فرماندار اشنویه گفت: با پایان‌ یافتن عملیات فیزیکی ساخت بدنه سد چپرآباد و خرید اراضی مخزن سد، این طرح بزرگ آماده آبگیری و افتتاح شده است.
کد خبر: ۸۵۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 02 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عبدالسلام مام‌عزیزی افزود: این طرح‌ملی پیش بینی شده است روز پنجشنبه در قالب پویش الف - ب ایران که به افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق ارتباط دارد، هفته جاری به‌صورت رسمی و به شکل ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو آبگیری و افتتاح شود.

وی اضافه کرد: برای افتتاح این طرح که قطعا در روند پیشرفت و توسعه شهر و منطقه بسیار تاثیرگذار خواهد بود معاون آب و آبفای وزارت نیرو و مدیرعامل منابع آب ایران نیز به این شهرستان سفر خواهند کرد.

وی اضافه کرد: برای احداث سد چپرآباد و خرید بخشی از اراضی مخزن آن تاکنون بیش از ‌هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار داشت: هدف از احداث سد چپرآباد تامین آب زیست‌ محیطی دریاچه ارومیه، تامین آب شرب شهرهای اشنویه، نقده و نالوس به مقدار ۱۲.۳ میلیون متر مکعب در سال و تامین آب ‌هزار و ۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان است.

فرماندار اشنویه افزود: یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها و مشکلات جهت آبگیری این سد، مسیر دسترسی به ۳ روستای «کانی‌رش» ،«قلاتیان »و «باب خالدآباد» بود که این امر برطرف شده است و انتقال و جابه‌جایی مزار «شیخ رش» در محدوده آبگیری این سد نیز انجام گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار