معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور؛
تابناک گیلان / معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رييس ستاد هماهنگي و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: برنامه هاي صدا و سيما در موضوع مناسب سازی کشور قطعا مكمل خوبي براي برنامه هاي مديريت شهري، سازمان بهزيستي و ساير دستگاه ها و زمينه ساز پيشبرد برنامه هاي اين عرصه است.
کد خبر: ۸۶۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 21 June 2020
 
نهمين جلسه ستاد هماهنگي و پیگیری مناسب سازی کشور/ جمالي نژاد: مشاركت موثر رسانه ها بويژه صدا و سيما مكمل برنامه هاي مديريت شهري در زمينه مناسب سازي است
 

نهمين جلسه ستاد هماهنگي و پیگیری مناسب سازی کشور/ جمالي نژاد: مشاركت موثر رسانه ها بويژه صدا و سيما مكمل برنامه هاي مديريت شهري در زمينه مناسب سازي است

 

تابناک گیلان / معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رييس ستاد هماهنگي و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: برنامه هاي صدا و سيما در موضوع مناسب سازی کشور قطعا مكمل خوبي براي برنامه هاي مديريت شهري، سازمان بهزيستي و ساير دستگاه ها و زمينه ساز پيشبرد برنامه هاي اين عرصه است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ مهدي جمالي نژاد كه ۲۱ خرداد ماه در نهمين جلسه ستاد هماهنگي و پیگیری مناسب سازی کشور سخن مي گفت، اظهار كرد: بدون ترديد يك عامل مهم براي موفقيت برنامه ها و پروژه هاي مرتبط با مناسب سازي در شهرها و روستاها و تثبيت اين موضوع در افكار عمومي و حساس شدن تمامي اقشار جامعه؛ بهره گيري از ظرفيتهاي رسانه ها بويژه صدا و سيما و همچنين سازمان هاي مردم نهاد است.

وي اضافه كرد: علي رغم برنامه ريزي ها و اقدامات صورت گرفته، همچنان شاهديم كه به مناسب سازی معابر در سطح شهرها توجه لازم صورت نمي گيرد و در بعضي مواقع  كودكان، سالمندان و معلولان نمی توانند از فضای شهری بهره کافی را ببرند و اين موضوع مهم براي برجسته شدن بيشتر نيازمند توجه مستمر تمامي رسانه هاي ملي و استاني، بويژه سازمان صدا و سيما و شبكه هاي استاني آن، مي باشد.

جمالي نژاد همچنين بر تشكيل منظم جلسات اين ستاد ملي در فواصل زماني كمتر و بصورت ماهانه با توجه  به اهميت موضوعات مرتبط و همچنين تشكيل جلسات كارگروههاي زير مجموعه آن بويژه در مباحث اطلاع رساني و آموزشي شد.

در اين جلسه كه  دکتر وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف عضو ستاد هم حضور داشتند، دکتر ابراهیم کاظمی مؤمن سرایی رئیس دبیرخانه ستاد گزارشي از اجرايي شدن مصوبات جلسه هشتم و اقدامات به عمل آمده در این خصوص ارائه نمود.

همچنين گزارشي در زمينه نشان دسترس پذيري اماكن عمومي براي معلولان جسمي و حركتي نيز مطرح و در خصوص آن تبادل نظر صورت گرفت.

 

 

افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر با حضور معاون وزیر کشور/ جمالی نژاد: پویایی و حرکت روبه جلوی مدیریت شهری در گرو انسجام مدیریتی و اجرای پروژه های مورد انتظار مردم است/ شهرداریها در اجرای پروژه ها به مباحث زیست محیطی توجه مضاعف داشته باشند
 

افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر با حضور معاون وزیر کشور/ جمالی نژاد: پویایی و حرکت روبه جلوی مدیریت شهری در گرو انسجام مدیریتی و اجرای پروژه های مورد انتظار مردم است/ شهرداریها در اجرای پروژه ها به مباحث زیست محیطی توجه مضاعف داشته باشند

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور که با شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه مواجهیم، پویایی و حرکت روبه جلوی مدیریت شهری در گرو وحدت و انسجام مدیریتی و اجرای پروژه های مورد انتظار مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  مهدی جمالی نژاد که پنجشنبه ۲۲ خرداد ماه در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر در استان اصفهان به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال سخن می گفت، افزود:  در شرایط سخت کرونا که کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی دست به‌گریبان آن هستند و این مسئله سبب شده است شهرداری های شهرهای ایران با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنند، شاهد هستیم که شهرداریها فعالانه مشغول تلاش هستند تا پروژه های عمرانی خود را به اجرا و بهره برداری برسانند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به کند نشدن روند افتتاح پروژه های عمرانی در کشور با کوشش های دست اندرکاران امر در دولت، بخش خصوصی، نهادهای غیردولتی و شهرداریها و دهیاریها اضافه کرد: روند فعالیت شهرداری های استان اصفهان از جمله شهرداری زرین شهر باعث می شود مردم فهیم و صبور شهرهایمان حلاوت خدمت صادقانه را بچشند و با خادمین خودشان در دستگاههای اجرایی همراه و هم صدا شوند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به کلنگ زنی و افتتاح هشت پروژه با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در زرین شهر، اظهار کرد: این پروژه ها از بسته ای متنوع تشکیل شده و خدمات و کاربری های متعددی را شامل می شوند و به خوبی نشان می دهد در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی، شهرداری زرین شهر با اتخاذ تدابیر لازم به گونه ای عمل کرده که فعالیت عمرانی این شهر متوقف نشود.

وی ادامه داد: شهرستان لنجان از قدیم الایام شهرستانی فعال بوده و زرین شهر نیز به واسطه انجام پروژه های مختلف از جمله شهرهای  پویا و پرتحرک به شمار می آید که پروژه های کوچک و بزرگ را در کنار یکدیگر به مرحله اجرا و بهره برداری رسانده و این نگاه از سوی مدیریت شهری، قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه هایی که شهرهای ایران را به شهر سبز و دوستدار اکوسیستم و محیط زیست تبدیل  کند از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و باید در اجرای پروژه های شهری به مباحث زیست محیطی توجهی دوچندان داشت تا این مهم محقق گردد.

جمالی نژاد با بیان اینکه افتتاح پروژه های عمرانی مختلف بصورت هفتگی در روزهای اخیر در کشور بیانگر استمرار جنبش و فعالیت و حرکت در کشور است، بر افزایش انسجام در میان مسئولین و مدیران و مدیریت شهری و روستایی استان ها به منظور رفع انتظارات عموم هموطنان  و تقویت زیرساختها تاکید کرد و گفت: مردم وقتی ببینند که مسئولین به دنبال حل مشکلات و اداره بهتر جامعه هستند، به آنها اعتماد و در برنامه های مسوولان مشارکت فعالی می نمایند.

معاون عمرانی وزیر کشور با تأکید بر اینکه کشور متعلق به مردم است و همه ما خادم مردم هستیم، تصریح کرد: ما بدون مردم چیزی نیستیم و با تمام وجود و با افتخار باید در خدمت مردم باشیم.

رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور همچنین از استانداریها، شهرداریها، دهیاریها و شوراها خواست تا برای افتتاح پروژه های عمران شهری و روستایی در هفته نکوداشت شهرداری و دهیاری طی روزهای ۱۴ تا ۲۰ تیر برنامه ریزی نمایند تا مردم از برنامه ها و اقدامات آنان مطلع شوند.

جمالی نژاد همچنین  از حمایت های معاونت عمرانی و مدیرکل دفتر شهری استانداری اصفهان، فرماندار شهرستان لنجان و اعضاء شورای اسلامی زرین شهر برای حمایت از شهرداری برای به ثمر نشستن پروژه ها عمرانی قدردانی و ابراز امیدواری نمود که با سرعت بخشیدن به دیگر پروژه های عمرانی در پایان دوره پنجم مدیریت شهری، شاهد رونق بیش از پیش زرین شهر باشیم.
 
گفتنی است در پایان این آیین توسط جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور  و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  کشور از شهردار زرین شهر به عنوان شهردار شهر برتر استان اصفهان در ارزیابی عملکرد استان اصفهان تقدیر شد.

  پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر که به بهره برداری رسید عبارت بود از   پروژه شهرک مشاغل شهری و کارگاهی زرین شهر با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال، پروژه میدان غدیر با اعتبار ۴۶ میلیارد ریال،  پروژه میدان قلعه قاسم با اعتبار ۱۰/۵ میلیارد ریال، پروژه پارک محله ی اندیشه با اعتبار ۶/۵ میلیارد ریال، محور دوچرخه سواری نشاط و تندرستی با اعتبار ۲/۷ میلیارد ریال، آسفالت معابر و پیاده روسازی با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال،  نصب تابلوهای تبلیغاتی به روش سرمایه‌گذاری bolt و  ایجاد زیرساخت های شهرداری الکترونیک با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال

 

 

پاسخ وزارت کشور به روزنامه شهروند: اعتبار احداث مسیرهای دوچرخه سواری در 50 شهر تامین شده است
 

پاسخ وزارت کشور به روزنامه شهروند: اعتبار احداث مسیرهای دوچرخه سواری در ۵۰ شهر تامین شده است

 

سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور در واکنش به گزارش روزنامه شهروند اعلام کرد: از محل اعتبارات این سازمان در سال ۹۸ کمک هزینه احداث و زیرساختهای لازم برای توسعه دوچرخه سواری در ۵۰ شهر کشورتامین شده است.

به گزارش  پایگاه  اطلاع رسانی وزارت کشور؛ معاونت امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور این  موضوع را در قالب جوابیه ای به گزارش هشتم خرداد روزنامه شهروند با عنوان"مسیرهای موقت مسدود است" بیان کرد.
در این جوابیه تصریح شده است : برنامه ريزي براي توسعه دوچرخه سواري به عنوان يكي از شيوه هاي تركيبي حمل و نقل در كنار پياده روي و به طور توامان بهره مندي از مزيت هاي وسائل نقليه انبوه بر از قبيل اتوبوس و مترو، بنيان سياست اصلي اين سازمان و وزارت كشور براي نيل به يك سيستم حمل و نقل پايدار است.
متن کامل جوابیه معاونت امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور به گزارش روزنامه شهروند چنین است:
توسعه حمل و نقل پاك (‌با تاكيد بر دوچرخه سواري و پياده روي ) و تلاش براي تبديل آن به يكي از شيوه هاي اصلي سفرهاي شهري از جمله رويكردهاي بنيادين اين سازمان در سالهاي اخير است و اتخاذ چنين رويكردي بر اساس مطالعات صورت گرفته و تجربيات موفق ساير كشورهاي جهان و همچنين اقبال سنتي بسياري از كهن شهرهاي ايران از قبيل يزد، اصفهان، قزوين، بناب و... به اين مسئله و پذيرش آن در فرهنگ ملي صورت پذيرفته است.
با در نظر گرفتن مشكلاتي نظير آلودگي هوا و تراكم سنگين تردد خودروهاي شخصي و تاثيرات نامطلوب آن بر سلامتي شهروندان اهميت اين موضوع دو چندان شده و طبعاً چاره انديشي براي آن از جمله وظايف نهادهاي متولي مديريت شهري در سطح ملي و محلي است. بر همين اساس برنامه ريزي براي توسعه دوچرخه سواري به عنوان يكي از شيوه هاي تركيبي حمل و نقل در كنار پياده روي و به طور توامان بهره مندي از مزيت هاي وسائل نقليه انبوه بر از قبيل اتوبوس و مترو بنيان سياست اصلي اين سازمان و وزارت كشور براي نيل به يك سيستم حمل و نقل پايدار است كه در اين زمينه ضمن سياست گذاري و فرهنگ سازي، از محل اعتبارات در اختيار در سال ۹۸ كمك هزينه احداث زيرساخت هاي لازم براي ۵۰ شهر كشور تامين اعتبار گرديده است.
 بر اين اساس بايد اذعان كرد؛‌ توجه به هر يك از شيوه هاي مختلف به معناي بي توجهي به ساير شيوه ها نبوده و ان شاء ا... با توسعه اين رويكرد در كنار استفاده هر چه بيشتر از خودروهاي عمومي پاك در آينده نزديك شاهد تحقق بخش مهمي از اهداف حمل و نقل پايدار در مديريت شهري خواهيم بود./

 

 

 

معاون عمراني وزير كشور: 95 درصد جمعيت روستايي كشور تحت پوشش خدمات دهياريها هستند/ آماده اجراي طرح بهره گيري روستاييان از خدمات نوين مخابرات با همكاري وزارت ارتباطات و اپراتورها هستيم
 

معاون عمراني وزير كشور: ۹۵ درصد جمعيت روستايي كشور تحت پوشش خدمات دهياريها هستند/ آماده اجراي طرح بهره گيري روستاييان از خدمات نوين مخابرات با همكاري وزارت ارتباطات و اپراتورها هستيم

 

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رييس سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور با بيان اينكه ۹۵ درصد جمعيت روستايي كشور تحت پوشش خدمات بیش از ۳۷ هزارو ۸۰ دهياري هستند از آمادگي براي اجراي طرح بهره گيري روستاييان و دهياري هاي دانش پایه و منتخب كشور از خدمات نوين مخابرات با همكاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و اپراتورهاي اين حوزه هستيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مهدي جمالي نژاد كه شنبه ۲۴ خرداد در مراسم رونمايي از دسترسي ۱۰۳۴ روستا به شبكه ملي اطلاعات با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات سخن مي گفت، با بيان مطلب فوق اظهار كرد: توسعه خدمات در سطح روستاهاي كشور با بهره گيري از فناوري هاي نوين از جمله آموزش از راه دور، درمان از راه دور، ايجاد بازار مجازي فروش و بازاریابی محصولات روستايي، ايجاد شبكه فعالان اقتصادي روستايي از جمله موضوعات مورد نظر وزارت كشور و سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور براي توسعه روزافزون مناطق روستايي و ايجاد اشتغال و جهش توليد مي باشد.
وي افزود: مجموعه وزارت كشور و استانداري ها آماده ارايه آموزش هاي لازم به دهياري ها و روستاييان عزير براي بهره مندي مطلوب از اينترنت و فناوري هاي نوين ارتباطي در راستاي ايجاد اشتغال و درآمد پايدار در همفكري و هماهنگي با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است، کما اینکه دهياري هاي زيادي آمادگي خود را براي فراگير شدن استفاده از سامانه هاي مختلف ارتباطي و اطلاع رساني در سطح دهياري و روستا اعلام نموده اند.
وي همچنين از راه اندازي سيستم اطلاعات جغرافيايي در حوزه دهياري ها به منظور برنامه ريزي بهينه و توزيع مناسب امكانات و ماشين آلات دهياري ها در ۱۷ لايه اطلاعاتي گوناگون از جمله جمعيت، خانوار، تعداد ماشين آلات، پايگاه هاي آتش نشاني دهياريها، وضعيت مديريت پسماند روستاها و ... از سوي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور اشاره نمود و  اضافه كرد: سامانه جامع دهياري هاي كشور به منظور بهره گيري از ظرفيت فناوري اطلاعات در ارايه خدمات و تقويت نظارت و شفاف سازي عملكرد نهاد دهياري شامل موارد امور مالي و بودجه، صدور پروانه ساختماني، نظارت بر پروژه هاي عمراني، تخلفات، منابع انساني، امور اداري و درجه بندي دهياري ها در راستای دستیابی به روستاهای هوشمند بزودي به طور كامل به بهره  برداري مي رسد.
وي ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهميت رونق اقتصادي و اشتغال روستايي، اقداماتي همچون؛ كمك به تغيير رويكرد متوليان مديريت روستايي در سطوح مختلف از طريق برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي مختلف به صورت مستمر و براساس برنامه مدون، تهيه بانك اطلاعاتي طرح‌هاي كارآفريني، خلاقانه و نوآورانه در مناطق روستايي كشور با شناسايي حدود ۳۰۰۰ طرح كارآفرينانه و خلاقانه در عرصه‌هاي روستايي و انتشار طرح‌هاي كارآفريني منتخب در قالب دو جلد كتاب با عنوان "كارآفرينان برتر روستايي ايران" و پرداخت تسهيلات به طرح‌هاي درآمدزاي دهياري‌ها انجام گرفته است.

جمالي نژاد همچنين اعلام كرد: در راستاي هم‌افزايي و اثربخشي فعاليت دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با توسعه روستايي تاكنون ۲۷ تفاهم‌نامه همكاري مشترك با دستگاه‌هايي همچون؛ سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور، سازمان آموزش فني و حرفه‌اي، سازمان بهزيستي كشور و ... منعقد شده است.

 

 

جمالی نژاد: بهره گیری از ظرفیتهای مدیریت شهری و روستایی برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در دستور کار دولت است
 

جمالی نژاد: بهره گیری از ظرفیتهای مدیریت شهری و روستایی برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در دستور کار دولت است

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با اشاره به نقش موثر شهرداریها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری آنها، گفت: دولت در حال برنامه ریزی برای بهره گیری موثر از ظرفیت‌های مدیریت شهری و روستایی در این موضوع می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد که در حاشیه کارگروه ملی یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی که به ریاست وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شد، سخن می گفت، افزود: در این جلسه مباحث مهمی در زمینه جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و آسیب شناسی این موضوع مطرح شد.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۷۵ درصد از بهره برداران بخش کشاورزی، اراضی کمتر از ۵ هکتار و ۱.۱ درصد از بهره برداران اراضی بیش از ۵۰ هکتار را در اختیار دارند .

جمالی نژاد به اهمیت نقش شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، شهرداری ها و دهیاری ها در کمک به جلوگیری از خرد شدن اراضی و نیز تسهیل گری و همکاری جهت متشکل نمودن بهره برداران در قالب شرکتها و تشکل‌های قانونی، اشاره نمود و افزود: در این جلسه مقرر شد جهت هم افزایی بیشتر، موضوع در قالب تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه‌ های کشور و جهادکشاورزی طرح تا از امکانات و توانمندی این عزیزان و سایر مدیران محلی در جهت دستیابی به اهداف قانون بهره برداری شود.

 

 

نشست شهرداران و روسای شوراهای شهر خراسان جنوبی با حضور معاون عمرانی وزیر کشور/ جمالی نژاد: یک الزام عمده مدیریت شهری باید اتکای روزافزون به ظرفیتهای شهر بجای اتکا به درآمدهای نفتی و کمکهای دولتی باشد / شهرداریها باید توانمندی و ظرفیتهای خود برای توسعه را بیش از پیش باور کنند
 

نشست شهرداران و روسای شوراهای شهر خراسان جنوبی با حضور معاون عمرانی وزیر کشور/ جمالی نژاد: یک الزام عمده مدیریت شهری باید اتکای روزافزون به ظرفیتهای شهر بجای اتکا به درآمدهای نفتی و کمکهای دولتی باشد / شهرداریها باید توانمندی و ظرفیتهای خود برای توسعه را بیش از پیش باور کنند

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تاکید نموده اند كه اقتصاد كشور نبايد به درآمدهاي نفتي متكي باشد، تصریح کرد: در حال حاضر یک الزام عمده مدیریت شهری باید اتکای روزافزون به ظرفیتهای شهر بجای اتکا به درآمدهای نفتی و کمکهای دولتی باشد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، مهدی جمالی نژاد که بعد از ظهر پنجشنبه ۲۸ خرداد در نشست شهرداران و روسای شوراهای شهر استان خراسان جنوبی در فردوس سخن می گفت، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: در وضعیت کنونی کشور بايد به دنبال آن باشيم كه اتكاء اقتصاد كشور به نفت را كاهش دهيم و شهرداری به عنوان یک نهاد مستقل و غیردولتی باید به خودش متکی باشد و با استفاده از ظرفیت موجود شهر را اداره کند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود باید اعتقاد داشته باشیم که با ظرفیت و استفاده از توان خودمان می‌توانیم زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه شویم و این باور باید در شهرداریها و شوراها با جدیت تقویت شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید به کمک دولت و مدیریت شهری بیاید، اضافه کرد: انتظار داریم بخش خصوصی ضمن اینکه باید باری از دوش دولت و مدیریت شهری بردارد بتواند با اتکا به ظرفیتهای خود در حوزه اشتغال زایی برای جوانان هم نقش آفرینی نموده و به توسعه استان و شهرها و روستاهای آن کمک نماید.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران و مسوولان باید برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی، عمرانی، صنعتی ، .... استان تلاش بیشتری نمایند، افزود: شهرداری‌ها و شوراها باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف شهری فراهم کنند تا شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی مستقل، وابسته نباشد.

جمالی نژاد همچنین گفت: مجموعه دولت پیگیر اصلاح ساختارها، قوانین و مقررات با هدف فراهم شدن زمینه حضور بخش خصوصی، سرمایه گذاران، شرکتهای دانش بنیان، کارآفرینان و استارت آپ ها در عرصه کار و امور اجرایی کشور است تا جهش تولید موردنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و کاهش اتکای کشور به یک اقتصاد تک محصولی فراهم گردد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه  مردم باید بتوانند در تعیین سرنوشت شهر و محله خود مشارکتی فعال و موثر داشته باشند، گفت: تمامی شهروندان باید احساس کنند که نقش آنها در اداره شهر تعیین کننده می باشد و این مهم نیازمند توجه لازم اعضای شوراهای اسلامی شهرها و شهرداریها به انتظارات مردمی از مدیریت شهری است.

رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در ادامه از حمایت این سازمان ازپروژه های عمرانی شهرداری شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت با عنوان پروژه های ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: شهرداری های واجد شرایط این موضوع باید یک پروژه را تعریف کنند که حتما تا پایان کار دولت به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های ۱۴۰۰ در سراسر کشور حمایت خواهند شد، گفت: فقط پروژه‌هایی حمایت می‌شوند که دارای طرح و برنامه مشخص باشند.

جمالی نژاد همچنین به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه کمک به تقویت توان خدماتی و عمرانی شهرداری‌های خراسان جنوبی بین استانداری خراسان جنوبی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اشاره و ابراز امیدواری نمود که با تحقق مفاد آن زمینه تقویت توان خدماتی و عمرانی شهرداری‌های خراسان جنوبی فراهم شود.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌های خوبی در استان با بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) منعقد شده که در قالب این تفاهم‌نامه‌ها هر کمکی لازم باشد، چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اینکه شهرداران ضریب ماندگاری مسافران را با ایجاد زیرساخت‌ها در شهرشان فراهم کنند، افزود: معرفی میراث فرهنگی و معنوی کمک شایانی به این حوزه خواهد کرد.

وی با اشاره به روند رو به جلوی پروژه های عمرانی شهرستان فردوس که از آنها بازدید نمود، افزود: از سال گذشته عملیان اجرای ۴۰ هزار پروژه جدید زودبازده در روستاها و شهرهای کوچک را با همکاری بسیج سازندگی در استانها شروع کردیم که ۳۰ هزار از آنها تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

جمالی نژاد  بیان کرد: با توجه به شرایط موجود باید اعتقاد داشته باشیم که با ظرفیت و استفاده از توان خودمان می‌توانیم زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه شویم.

 

 

منبع: تابناک
برچسب ها: مهدی جمالی نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار