کد خبر: ۸۵۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 03 June 2020

 

تابناک/ مهتا صدری: هیئت کشتی گیلان که یکی از هیئت های موفق در پرورش  ملی پوش و قهرمان بوده است، در تاریخ ۲۱ خرداد، رویداد تشکیل مجمع با دستور تعیین ریاست این هیئت را در پیش دارد.

مجمع پیش رو پنج کاندیدای شناخته شده دارد اما در این میان امیر رضی زاده و هوشنگ عباسقلی زاده را میتوان دو رقیب اصلی برای کسب این سمت دانست.

امیر رضی زاده پیش از این سرپرستی این هیئت را برعهده داشته است. وی برای جلوگیری از هرگونه شائبه، به دلیل تصمیم به ورود در انتخابات، از سرپرستی این هیئت کناره گیری کرد و به پیشنهاد مدیر کل ورزش و جوانان استان و با ابلاغ علیرضا دبیر از تاریخ ۲۹ اردیبهشت تا برگزاری مجمع و انتخاب ریاست جدید، فرد دیگری سرپرستی این هیئت را برعهده دارد.

رضی زاده که به غلط یا غرض با عنوان شخصیتی غیر ورزشی از او یاد میشود، دارای دان دو کاراته است و سوابقی همچون سرپرستی هیئت شمشیربازی انزلی، مدیریت تیم های ملی پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران ، مالکیت و مدیر عاملی تیم فوتبال ساحلی قوی سپید انزلی را در کارنامه ورزشی خود دارد، یک مدیر موفق اقتصادی ست و ارتباطات موثری دارد. چنان که در مدت کوتاه سرپرستی خود با رایزنی و پیگیری های فراوان توانسته است، موافقت دولت را برای دریافت ۵ هزار متر زمین به منظور احداث خانه کشتی جلب کند. تمامی مراحل اداری و واگذاری این زمین انجام شده است. این اتفاق در تنها استان فاقد خانه کشتی، میتواند نویدبخش روزهای خوشی برای این رشته ورزشی باشد.

لازم به ذکر است ازگذشته تاکنون در راس مدیریت کشتی گیلان بزرگانی همچون خوش عقیده، نادر نظری، نقی هدایتی و … نیز بوده اند  که بدون سابقه ورزشی در رشته کشتی با توان مدیریتی بالا، ارتباطات موثر خود و استفاده از دبیران و کادر فنی متخصص، کارنامه خوبی از خود به یادگار گذاشته اند.

اما مهم ترین نکته در خصوص هوشنگ عباسقلی زاده، دیگر کاندیدای ریاست این هیئت که از مدیران استانداری گیلان می باشد، این است که وی با وجود سوابق ورزشی در رشته ی کشتی با توجه به قانون منع بکار گیری شاغلین در هیئت های ورزشی با مشکل دو شغله بودن مواجه است و حتی در صورت داشتن تعداد رای مورد نیاز در انتخابات مجمع کشتی نیز انتصاب ایشان فاقد وجاهت قانونی است.

موضوعی که بعید بنظر میرسد این نکته است که او خود با وجود سوابق مدیریتی متعدد و به اصطلاحی گوش شکستگی در این ورزش به عنوان کاندیدای هیئت صاحب نام کشتی گیلان از این قانون بی اطلاع باشد و همچنان اصرار به حضور در این رقابت داشته باشد.

شاید توجه به این مورد نیز خالی از لطف نباشد که عملکرد تاکنون عباسقلی زاده معیار خوبی برای آینده این رشته ورزشی با حضور وی است. او که یکی از مدیران ارشد استانداری گیلان است و طبعا ارتباطاتی نیز در میان مدیران و مسئولین در سطح استان و کشور دارد، تاکنون به عنوان یک عضو خانواده کشتی چه اقدام موثری برای ملی پوشان، قهرمانان و به طور کل برای پیشرفت کمی و کیفی این ورزش انجام داده است؟ آیا دلسوزی و کمک نسبت به ورزشی که ادعای پیشکسوتی آن را داریم، تنها در صورت تصاحب جایگاه ریاست این هیئت ورزشی امکان پذیر است؟

در پایان انتظار میرود از سوی اداره کل ورزش وجوانان تدابیر لازم برای نظارت بر مراحل قانونی و احراز صلاحیت کاندیداها برای ورود به این انتخابات به جد مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار