کد خبر: ۸۵۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 04 June 2020

کرونا همچنان در کمین است

تابناک/معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: بیماری کرونا در جریان است مردم روابط اجتماعی را عادی سازی نکنند.

دکتر آبتین حیدرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این  سوء تعبیر که وضعیت عادی شده و عادی شدن روابط اجتماعی را داشته باشیم باید از ذهن خارج شود.

وی افزود : افراد بدون علامت که سرپایی هستند اما در خانواده یا اطرافیان با بیماری در تماس بوده اند در حال افزایش است و این مهم نشانگر اینست که رعایت مردم در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا کم شده است.

وی خاطر نشان کرد: بسیار مهم است که افراد پرخطر شامل سالمندان ، ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ، دیابت ، آسم، بیماری مزمن ریوی، خیلی چاق با شاخص توده بدنی ۴۰ ، بسیار جدی از تماس با افراد جامعه بدون رعایت حفاظت فردی و در محیط های بسته بپرهیزند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با بیان اینکه از رفتن به مهمانی باید خودداری شود، اضافه کرد: حضور در رستوران برای افراد پرخطر بسیار ریسک دارد و عادی سازی زندگی خطرناک است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در فضای بسته و  وسایل حمل و نقل عمومی و شستن مکرر دستها اظهار داشت: محافظت از چشم از دیگر مواردی است که به میزان قابل توجهی می تواند از انتقال فرد به فرد ویروس کرونا جلوگیری کند.

 اگر علایمی نظیر تب ، سرفه ، بدن درد ، لرز و خستگی را مشاهده کردید حتما در سامانه سلامت www.gums.ir ثبت نام و اگر قبلا ثبت نام نموده اید مجددا با ورود کد ملی وارد سامانه شوید تا کارشناسان بهداشتی با شما تماس بگیرند . در صورت لزوم آزمایش رایگان انجام خواهد شد.

بر اساس آمار مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۵۴۱ مورد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های کشور بستری شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار