کد خبر: ۸۶۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 22 June 2020

جمعی از کارکنان آبفا روستایی خوزستان به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

جمعی از کارکنان قرارداد طرحی آبفا روستایی خوزستان امروز دوشنبه (دوم تیرماه) با تجمع در مقابل استانداری خوزستان، خواستار پرداخت حقوق معوق و تعیین تکلیف قراردادهای خود پس از یکپارچگی این شرکت با شرکت آب و فاضلاب خوزستان شدند.

به گزارش ایسنا، ‌کارکنان قرارداد طرحی آبفا روستایی خوزستان از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون موفق به دریافت حقوق از شرکت آبفای روستایی نشده‌اند.

یکی از این کارکنان با گلایه از عدم پرداخت حقوق خود و تعیین تکلیف قراردادهای کاری، به ایسنا گفت: پس از گذشت مدت زمان زیادی از قول‌های مسئولان، هیچ گرهی از مشکلات آبفا روستایی باز نشده و شرایط نسبت به گذشته سخت‌تر هم شده است زیرا وضع درآمد شرکت مانند سال‌های گذشته همچنان ضعیف است و مشکل حقوق و بیمه ما کارکنان نیز حل نشده است.

وی افزود: شش ماه حقوق به ما پرداخت نشده و وضعیت قراردادهای ما مشخص نیست‌. موضوع عدم پرداخت بیمه تامین اجتماعی نیز به مرز دو سال رسیده و بیمه تکمیلی ما دیگر توسط هیچ درمانگاه و بیمارستان و یا مطب پزشکان و داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست.

این کارمند آبفای روستایی خوزستان گفت: در این شرایط که وضعیت زندگی بسیار دشوار است و همه مردم مشکلات اقتصادی دارند، عدم پرداخت حقوق و نامشخص بودن قراردادهای کاری دغدغه‌ای است که همه ما داریم و امیدواریم به وضعیت پرداخت حقوق و قراردادمان هر چه سریع‌تر رسیدگی شود.

عادل حرباوی قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیگیری حل مشکلات این کارکنان اظهار کرد: بر اساس موافقت‌نامه‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه در گذشته انجام شده، از ۶۳۲ نفر نیروی قرارداد طرحی آبفار، امکان پرداخت حقوق به ۱۱۳ نفر وجود داشت و از نظر قانونی مجوزی برای پرداخت حقوق به دیگر کارکنان وجود نداشت.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، مشکل قانونی پرداخت حقوق به این افراد حل شد و از این پس مساله‌ای برای پرداخت حقوق به نیروهای قرارداد طرحی آبفای روستایی وجود ندارد.

حرباوی گفت: مشکل دیگر این کارکنان بحث عدم پرداخت حقوق‌ها است که حدود شش ماه حقوق دریافت نکرده‌اند. در این زمینه شرکت آبفای روستایی در نقدینگی مشکلاتی دارد و منتظر سازمان برنامه و بودجه هستیم تا اعتباری را برای پرداخت حقوق کارکنان به ما تخصیص دهد.

قائم مقام شرکت آبفای روستایی خوزستان بیان کرد: حتی یک قطعه زمین را که در اختیار آبفای روستایی است برای فروش گذاشته‌ایم تا بتوانیم بخشی از این حقوق‌ها را پرداخت کنیم. سازمان برنامه و بودجه کشور از بودجه ۵۸ میلیاردی سال ۹۸ آبفای روستایی خوزستان، تنها ۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده است و این مساله باعث مشکلات مالی فراوانی برای ما شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار