گزارش تابناک خوزستان از نخستین نشست خبری رئیس مجمع نمایندگان استان:
 رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تأکید بر این که موضع گیری انقلابی در تمام مسائل داخلی و خارجی  از اهداف اصلی ما به شمار می آید، تصریح کرد: بی شک در راستای تحقق اهداف ارزش مندمان، سرگرم حواشی زیان بار نخواهیم شد؛ از تخریب ها نمی‌هراسیم و به تمجیدها نیز دل نخواهیم بست.
کد خبر: ۸۶۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 27 June 2020

 

تابناک خوزستان: سید کریم حسینی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز 7تیرماه برگزار شد، با تأکید بر لزوم حرکت همگان در مسیر قانون که در پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم نیز به آن اشاره شده است، اظهار داشت: تا وقتی موضع‌گیری و اقدمات ما در مسیر قانونی باشد علاوه بر این که ظرفیت حمایت همه جانبه را خواهد داشت؛ قابل پی گیری و تقویت نیز می تواند باشد.

به گفته ی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان کسانی که در هر رده ای، خروج از قانون و تخلف را در پیش بگیرند قطعا با نظارت سرسختانه نمایندگان مجلس و برخورد قوه قضاییه  رو به رو می شوند.

وی اضافه کرد: مادامی که مدیران خدوم در استان و کشور مسیر خدمت به مردم  و رعایت مسائل و مشکلات  مردم را کنند قطعا ما در کنار آن‌ها و تکیه‌گاهی برای آن‌ها خواهیم بود؛ ولی متأسفانه تا به امروز ما از آن ها چراغ سبزی ندیده ایم.

حسینی با بیان این که ما در استان خوزستان شاهد کم کاری مسیولین نظارتی هستیم، عنوان کرد: در رابطه با مدیران ضعیف و ناکارآمد در استان، قطعا روش بدخورد ما قاطعانه است چرا که سوءمدیریت را علت اصلی مشکلات استان می‌دانیم و در عین حال معتقدیم که سوء مدیریت‌ها متوجه یک شخص نمی باشد.

به گزارش تابناک خوزستان، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان همچنین با تأکید بر این که موضع گیری انقلابی در تمام مسائل داخلی و خارجی  از اهداف اصلی ما به شمار می آید، تصریح کرد: بی شک در راستای تحقق اهداف ارزش مندمان، سرگرم حواشی زیان بار نخواهیم شد؛ از تخریب ها نمی‌هراسیم و به تمجیدها نیز دل نخواهیم بست.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی وارد کردن انگیزه‌های شخصی و قومی را یکی از آفت‌های کشور و به ویژه استان خوزستان عنوان و بر ضرورت حل این معضل تأکید کرد.

حسینی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتِ خود با ابراز تاسف از وضعیت کارگران استان خوزستان تصریح کرد: عدم وجود امنیت شغلی کارگران، تنوع زیاد در قراردادهای منعقد شده با آن ها و نیز عدم پرداخت بموقع مطالبات اینت قشر تلاش گر، از جمله مشکلات کارگران است که باید به آن ها رسیدگی کرد. 

وی با بیان این که اولین بحث ما با مدیران استان در مقوله اشتغال ایجاد امنیت شغلی برای کارگران است، ادامه داد:  به جای ارائه آمار و ارقام بیکاری در استان باید زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کنیم. در این هفته چندین تجمع کارگری داشتیم، علاوه بر این چنان چه  کارخانه یا شرکتی در استان اقدام به اخراج یا تعدیل نیروی خود کند پذیرفتنی نیست.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در خصوص مسیله ی مترو اهواز نیز با بیان این که تعطیلیط مترو به مصلحت اهواز نیست، عنوان کرد: از روز اول فعالیت مجلس پیگیر این کار بودیم. جزئیات، مسائل حقوقی و قراردادی آن به ما برنمی‌گردد و قطعا دو طرف قرارداد باید کارها را دنبال کنند.  موضوع مهم این است که بالاخره تکلیف نهایی پروژه چیست و به کجا خواهد رسید. تعطیلی پروژه مترو به مصلحت اهواز نیست و ما خواستار فعال شدن پروژه به صورت جدی هستیم، برای ما شخص، شرکت و یا گروه هیچ مصونیت قانونی نخواهد داشت.

حسینی با تأکید بر این که باید تکلیف قطار شهری اهواز در کمترین زمان ممکن روشن شود، گفت: قطعا از ابزار قانونی خود در مجلس برای تحقق این امر استفاده خواهیم کرد.

حسینی در ادامه درباره عدم موفقیت نمایندگان استان خوزستان در کسب صندلی ریاست کمیسیون‌های مجلس نیز اظهار داشت: در هیچ دوره‌ای اتحاد کامل میان نمایندگان مجلس محقق نشده اما در حال حاضر وحدت حداکثری میان نمایندگان وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: عدم همراهی برخی نمایندگان سبب ناکامی ما در کسب برخی جایگاه ها از جمله ریاست کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی شد، برخی در کمیسیون انرژی برای ما مشکلات ایجاد کردند که سبب از دست دادن ریاست کمیسیون شد.

حسینی با اشاره به این که عده‌ای خارج از مجموعه نمایندگان به دنبال ایجاد تفرقه بین نمایندگان استان خوزستان به ویژه نمایندگان قدیم و جدید هستند، اظهار داشت: کمیسیون انرژی ۲۳ عضو دارد که هشت نماینده خوزستانی در آن عضو هستند از این تعداد پنج نفر از نمایندگان خوزستان برای ریاست کمیسیون اعلام نامزدی کردند، که با رایزنی های صورت گرفته به سه و سپس در روز رای گیری به ۲ نفر تقلیل یافتند.

وی افزود: یکی از نمایندگان استان خوزستان در روز رای گیری حاضر نشد و  هر هفت نفر نماینده خوزستانی حاضر در روز رای گیری بر سر انتخاب نماینده ماهشهر به عنوان رییس کمیسیون توافق نظر داشتیم اما اعلام نامزدی از سوی یکی دیگر از نمایندگان استان خوزستان باعث تساوی آرای آقای آغاجری نماینده ماهشهر و آقای عباسی دوانی نماینده کازرون شد که مطابق قانون در این حالت باید قرعه‌کشی صورت می گرفت که در مرحله قرعه‌کشی این کرسی به نماینده غیرخوزستانی سپرده شد.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می شود در عمر چهار ساله مجلس شورای اسلامی چند عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان رویه‌ای متفاوت از سایر نمایندگان در پیش بگیرند اما این مسئله اتحاد سایر نمایندگان را خدشه دار نمی‌کند و لطمه جدی نخواهدزد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار