قزوین:
۱۳ میلیارد تومان اعتبار به صورت نقد و اوراق برای تکمیل برخی طرح‌های بازآفرینی استان قزوین اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۵۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 01 June 2020
 

 تخصیص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های بازآفرینی

 

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، جلسه کمیته فنی ستاد بازآفرینی شهری با هدف توزیع اعتبارات بازآفرینی بین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان برای اجرای پروژه‌هایی به همین منظور به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.
 
علی فرخ زاد در این جلسه تاکید کرد: برای تعریف پروژه در جهت جذب اعتبارات بازآفرینی مدت زمانی مشخص شود و چنانچه دستگاهی تا موعد مقرر نتوانست اوراق را ارئه کند، آن اعتبار توسط دستگاه آب و فاضلاب برای اصلاح شبکه‌ها جذب شود.

وی افزود: این اعتبار بنا به نیاز استان صرف پروژه هایی، چون احداث مرکز اجتماعی، بهسازی معابر، ارتقا توانمندی‌های اقتصادی، ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی، احداث پایگاه بهداشت درمانی، اصلاح شبکه انشعابات آب و فاضلاب و ... در سطح استان خواهد شد.
 
ابرهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه کمیته فنی ستاد بازآفرینی استان گفت: با توجه به پیش بینی اعتبارات در حوزه بازآفرینی، اقداماتی در حوزه‌های مختلف انجام گرفته که با عنایت به پیگیری‌های انجام شده، از دو محل اعتباراتی به صورت نقدی تامین شد.

‎مبارک قدم افزود: اعتباری به مبلغ ۷ میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه‌ای میان سازمان برنامه و بودجه کشور و شرکت بازآفرینی ایران ابلاغ شده که اعتبارات آن از دو محل منابع داخلی شرکت بازآفرینی و صندوق توسعه ملی تامین شده است.

‎دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان بیان داشت: با توجه به نبود امکان تعریف طرح جدید، این پروژه‌ها باید باید قبلا در ستاد بازآفرینی شهری استان مصوب شده باشند.

‎مبارک قدم تاکید کرد: مبلغ ۶ میلیارد تومان هم به صورت اوراق به استان تخصیص داده شده است.

‎مدیر کل راه و شهرسازی درباره محل‌های هزینه کرد این اعتبارات بیان داشت: ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به منظور ساماندهی و بهسازی محلات بلاغی و هادی آباد و سرای محله به شهرداری قزوین تخصیص می‌یابد.

‎او افزود: همچنین مبلغ یک میلیارد تومان نیز بابت آزادسازی اراضی برای طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) در اختیار شهرداری قزوین قرار می‌گیرد که با این اوصاف کل مبلغ اختصاص داده شده به شهرداری مرکز استان ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

‎مدیر کل راه و شهرسازی درباره سایر اعتبارات اختصاص یافته به بازآفرینی شهری گفت: برای شهرداری تاکستان یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که به شرح ۶۷۰ میلیون تومان راه اک، ۴۰۰ میلیون تومان ساماندهی و بهسازی خیابان مولوی و ۲۷۰ میلیون تومان برای بهسازی میدان عاشورا است.

‎مبارک قدم افزود: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بابت تکمیل مجتمع فرهنگی و محله فردوس به شهرداری آبیک و ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای احداث مدرسه در این محله به اداره کل نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

‎مدیر کل راه و شهرسازی بیان داشت: به منظور توانمند سازی ساکنان محلات هدف بازآفرینی در شهر‌های استان با رویکرد‌های آموزشی و فرهنگی مبلغ ۸۰ میلیون تومان اختصاص داده شده که بنابه تشخیص اداره کل فنی و حرفه‌ای استان هزینه خواهد شد.

‎مبارک قدم در خصوص نحوه هزینه کرد این اعتبارات گفت: در یک روش تفاهم نامه‌هایی ما بین اداره کل راه و شهرسازی، دستگاه اجرایی مربوطه و استانداری منعقد می‌شود و در روش دیگر نیز قراردادی میان اداره کل راه و شهرسازی به عنوان مجری طرح، پیمانکار پروژه و دستگاه متولی به عنوان ناظر و تامین کننده منعقد می‌شود که بر اساس آن‌ها اعتبارات عنوان شده تخصیص خواهد یافت.

‎در پایان جلسه تفاهم نامه‌هایی میان اداره کل راه و شهرسازی، استانداری و دستگاه‌های مربوطه در این خصوص امضا و مبادله شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار