کد خبر: ۸۶۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۲ 30 June 2020


  ارزیابی ‌اشعه خورشید در غیرفعال‌سازی ویروس کرونا توسط دو محقق بازنشسته آمریکایی صورت گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، مطالعه‌ای تحت عنوان «ارزیابی غیرفعال‌سازی ویروس کرونا توسط ‌اشعه خورشیدی» توسط دو محقق بازنشسته دولت آمریکا انجام شده است که میزان تاثیر ‌اشعه‌های UVB را بر غیرفعال‌سازی ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان بررسی کرده است. آنان به این نتیجه رسیده‌اند در فصل زمستان ویروس کرونا در محیط خارج از خانه زنده می‌ماند و رشد می‌کند، اما نور و ‌اشعه ماوراءبنفش در فصل تابستان به صورت شدیدتری وجود دارد که باید سبب غیرفعال شدن سریع کووید ۱۹ در طول تابستان در بسیاری از شهرهای پرجمعیت جهان شود ضمن اینکه نور خورشید احتمالا تاثیر قابل توجهی بر آسیب زدن به DNA و RNA این ویروس و کاهش توانایی تکثیر آن خواهد داشت.
این محققان عنوان می‌کنند ویروس کووید ۱۹ هنگامی که فرد آلوده سرفه یا عطسه می‌کند، از طریق قطرات ناشی از سرفه و عطسه پخش می‌شود و در شرایط مناسب ساعت‌ها روی ‌اشیا باقی می‌ماند و باعث ابتلای دیگران به این عفونت می‌شود. اما پرتوهای فرابنفش نورخورشید قبل از اینکه ویروس کرونا بتواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود، به سرعت این قطرات را خشک کرده و آنها را از بین می‌برند. بر اساس نتایج این مطالعه، افراد سالم که در خارج از منزل، نور خورشید دریافت می‌کنند در معرض دوز ویروسی کمتری قرار می‌گیرند و شانس بیشتری برای افزایش یک واکنش ایمنی موثر دارند.
بسیاری از کاربران مخالف این نتایج و گفته‌ها هستند و معتقدند چرا با وجود گرمای ۵۰ درجه در استان‌های جنوبی ایران همچنان آمار مبتلایان به کرونا سیر صعودی را طی می‌کند و خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد. جمعی از کاربران اما بی‌توجهی استانداران و هیئت مربوطه و همچنین عدم فاصله‌گذاری اجتماعی در بانک‌ها، مراکز دولتی و مکان‌های عمومی و تجمعات پنهانی را دلیل اصلی بالا رفتن آمار ابتلای مردم به ویروس کرونا عنوان می‌کنند. کاربرانی نیز معتقدند انتقال این بیماری از طریق فرد به فرد و عدم رعایت نکات بهداشتی است و به همین دلیل است که این ویروس همچنان جولان می‌دهد و گسترش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار