رییس تبلیغات اسلامی شهرستان مهران گفت: پس از حماسه ملی توسط نسل گذشته، جوانان نسل حاضر نیز در راستای حماسه ملی آبادسازی مهران باید قدم برداشته تا مهران این نماد ایثار به پایتخت فرهنگی جبهه مقاومت تبدیل شود.
کد خبر: ۸۷۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 02 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام محمد صدارت افزود: با توجه به اینکه مهران در گذشته دروازه ایثار در روزگار دفاع مقدس بوده و اکنون دروازه زیارت در حماسه عظیم اربعین است بسیاری از گروه‌های فرهنگی و جهادی کشور باید با یاری جوانان این خطه در حماسه آبادسازی مهران قهرمان نقش ایفا کنند.

به گفته وی، مجاهدان فرهنگی جبهه انقلاب و جوانان و نوجوانان نباید مهران را تنها بگذارند..

وی بیان کرد: در شهری که همه آن را به حماسه‌های بزرگ می‌شناسند و جوانان مستعد در عرصه‌های فرهنگی و هنری در آن وجود دارد به اندازه کافی حمایت نمی شود.

وی با ذکر اینکه اگرچه به دلیل شیوع کرونا امسال جشن سالروز آزادسازی مهران قهرمان برگزار نشد، گفت: اما آنچه کام مردم مهران را در این روز تلخ کرد عدم توجه ملی به این مناسبت مهم به عنوان پایان بخش سالها محاصره و اشغال است.

وی گفت: با گذشت ۳۴ سال از سالروز آزادسازی مهران از چنگ بعثی‌ها همچنان این دغدغه که حماسه دهم تیر باید ثبت ملی شود و مراسمات ملی برای آن برگزار شود از سوی مسوولان ملی بی‌پاسخ مانده است.

حجت الاسلام صدارت ادامه داد: این مساله جز مطالبات اصلی مردم، مسوولان و نمایندگان مجلس است که بارها در رسانه‌ها تکرار شده است.

وی اظهار کرد: از طرفی اصحاب فرهنگ و رسانه نیز باید به میدان آمده و آنچه را در مسجد جامع خرمشهر نظیر شهید آوینی هنرنمایی کردند در امامزاده سیدحسن(ع) مهران که ملجا رزمندگان و مردم بوده و هست به تصویر بکشند.

رییس اداره تبلیغات مهران گفت: روزگاری جوانان نسل های پیش از ما از قاسم سلیمانی‌ها تا سید محمدرضا دستواره‌ها به مهران آمدند تا در کنار علی غیوری‌زاده‌ها و عدنان سابوته‌ها به جوانان مهران برای آزادسازی کمک کنند و آوینی‌ها این رشادت‌ها را در رسانه‌ها ماندگار کردند.

وی گفت: کاربرد دستگاه های عریض و طویل فرهنگی و هنری و دینی و این همه جوانان انقلابی برای مهران نباید فقط حضور در اربعین باشد.

شهرستان مرزی مهران ۱۰ تیرماه سال ۶۵ در عملیات کربلای یک از چنگال رژیم بعث آزاد شد و امام راحل در اهمیت این واقعه اعلام‌کرد که مهران را هم خدا آزاد کرد اما این رویداد در تقویم ملی به ثبت نرسیده است./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار