نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در گفت‌وگوی تفصیلی با تابناک:
در این دوره مجلس تلاش کردم که مطالبات را متفاوت از دوره های گذشته مطرح کنم و سعی کنم تا صدایی برای رساندن رنج مردم خوزستان به مرکز کشور و مسئولین دولتی باشم همچنین بتوانیم از ظرفیت دولت و وزرا برای حل مشکلات انباشته شده استان خوزستان بهره ببریم.
کد خبر: ۸۵۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵ 05 June 2020
 
 
 
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در گفت‌وگوی تفصیلی با تابناک با تأکید بر این که کار در مجلس، کار فردی نیست نیازمند همبستگی با دیگر منتخبین مردم می باشد، اظهار داشت: برای اینکه نماینده‌ای بتواند موفق باشد باید در دو وظیفه خود؛ قانون گزاری و نظارت  جمعی از نمایندگان را با خود همراه کند تا آن جمع، در تصویب قوانین و پس از آن نظارت بر عملکرد مسئولین و وزرا او را همراهی کنند.
 
وی ادامه داد: کاری که در همین ابتدای کار برای به وقوع پیوستن آن تلاش کردم این بود که نمایندگان استان های دیگر به استان خوزستان سفر و مشکلات این استان را از نزدیک لمس کنند تا در پیگیری های بعدی؛ چه در تخصیص اعتبار و چه در نظارت بر عملکرد وزرا و دولت؛ نماینده های استان های دیگر ما را همراهی کنند. این کار جدیدی بود که انجام شد و 12 نماینده استان های دیگر به همراه اعضای هیئت رئیسه مجلس به خوزستان سفر کردند.
 
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی عنوان کرد: نماینده های مردم شهرهای تهران، تبریز، خراسان و سمنان در این بازدید مشکلات مردم اهواز را از نزدیک دیدند و با وجود اینکه هنوز یک هفته است که مجلس یازدهم روی کار آمده و کمیسیون‌ها شروع به کار نکرده‌اند اما سعی کردیم از این طریق، صدای مردم را به مسئولین برسانیم.
 
یوسفی خاطر نشان کرد: به همراه12 نماینده دیگر مجلس به مناطق کم برخوردار منبع آب و حصیر آباد رفتیم تا بافت فرسوده منازل پرخطر را در این کلانشهر ببینند. همچنین به فاز دوم غیزانیه رفتیم تا مشکلات روستاهای این منطقه را از نزدیک لمس کنند. پس از آن در جمع فعالین جهادی کوت عبدالله برای مطرح کردن مشکلات آب و فاضلاب و مشکلات زیر ساختی نیز جلسه‌ای برگزار شد.
 
وی تصریح کرد: برای اینکه این بازدید، بازدیدی تشریفاتی نباشد جلسه‌ای 3 ساعته در استانداری پیش بینی کردیم تا درخواست های خودمان را به نماینده دولت در استان مطرح کنیم و متقابلا نکاتی نیز از سوی استاندار دریافت کنیم. نهایتا بنا شد تا این موضوع تبدیل به یک برنامه شود و به مجلس تحویل دهیم و بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم. همچنین اگر لازم بشود از ظرفیت نظارتی استفاده کنیم و به وزیر یا هیئت دولت تذکر دهیم از توان نماینده های استان های دیگر نیز بهره خواهیم برد.
 
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی افزود: منابع و ذخایر طبیعی استان خوزستان متعلق به همه کشور است و باید تلاش کنیم تا این منابع و ذخایر به نحو مطلوب بهره برداری شوند و نیاز کل کشور را برطرف کنند. اما حقیقت این است که مشکلات استان خوزستان بسیار زیاد است و نیاز است تا هیئت دولت نگاه ویژه‌ای برای حل مشکلات استان خوزستان داشته باشند.
 
یوسفی تاکید کرد: مردم خوزستان مردم فهیم و انقلابی‌ای هستند و همیشه پای کار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند. افتخار می کنیم که در این استان مرزنشین می توانیم نیاز به منابع طبیعی کشور را تامین کنیم تا کشور به سمت آبادانی و پیشرفت حرکت کند اما انتظار داریم که با توجه به عقب افتادگی‌های استان، مجموعه دولت برنامه‌ ویژه‌ای برای رفع محرومیت ها داشته باشند.
 
وی در پاسخ به خبرنگار تابنام پیرامون حواشی اخیر فضای مجازی گفت: هر چند برخی از نماینده ها به دنبال انتصابات خاص هستند اما من سعی کرده‌ام با بکار گرفتن پتانسیل نمایندگان دیگر استان ها و پیگیری از مرکز، مشکلات مردم را حل کنم؛ سیاست تعیینی من این است. چرا که ورود به مسائل جزئی و این چنینی هیچ مشکلی از مردم حل نمی کند.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در این باره افزود: سعی کردم در طول همین یک هفته به اندازه یکسال نمایندگی نماینده های پیشین جلسه بگیرم، پیگیری کنم و با رسانه‌ها مصاحبه‌های واقعی و نه عوام فریبانه داشته باشم. خدا را شکر نیز علی رغم اینکه هیچ تنشی با برادران دیگرم در مجمع استان نداشته باشم همچنین بتوانم جایگاهی در مجلس پیدا کنم.
 
یوسفی تاکید کرد: من وقتم را برای همراهی سایر نمایندگان کشور جهت پیگیری و حل مشکلات انباشته شده مردم خوزستان و به خصوص اهواز،کارون،حمیدیه و باوی گذاشته‌ام چرا که این امر را به دخالت در انتصاب افراد در اداره های مختلف ترجیح می دهم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار