیت انسان می‌شود خاطرنشان کرد: یاد و خاطره 18 شهید امدادگر استان گیلان را گرامی می‌داریم و جایگاه امداد و خدمت‌رسانی به مردم گیلان با زحمات مدیرعامل سابق این جمعیت ارتقاء یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار