معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: با توجه به مسائل مختلف به ویژه خطر دستکش‌های آلوده، سازمان بهداشت جهانی استفاده از دستکش را برای مقابله با ویروس کرونا به افراد توصیه نمی‌کند.
کد خبر: ۸۵۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 01 June 2020

محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به دلایل استفاده نکردن از دستکش اشاره و بیان کرد: وقتی افراد دستکش به دست می‌کنند احساس ایمنی کاذب دارند و ممکن است دست به هر جای آلوده‌ای بزنند که همین موضوع آن‌ها را با خطر‌هایی رو به رو می‌کند.

او افزود: از سوی دیگر استفاده از دستکش باعث می‌شود به مرور پوست دست آلوده شود و اگر دست آلوده به هر جایی از بدن بخورد به ویژه چشم بینی و دهان خطر انتقال ویروس کرونا را به دنبال دارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: نکته دیگر این است که بیرون درآوردن دستکش روش دارد و اگر روش صحیح آن به کار گرفته نشود، ممکن است افرادهنگام خروج دستکش دستشان آلوده شود.

خواجه‌ئیان بیان کرد: همچنین دستکش نیاز اساسی نیرو‌های بهداشت و درمان است و زمانی که تعداد آن در جامعه زیاد شود ممکن است به دست کسانی که باید از آن استفاده کنند، نرسد.

او تاکید کرد: بنا به همین علت‌ها سازمان بهداشت جهانی استفاده از دستکش را توصیه نمی‌کند و توصیه مهم و اساسی همچنان شستن مکرر دست‌هاست.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، پرخطرترین افراد را کارکنان بخش بهداشت و درمان عنوان کرد و با اشاره به تعطیلی موقت یکی از مراکز خدمات سلامت بوشهر به علت ابتلای چند تن از کارکنان به ویروس کرونا، گفت: همکاران ما در دیگر مراکز پاسخگوی مردم هستند.

خواجه‌ئیان به مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اداری نیز توصیه کرد فاصله گذاری را به طور حتم رعایت کنند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار