نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: «عدالت»، پر ترافیک‌ترین دروازه ورود به اسلام محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 01 June 2020

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با تشریح رسالت‌های تبلیغات اسلامی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های جدی تبلیغات اسلامی، انس و عمل به قرآن و سنت و سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است و تبلیغات اسلامی در این حوزه می‌باید تأثیرگذار باشد.

 

وی اهل ذکر بودن و جدی گرفتن ذکر الهی را رسالت دیگر متولیان امر در حوزه تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: اگر ذکر در جامعه جدی گرفته نشود، مردم دچار خلأ معنوی می‌شوند و اختلافات، کینه‌ها و رقابت‌های ناسالم در جامعه به وجود می‌آید.

 

امام جمعه قزوین تبیین نگاه امام خمینی(ره) را یکی دیگر از رسالت‌های تبلیغات اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود فرمودند با دلی آرام، قلبی مطمئن، روحی شاد و ضمیری امیدوار از میان شما می‌روم و این چهار موضوع مطرح شده از سوی ایشان همان چهار نیاز بزرگ بشریت است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه مقصد این است که چراغ ذکر روشن شود، بیان کرد: اگر می‌گوییم قرآن مهجور است، به معنای این نیست که حافظ، قاری و مفسر قرآن نداریم بلکه منظور این است که ذکر و آرامش ناشی از ذکر قرآنی با جدیت دیده شود تا جامعه را از فحشا و منکر نجات دهد.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را از رسالت‌های جدی سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کرد و گفت: در کنار امر به معروف و نهی از منکر، رسالت اقامه نماز از دیگر رسالت‌های جدی سازمان تبلیغات اسلامی است. در بحث نماز آن چیزی که دین از ما می‌خواهد فقط نماز خواندن نیست بلکه اقامه نماز و دین در جامعه است.

 

آیت‌الله عابدینی در ادامه با بیان اینکه اقامه عدل در جامعه از رسالت‌های تبلیغات اسلامی است، عنوان کرد: عدالت یکی از دروازه‌های ورود به اسلام است و این دروازه پر ترافیک‌ترین دروازه ورود به اسلام محسوب می‌شود و تبلیغات اسلامی نقش مؤثری در اقامه عدالت در جامعه دارد و می‌باید با جدیت ایفای نقش کند.

 

 

امام جمعه قزوین افزود: باید همه مسائل دین در کنار یکدیگر دیده شوند و بخش بخش به مسائل دینی نگاه نکنیم تا شاهد اثرگذاری کارها باشیم.

 

وی حمایت از اهل اسلام در تمام عالم را رسالت دیگر تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار کرد: می‌باید از اهل اسلام و مستضعفان که در هر کجای عالم هستند، حمایت و پشتیبانی کنیم چرا که این مهم رسالت دینی ما محسوب می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: دشمن‌شناسی یکی از وظایف تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود و اگر ایمان و توکل به خدا داشته باشیم می‌توانیم در مقابل دشمنان شکست ناپذیر باشیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار