رئیس پلیس استان بوشهر از کشف انبار نگه‌داری خودروهای خارجی در یکی از باغ‌های شهرهای استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا کالاهای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد تومان کشف شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 01 June 2020

انبار نگه‌داری خودروهای خارجی و قاچاق کالا به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در بوشهر کشف شد 

سردار خلیل واعظی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر برخورد قاطع با قاچاق کالا و اجناس مختلف احتکاری، از کشف خودروی خارجی بدون پلاک در یکی از انبارهای باغ‌ شهرهای بوشهر خبر داد و اظهار داشت: ماموران امنیت اقتصادی در راستای کنترل و نظارت بر بازار خودرو انباری را در بوشهر کشف و شناسایی کردند که تعدادی خودرو خارجی در آن نگه‌داری می‌شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف 8 دستگاه خودرو خارجی بدون پلاک و مقداری کالای قاچاق از این انبار خبر داد و تصریح کرد: در این انبار حدودا 15 میلیارد تومان قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس استان بوشهر با بیان اینکه خودروهای خارجی از نوع سوناتا به ارزش 10 میلیارد تومان است افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو‌ها سال 1396 از امارات وارد کشور و اوایل سال گذشته نیز از گمرک ترخیص شده‌اند.

واعظی مدت زمان نگهداری این خودرو‌ها در انبار را یک سال و 3 ماه عنوان کرد و گفت: بر اساس قانون کالا و خودروهای وارداتی در جایی که انبار می‌شود باید حتما انبار دارای کد رهگیری، شناسه باشند در غیر این صورت تخلف است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر همچنین از شناسایی انبار نگه‌داری لوازم خانگی خارجی قاچاق به ارزش 5 میلیارد تومان در استان خبر داد.

در همین راستا معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها ضروری است گفت: انبارها و محل مراکز نگهداری کالا باید در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شود در غیر این صورت کالاها مشمول کالای قاچاق یا احتکار می‌شود.

رضا جمالی با بیان اینکه خودرو‌های فاقد پلاک کشف شده مشمول احتکار می‌شود افزود: اسناد و مدارک خودرو‌های خارجی کشف شده در حال بررسی است و در صورت محرز بودن احتکار، پرونده در تعزیرات حکومتی رسیدگی خواهد شد.

منبع/ تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار