استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از  احداث بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹ 25 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست شورای مسکن استان با بیان اینکه موضوع مسکن از مسائل بسیار جدی زندگی مردم است و جایگاه مسکن در سبد خانوار، پرهزینه‌ ترین و مهم‌ ترین بخش تلقی می‌ شود، اظهار داشت: نظام هم همیشه توجه خاصی به این موضوع داشته و دولت تدبیر و امید با تلاش مردم و علی رغم همه مشکلات موفقیت های چشمگیری در این راستا داشته است. 

استاندار با بیان اینکه وضعیت گرانی مسکن و اجاره بها در شهر یاسوج بیشتر لمس می شود، گفت: باتوجه به اینکه بیش از 40 درصد جمعیت استان در شهر یاسوج ساکن بوده و به همین علت، پیدا کردن زمین در این شهر کمی دشوار است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها به صورت داوطلبانه، میزان اراضی مازاد خود را اعلام کنند و در جایی که دستگاه‌ها پنهان‌ کاری کنند، راه و شهرسازی بررسی و میزان زمین مازاد دستگاه‌ ها را احصا کند.

کلانتری افزود: کمیته ای در این خصوص در شهرستان های ۸ گانه استان تشکیل و دستگاه ها به  ویژه در شهرستان های بویراحمد و دنا موظفند زمین های مازاد با هر نوع کاربری که دارند را به راه و شهرسازی اطلاع دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه طرح اقدام ملی بسیار مهم است و دولت هم در این زمینه اهتمام ویژه دارد، عنوان کرد: تامین زمین برای احداث واحد‌های تعریف شده، الزامی است و راه و شهرسازی باید با همکاری اقتصاد و دارایی، اراضی مازاد دستگاه‌ های اجرایی را شناسایی کنند که در هر شهری زمین برای اجرای این طرح کم داشتیم، از این اراضی استفاده شود.

کلانتری با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه ارزیابی می‌ شود و حمایت فرمانداران در هر شهرستان نیز الزامی است، بیان کرد: پیشرفت این طرح در برخی از شهرستان‌ ها خوب، در برخی از شهرستان‌ ها متوسط و در برخی ضعیف بوده و تا جلسه بعدی، باید حداقل 50 درصد زمین شهرهایی مثل یاسوج و سی‌ سخت از طریق اراضی مازاد دستگاه‌ ها تامین شود.

وی در رابطه با برخی انتقادات از جانمایی مسکن ملی شهر دهدشت در کنار مسکن مهر این شهر نیز بیان کرد: کمیته‌ای متشکل از فرماندار، کارشناس راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، شهرداری دهدشت و بنیاد مسکن تشکیل و به مدت یک هفته در رابطه با جانمایی و زمین مسکن ملی این شهر بررسی‌ های لازم را انجام دهند و ما متناسب با نتیجه این بررسی‌ها، تصمیم می‌ گیریم.
احداث بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان/ضرورت تلاش همگانی برای مهار آتش سوزی ها/ کرونا هر لحظه در کمین است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحث متقاضیان مسکن آموزش و پرورش و بخش‌ های دیگر بحث پالایش و افراد واجد شرایط یک اصل است، گفت: با دقت لازم پالایش افراد بر اساس شاخص‌های مشخص انجام شود و رضایتمندی عمومی را در نظر گرفته تا در زمان واگذاری‌ ها با اعتراضی روبرو نشویم.

کلانتری ابراز کرد: در حوزه مسکن محرومین بر اساس تفاهم‌ نامه‌ سه‌ جانبه‌ ای که بین بنیاد مسکن، سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی و استانداری شکل گرفت، سه هزار و 500 واحد را تا پایان امسال در استان احداث می‌ کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار واحد مسکن در استان در دست احداث است، گفت: احداث دو هزار و 700 واحد مسکن روستایی طرح ویژه، سه هزار و 300 واحد مسکن روستایی خسارت‌ دیده از زلزله، 706 واحد مسکن روستایی خسارت‌ دیده از سیل و چهار هزار و 142 واحد مسکن ملی در دست احداث است.
احداث بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان/ضرورت تلاش همگانی برای مهار آتش سوزی ها/ کرونا هر لحظه در کمین است

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: براساس آمار سازمان مدیریت ۸۲ درصد و سازمان جنگل‌ ها ۸۷ درصد مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می دهد که این مهم یک استثناست.

وی گفت: همه سازمان‌ ها و دستگاه‌ های اجرایی دولتی استان موظفند هنگام آتش سوزی‌ جنگل‌ ها و مراتع با تمام امکانات و تجهیزات جهت کمک و مهار آتش حضور یابند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری مردم و مسئولان در معرفی عاملان آتش سوزی جنگل‌ ها و مراتع استان شد و گفت: انتظار می رود در صورت مشاهده این موارد را گزارش دهند و هرکسی که در این راستا سکوت کند به زاگرس و روح جوان فداکار "البرز زارعی" خیانت کرده است‌.

نماینده ارشد اجرایی استان، تصریح کرد: دستگاه‌ های استان عملکرد خود را در خصوص اطفای حریق آتش سوزی جنگل‌ های استان طی سه ماهه گذشته را ارائه دهند و از این به بعد نیز باید عملکرد خود را به صورت هفتگی  گزارش کنند.

وی تاکید کرد: حفاظت از جنگل‌ ها و مراتع عزم همگانی می خواهد که باید همه دستگاه‌ ها و سازمان‌ ها کمک و همکاری کنند.

نماینده عالی دولت در استان، تصریح کرد: امکانات بکار گرفته شده امسال برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها ۲۰۰درصد نسبت به سال‌ های قبل رشد داشته است.
احداث بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان/ضرورت تلاش همگانی برای مهار آتش سوزی ها/ کرونا هر لحظه در کمین است

کلانتری در خصوص ویروس کرونا نیز خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شد و گفت: ما در بین استان هایی قرار گرفتیم که در وضعیت قرمز قرار دارند و اگر ما رعایت نکنیم به سرنوشت آنها دچار می شویم.

وی نقش رسانه ها در این خصوص را مهم برشمرد و افزود: کارکنان تمامی دستگاه های اجرایی و بانک های استان ملزم به استفاده از ماسک هستند و می طلبد مردم به جز در موارد ضروری به ادارات مراجعه نکنند.

کلانتری با تاکید بر اینکه باید مهارت زندگی کردن با کرونا را بیاموزیم، تصریح کرد: از حضور در مراسم تشییع، تدفین، ترحیم و عروسی بپرهیزید.

وی با بیان اینکه در یک مراسم تشییع جنازه ۲۰ خانم در شهرستان چرام به کرونا مبتلا شدند، بیان کرد: با برگزاری یک جشن عروسی موجب یه وجود آمدن مراسم عزایی نشویم. 

استاندار در بخش دیگری از سخنانش، گفت: در حوزه ای گزارشی به رئیس جمهور پاراف شد که باتوجه به جامعیت طرح دستور دادند به صورت پایلوت در تمامی استان های کشور اجرا شود.

وی تاکید کرد: علی رغم همه این مشکلات ما ثابت کردیم که در بدترین شرایط و با کم ترین و امکانات می توانیم بزرگ ترین کارها را انجام دهیم و باید امیدوار باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار