در گفت و گو با تابناک خوزستان مطرح شد:
لاسمای اهدای بیماران بهبود یافته کرونایی تنها به کار بیماران فعلی کرونا می آید و هیچ نوع بیماری دیگری نیازمند آن نیست. همچنین ما تنها برای کیسه و تولید هر پلاسما حدودا یک میلیون تومان هزینه می کنیم اما پلاسما را کاملا رایگان در اختیار بیماران حاد کرونایی قرار می دهیم.
کد خبر: ۸۶۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ 22 June 2020
 
رئیس سازمان انتقال خون خوزستان در گفت‌وگو ‌با تابناک خوزستان اظهار داشت: پلاسما درمانی کاری است که این روزها در سازمان انتقال خون چند استان از جمله استان خوزستان که جزء پیشگامان محسوب می‌شود، درحال انجام است. با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ دارو و واکسن موثر خاصی برای کرونا وجود ندارد، اکنون نتایج پلاسما درمانی نشان داده که می تواند به شدت میزان مرگ و میر را به شدت کاهش دهد.
 
فقهی افزود: ما اکنون در استان خوزستان این کار را شروع کردیم اما برای اینکه بتوانیم در این راه موفق باشیم به هم استانی های عزیزی که بهبود یافته کرونا هستند و دوره درمان14 روزه خود را از سر گذاشته‌اند، نیاز داریم. 
 
وی تصریح کرد: از بیماران بهبود یافته کرونایی استان مان که تا به امروز نتوانسته اند برای اهدای پلاسمای خود اقدام کنند، می خواهیم که هر چه زودتر نسبت به اهدای پلاسمای خود اقدام کنند زیرا علاوه بر اینکه خداوند آن ها را از این بیماری نجات داده همچنین در پلاسمایشان امکان نجات سایر بیماران کرونایی را قرار داده است.
 
رئیس سازمان انتقال خون خوزستان ادامه داد: بیماران بهبود یافته کرونایی به شکرانه رهایی از کرونا می توانند پلاسمای خود را به سایر بیماران کرونایی استان خود اهدا کند. خواهشم این است که این افراد با اهدای پلاسمای خود جان سایر افراد بیمار کرونایی را نجات دهند.
وی درباره شایعات منتشر شده در فضای مجازی، مبنی بر گرفتار نشدن برخی از گروه های خونی به ویروس کرونا تصریح کرد: در کشورهای مختلف این موضوع متفوات است و نسبی است اما در جایی که ما زندگی می کنیم، افراد با گروهB به نظر می رسد بیشتر گرفتار کرونا می شوند.
 
رئیس سازمان انتقال خون خوزستان همچنین درباره شایعه فروش پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونایی تصریح کرد: پلاسمای اهدای بیماران بهبود یافته کرونایی تنها به کار بیماران فعلی کرونا می آید و هیچ نوع بیماری دیگری نیازمند آن نیست. همچنین ما تنها برای کیسه و تولید هر پلاسما حدودا یک میلیون تومان هزینه می کنیم اما پلاسما را کاملا رایگان در اختیار بیماران حاد کرونایی قرار می دهیم.
 
فقهی تاکید کرد: تعداد تولید شده، فرد اهدا کننده پلاسما و فرد دریافت کننده آن کاملا مشخص و ثبت سامانه می شوند و به هیچ وجه خرید و فروش پلاسما به بیماران کرونایی صحت ندارد. هر استانی نیز پلاسمای تولیدی خود را برای مردم خود استانش استفاده می کند.
به گفته ی وی کسانی که چنین شایعاتی را میان مردم پخش می کند مانع انجام امر خیرخواهانه اهدای پلاسما هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار