گزارش تابناک خوزستان از طرح جمع‌آوری درب‌های بطری برای حمایت از معلولان؛
طرح جمع‌آوری درب‌های بطری برای حمایت از معلولانِ نیازمند هم یک طرح خیرخواهانه است و هم یک حرکت زیست‌محیطی.
کد خبر: ۸۶۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲ 18 June 2020

تابناک خوزستان: طرح جمع‌آوری درب‌های بطری برای حمایت از معلولان هم یک طرح خیرخواهانه است و هم یک حرکت زیست‌محیطی. مدتی است که طرح جمع آوری درب های بطری برای تهیه ویلچر به معلولان نیازمند در مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب کلید خورده و رفته رفته با استقبال کارمندان این شرکت مواجه گردید.

رسول روشنگرزاده که از نیروهای پیمانکاری شرکت عملیات غیره صنعتی امورباشگاه ها در بخش سالن های غذاخوری است، درباره این اقدام انسان دوستانه به تابناک خوزستان گفت: از اولین روز شروع این حرکت تا تهیه ی اولین ویلچر 5 ماه زمان برد. وقتی لبخند شخصی که سالها در لیست دریافت تجهیزات توانبخشی چشم انتظار بود را مشاهده کردیم مصمم تر از گذشته اقدام به جمع آوری درب بطری ها نمودیم. اینبار با جلب حمایت ریاست مجموعه نفت در راستای بازیافت هدفمند در تمامی مجموعه های تحت نظارت شرکت نفت در اهواز و حمایت های معاونت خدمات رفاهی و اجتماعی مجموعه جناب آقای مکوندی مرحله ی دوم را در مدت زمان دوماه انجام دادیم که شامل تهیه ی دو عدد ویلچر مجهز و اهدای آن به توانیابان عزیز بود.


وی افزود: در گام سوم با گذشت کمتر از 20 ماه تعداد زیادی ویلچر، عصاهای تخصصی، اقلام بهداشتی و ضروری برای توانیابان محترم تهیه گردید که با توجه به شناسایی دقیق نیازمندان توسط موسسه سپهر پاک توانمندان (سپتا) توزیع شد. 

روشنگرزاده گفت: پرواضح است که اگر همکاری تمام مجموعه ها نبود در انجام این طرح با مشکلاتی مواجه می شدیم بنابر این لازم است که از زحمات و پی گیری های آقای حجت شهبازی رییس امورباشگاه ها، آقای رمضانی سرپرست مجموعه بزرگ فرهنگی رفاهی شهرک نفت، آقای حبیان سرپرست باشگاه ساحل، آقای مرادی مسیول باشگاه نفت و آقای هادی حسن پور و سایز بزرگوارانی که در این مسیر ما را هم راهی کردند تشکر و قدردانی نماییم.

 

محمدرحیم مکوندی معاونت خدمات رفاهی و اجتماعی شرکت ملی نفت نیز در خصوص توسعه و ایجاد فرهنگ بازیافت به خبرنگار ما گفت: در ابتدای این حرکت زیبا شاهد حمایت های خانواده ی بزرگ صنعت نفت در اهواز بودیم به طوری که خانواده ها نیز در منزل خود و در مبدا اقدام به تفکیک زباله های بازیافتی از جمله پلاستیک و کاغذ نموده و در مراجعاتشان به مجموعه های تفریحی و سالن های غذا خوری زباله های بازیافتی را تحویل میدادند.
وی افزود: هرچند این امر به صورت خودجوش صورت گرفته ولی در آینده نسبت به سازماندهی این حرکت خداپسندانه در منازل نفت با ظرفیت 2500 خانوار و در نیوسایت با ظرفیت 1000 خانوار اقدامات موثری صورت خواهد پذیرفت .

مهین افظلان، مدیر موسسه سپهر پاک توانمندان (سپتا) نیز ضمن قدردانی از حُسن همکاری با خانواده ی نفت ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک و با حمایت خیرین محترم کارگاه بازیافت راه اندازی شود تا با این اقدام گامی در راستای رونق تولید برداشته شود.
به گفته ی وی استان خوزستان یکی از پیشگامان در عرصه ی تامین تجهیزات توانحرکتی و توانیابی برای نیازمندان در کشور است که در حال حاضر نه تنها استان خوزستان را بی نیاز میگرداند بلکه به استانهای همجوار نیز خدمات رایگان ارائه میدهد که از آن جمله ارسال ویلچر به استان قم می باشد.

مشاهده فیلم

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار