ایرج رئیسیان:
به گزارش تابناک سمنان: ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بابیان اینکه اعزام بالگرد هنگام آتش‌سوزی جنگل‌های استان در دستور کار است، گفت: بازدارندگی قوانین در خصوص آتش زدن جنگل‌ها و مراتع بیشتر شود.
کد خبر: ۸۵۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 06 June 2020

 

ریه‌های تنفسی زمین در آتش+ عکس | اعتمادآنلاین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه سال گذشته و همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد بارش‌ها و نعمت‌های الهی فراوانی در سطح استان بودیم، ابراز داشت: با توجه به آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده در سطح کشور باید به بحث حفظ و حراست از جنگل‌ها و مراتع در استان نیز توجه ویژه شود.

وی بابیان اینکه در استان نیز تاکنون اقدامات خوبی در خصوص مقابله با آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها صورت گرفته است، ابراز داشت: با توجه به اینکه عشایر با بیشترین عرصه بهره‌برداری از مراتع سروکار دارند، در خصوص حفظ و حراست از جنگل‌ها و مراتع می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.

ایرج رئیسیان ضمن بیان اینکه در خصوص حفظ و حراست از جنگل‌ها و مراتع در کشور جلسات مطلوبی به ریاست نجار، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، ابراز داشت: مقرر شد هنگام بروز حادثه و آتش‌سوزی در صورت اعلام نیاز مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بالگرد اعزام شود.

رئیسیان در ادامه تصریح کرد: این مهم می‌طلبد تا بازدارندگی قوانین در خصوص آتش زدن جنگل‌ها و مراتع بیشتر شده و اطلاع‌رسانی برای آحادجامعه در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم از مساعدت و همراهی خود مردم در این خصوص بهره‌مند شویم.

وی افزود: از اداره کل منابع طبیعی استان سمنان نیز انتظار می‌رود که با توجه به آب‌وهوای مناسب و طبیعت مطلوب در مناطق کوهستانی و ییلاقی استان و حضور گردشگران، توجه به حفظ جنگل‌ها و مراتع را در دستور کار خود قرار دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار