شهردار اصفهان در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام پرستاری :
شهردار اصفهان در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام پرستاری اصفهان ضمن تشکر از زحمات پرستاران در دوران کرونا، اظهار کرد: در بحران های مختلف که سلامت جامعه به خطر می افتد شاهد نقش آفرینی پرستاران هستیم و حوزه درمان یک فرآیند است که پرستاران در این فرآیند نقش بسیار مهم و زیادی دارند.
کد خبر: ۸۵۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 02 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در این دیدار گفت: در مدت درگیری پرستاران با بیماری کرونا شاهد درخشش و فداکاری این عزیزان بودیم به نحوی که در یک نبرد تمام عیار جان خود را به خطر انداختند. پرستاران به عنوان بخش مهمی از نظام درمانی کشور عملکرد بسیار خوبی در این دوران از خود نشان دادند.
وی با بیان اینکه هم اکنون یأس و نا امیدی نسبت به این بیماری در کشور از مردم گرفته شده است، ادامه داد: این موضوع به دلیل رشادت های پرستاران طی مدت همه گیری کرونا در کشور است و به همین دلیل شهرداری سیاست خود را مبنی بر حمایت از جامعه پرستاران قرار داد و در یکی از اقدامات خود اثری از استاد مطیع را برای تقدیر از این جامعه زحمتکش رونمایی کرد. این اثر یک تابلوی نقاشی ارزشمند است که قرار است طی برنامه ای به وزیر بهداشت تقدیم شود.
شهردار اصفهان گفت: همچنین قرار است نماد یا یادبودی از سوی شهرداری اصفهان برای تقدیر از پرستاران در مکانی نصب شود و لازم است از نظام پرستاری همکاری و مشاوره های لازم در خصوص این المان صورت بگیرد تا با تعامل و همفکری، اقدام ماندگاری در این زمینه انجام شود.
وی شهرداری را از لحاظ لجستیک دارای توانمندی بالایی ذکر کرد و افزود: این امکانات می تواند با هدایت جامعه پرستاری در اختیار کسانی که تخصص دارند گذاشته شود، شهرداری باید بتواند فضاهای مناسب در اختیار خود را در اختیار جامعه پرستاری قرار دهد تا آنها از این طریق در خدمت سلامت جامعه باشند. جایگاه رفیع پرستاری لازم است به طور واقعی دیده شود که این دیده شدن نیاز به یکسری امکانات دارد و چه بهتر که شهروندان خبره در کار این امکانات را در اختیار بگیرند و شهرداری نیز در این فرآیند نقش تسهیل گری دارد.
نوروزی با بیان اینکه کرونا فرصت طلایی برای جامعه پرستاری کشور ایجاد کرد که لازم است از این فرصت استفاده شود، تاکید کرد: در تفاهمنامه ای که میان شهرداری و سازمان نظام پرستاری نوشته می شود امکانات تفریحی، فرهنگی و ورزشی شهرداری با تخفیف های ویژه در اختیار جامعه پرستاری گذاشته می شود.
عملکرد مثبت شهرداری در توجه به سلامت شهروندان
دکتر احمدرضا یزدان نیک، دبیر سازمان نظام پرستاری اصفهان و عضو شورای مرکزی نظام پرستاری کشور نیز در این دیدار جامعه پرستاری اصفهان را پس از آموزش و پرورش دومین صنف به لحاظ جمعیتی ذکر کرد و گفت: به لحاظ تاثیرگذاری در جامعه آنهایی که مردانه و زنانه در شرایط کمبود امکانات ایستادند و از کمترین امکانات نیز برخوردار نبودند و با جانفشانی جان بسیاری از مردم را نجات دادند پرستاران ما بودند.
وی با بیان اینکه لازم است خدمات فرهنگی، رفاهی و تفریحی مناسب در اختیار جامعه پرستاری گذاشته شود، تصریح کرد: در برخی شهرها این امکانات در اختیار پرستاران قرار دارد اما در شهر اصفهان که در بسیاری از زمینه ها در کشور نمونه است متاسفانه این کمبودها احساس می شود. یکی از خواسته های اصلی پرستاران این است که این قشر صاحب جایگاهی که شایسته آن هستند شوند.
دبیر سازمان نظام پرستاری اصفهان تصریح کرد: لازم است تفاهمنامه ای با شهرداری نوشته شود تا هر جایی که نیاز به کمک این دو سازمان به همدیگر است حمایت های لازم صورت بگیرد تا دِین شهر نسبت به جامعه پرستاری و سلامت شهروندان ایفا شود.
وی اضافه کرد: پرستاران در تمام دنیا در مقولات زیست محیطی و مسائل سلامت جامعه پیشرو هستند، شهرداری نیز بهتر از سازمان های دیگر در موضوع سلامت می تواند نقش آفرینی کند و لازم است در موضوع پیشگیری سرمایه گذاری های لازم صورت بگیرد.
جامعه پرستاری استان حدود 8 هزار و 800 عضو دارد
رییس هیات مدیره نظام پرستاری اصفهان و عضو هیات علمی دانشکده پرستاری اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه جامعه پرستاری استان حدود 8 هزار و 800 عضو دارد، اظهار کرد: در بحران کرونا جامعه پرستاری با درگیر بودن چیزی حدود 5 هزار و 291 پرستار در خط مقدم مقابله با این بیماری و مراقبت از بیماران است.
شیما صفازاده نظام پرستاری را مجموعه ای از همکاران پرستار، اتاق عمل و بیهوشی ذکر کرد و افزود: پرستاران هم اکنون در کشور بیشتر در حوزه های درمانی شناخته می شوند در حالیکه در جوامع صنعتی پرستاران از حوزه پیشگیری کار خود را آغاز، سپس به مراقبت و درمان رسیده و فعالیت آنها در نهایت به حوزه توانبخشی ادامه می یابد.
وی تصریح کرد: فعالیت های شهرداری در حوزه سلامت با وجود کمیته سلامت شهروندی بسیار خوب بوده و دیدگاه های مدیران شهرداری نسبت به سلامت شهروندان همواره مثبت بوده است.
وی با بیان اینکه 11.66 درصد از شهروندان اصفهانی مبتلا به دیابت و 25 درصد مبتلا به فشار خون هستند، اضافه کرد: سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان پوست جزو شایعترین سرطان های شهر اصفهان است که آمارهای بسیار بالا و نگران کننده ای دارد و نشان می دهد فعالیت های سیستم های بهداشتی و درمانی به ویژه در حوزه بهداشت و پیشگیری می تواند نقش بسیار مهمی را در خصوص این بیماری ها ایفا کند.
صفازاده، توانمندی های جامعه پرستاری را در حوزه مختلف بالا ذکر کرد و گفت: بخش پیشگیری در اولویت جامعه پرستاری قرار دارد تا به طور مثال بیماران در معرض دیابت قبل از مبتلا شدن به این بیماری نسبت به آن آگاهی پیدا کنند، جامعه پرستاری در حوزه پیشگیری با آموزش هایی که توانایی ارائه آن را دارد می تواند نقش موثری در سلامت جامعه ایفا کند.
وی گفت: در صورتی که نظام پرستاری بتواند در برگزاری غربال گری ها و پایش های سلامت از مجموعه های در اختیار شهرداری مانند فرهنگسراها یا باغ غدیر استفاده کند، می تواند نقش موثری در جهت سلامت شهروندان با همکاری شهرداری ایفا کند.
رییس هیات مدیره نظام پرستاری ضمن قدردانی از حمایت های شهرداری، تاکید کرد: جای تشکر دارد که شهرداری به فکر نصب نماد و یادبودی برای پرستاران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار