کد خبر: ۸۶۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷ 28 June 2020

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به انتشار تصاویری از بازی کودکان منطقه کوی سیاحی در برکه‌های فاضلاب، گفت: این کودکان ممکن است در معرض انواع مختلف بیماری‌های روده‌ای به ویژه وبا و بیماری‌های پوستی قرار بگیرند.

دکتر مهران احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت فاضلاب منطقه کوی سیاحی اهواز، اظهار کرد: دفع فاضلاب در منطقه کوی سیاحی، در جوی‌های روباز انجام می‌شود. این جوی‌ها به شبکه فاضلاب شهری متصل نیستند و این وضعیت از سال‌ها پیش تاکنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ماجرای کوی سیاحی به دیروز و امروز مربوط نمی‌شود، عنوان کرد: بارها این مساله در شورای سلامت خوزستان و اهواز مطرح شده است. در فصل گرما، پیک بیماری التور و روده‌ای شایع است و اکنون با کرونا هم درگیر هستیم. من نیز از ابتدای مسئولیتم تاکنون، تنها در مورد بحث آب و فاضلاب تلاش کرده‌ام و نگرانی من از آب و فاضلاب، بیشتر از کرونا است.

احمدی گفت: با توجه به اینکه اکنون در پیک بیماری‌های روده‌ای و التور قرار داریم، ممکن است بیماری‌های روده‌ای در منطقه کوی سیاحی طغیان کند و باید شهرداری، مرتبا لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز را انجام دهد.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به تصاویر منتشرشده از وضعیت فاضلاب منطقه کوی سیاحی و بازی کودکان در برکه‌های فاضلاب، تصریح کرد: این کودکان ممکن است در معرض انواع مختلف بیماری‌های روده‌ای به ویژه وبا و بیماری‌های پوستی قرار بگیرند. اکنون شایع‌ترین زمان ممکن برای ابتلا به وبا است و اگر یکی دو نفر درگیر شوند، جمعیت زیادی درگیر این بیماری خواهند شد.

وی افزود: فعلا تاکنون در این منطقه گزارشی از التور یا وبا نداشته‌ایم.

احمدی بیان کرد: برای ساماندهی وضعیت فاضلاب کوی سیاحی، شرکت آب و فاضلاب اهواز باید نسبت به ایجاد شبکه فاضلاب‌رو و اتصال خروجی فاضلاب به فاضلاب شهری اقدام کند که با پیگیری‌های انجام شده در شورای سلامت و مکاتبات اداری و قضایی، از چندماه پیش این کار آغاز شده است اما اجرای چنین طرح‌هایی کمی زمان‌بر هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فاضلاب منطقه کوی سیاحی در محوطه‌ای پشت این منطقه مسکونی جمع‌آوری می‌شود، افزود: پیشنهاد دادیم برای ساماندهی این وضعیت، یک سپتیک موقت ایجاد کنند اما هنوز شرکت آب و فاضلاب زیر بار این کار نرفته است.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز منطقه کوی سیاحی در حد قابل قبول انجام می‌شود و این روند باید پیگیری بیشتری شود. در شرایط فعلی، شهرداری اهواز باید به صورت مستمر نسبت به لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار