سخنگوی وزارت بهداشت با ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۵۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 01 June 2020

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوازدهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۹۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۵۲ مورد بستری و دو هزار و ۳۲۷ (حدود ۷۸ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر رسید

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و افزایش نسبی فوتی ها را شاهد هستیم که امیدواریم استثنایی باشد. از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون۷ هزار و ۸۷۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۲۱ هزار و ۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۷۸ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۹۵۵ هزار و ۸۶۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور گفت: رعایت پروتکل ها در دستور کار اغلب مردم است اما در برخی مناطق کشور متاسفانه نوعی سهل انگاری در رعایت فاصله گذاری اجتماعی وعدم استفاده از ماسک به خصوص در مکانهایی که فاصله گذاری اجتماعی مقدور نیست را شاهد هستیم.

وی افزود: شکایت از برخی صنوف که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند هم داشته ایم. معاونت بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی رسیدگی به این شکایت ها را در دستور کار دارند و با توجه به تخلفاتی که در اماکن عمومی و اصناف گزارش شده برخی از این اماکن تعطیل شده اند که به زودی گزارش موارد برخورد با خاطیان در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به اطلاع عموم می رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: توصیه می کنیم، استدعا داریم و تمنا می کنیم مردم رعایت اصول بهداشتی را از جمله شست و شوی مداوم دستها با آب و صابون، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک به خصوص در اماکن عمومی که امکان رعایت فاصله گذاری وجود را جدی بگیرند و از تردد در جاهایی که ضرورت ندارد و مراودات غیر ضرور پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار