سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: کمیسیون تحقیق باید وضعیت منتخبانی را که اعتبارنامه آنان تأیید نشده است را بررسی کند.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 31 May 2020

به گزارش تابناک ؛ جهان نیوز نوشت: اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، سید کاظم دلخوش و حسین محمدصالحی دارانی با اعتراض نمایندگان مجلس نظیر علیرضا زاکانی، روح الله نجابت، زهره الهیان و.. مواجه شده است.

گفتنی است چنانچه موارد اعتراضی این نمایندگان محرز شود هرچند که حق اعتراض برای آنان محفوظ خواهد بود اما در ادامه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ورود خواهد کرد و در صورت توصیه مجلس نیز دستگاه قضا برای بررسی بیشتر به روند رسیدگی وارد خواهد شد. چنانچه این نمایندگان قادر به ادامه همراهی مجلس نباشند انتخاب نماینده جدید آن حوزه انتخابیه در سال 1400 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری صورت می گیرد.


کمیسیون تحقیق در مورد اعتبارنامه سه نفر از منتخبان تصمیم می‌گیرد
محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه اعتبار نامه اکثر نمایندگان مجلس یازدهم به تصویب رسید، اظهار داشت: در مورد اعتبار نامه‌هایی که تصویب نشده است، شعب ۱۵ گانه اعتراضات را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر اعتبارنامه این افراد در شعبه به تصویب برسد، مجدداً به صحن علنی ارجاع می‌شود و تأیید آن در صحن علنی اعلام می‌شود.

وی افزود: در صورتی که اعتبارنامه این افراد در شعبه رد شود به کمیسیون تحقیق ارجاع می‌شود که این کمیسیون هم ۱۵ روز فرصت دارد تا نتیجه بررسی خود را به شعبه اعلام کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: مطابق با اصلاح آئین نامه داخلی، مجلس از همان روز اول رسمیت داشت و به همین دلیل انتخابات هیئت رئیسه روز ۵ شنبه برگزار شد.

فرهنگی بیان کرد: منتخبانی که اعتبارنامه آنان هنوز به تأیید نرسیده است، سه نفر هستند.

گفتنی است که سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نامی از نمایندگانی که اعتبار نامه آنان تأیید نشده است را نبرد اما در جلسه علنی امروز اعتبار نامه غلامرضا تاج گردون، سید کاظم دلخوش، حسین محمد صالحی از سوی شعب اعلام نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار