در جلسه شورای برنامه ریزی مطرح شد:
استاندار آذربایجان غربی: در دولت های یازدهم و دوازدهم بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های مختلف در آذربایجان غربی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۶۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ 13 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ استاندار آذربایجان غربی در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اهمیت لزوم وحدت بین مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای توسعه بیش از پیش استان گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم بیش از 25 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح های مختلف اختصاص داده و هزینه شده است.

آقای شهریاری بر توجه به نقاط کم برخوردار و محروم استان و خانواده های کم درآمد تاکید کرد و افزود: بنیاد علوی 40  میلیارد تومان برای توسعه مناطق محروم استان هزینه می کند.

وی رویکرد بودجه در سال 99 را اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 315 طرح عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در استان نیمه تمام مانده است که امیدواریم در سال جاری به اتمام برسد.

استاندار آذربایجان غربی تالار بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پایانه مسافربری سرو، راه های روستایی در قالب طرح ابرار، کریدور شمال جنوب و طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه را از جمله طرح هایی دانست که در سال جاری به اتمام خواهند رسید.

آقای شهریاری اعتبار لازم برای تکمیل کانال کانی سیب را بیش از 10 هزار میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: در شهریورماه سال جاری سد کانی سیب نقده به آبگیری می رسد و در دی ماه نیز تونل کانی سیب به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه با اشاره به این که تا به امروز حدود 1282 میلیارد تومان اعتبار در استان در فصول مختلف توزیع شده است گفت: در استان 955 طرح نیمه تمام عمرانی وجود دارد که با برنامه ریزی های انجام شده 315طرح بالای 80 درصد در سال جاری به اتمام خواهد رساند.

آقای حضرتی پر گفت: آذربایجان غربی با 352 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای و با 11درصد رشد جایگاه دهم را در کشور دارد که حدود 4 درصد اعتبارات کل کشور را شامل می شود.

او افزود: استان از نظر سهم اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در قانون بودجه 99 ، رتبه ششم کشوری را از آن خود کرده است.

 وی با اشاره به این‌که از لحاظ جمع اعتبارات عمرانی و هزینه ای رتبه هشت کشور را داریم خاطر نشان کرد: برای رساندن شاخص های استان به میانگین کشوری نزدیک به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: میزان اعتبار عمرانی سال 99 بیش از یک هزار و 280 میلیارد تومان که بین فصول مختلف در استان توزیع شده است.

سردار سرتیپ دوم شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان نیز در این جلسه با اشاره به این که بسیج سازندگی در دو سال گذشته طرح های محرومیت زدایی به ارزش بیش از 200 میلیارد تومان در استان اجرا شده است گفت: قراردادی به ارزش 30 میلیارد تومان نیز با بنیاد مستضعفان در منطقه چالدران برای محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی امضا شده است.همچنین در این جلسه طرح توزیع اعتبارات عمرانی استان به تفکیک شهرستان ها و توزیع اعتبارات  هزینه ای استان به تفکیک دستگاههای اجرایی نیز مورد تصویب حاضران قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار