کد خبر: ۸۷۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ 02 July 2020

مقاله بسیار عجیبی است در مورد وضعیت کووید۱۹ در برزیل. این مقاله نشان میدهد سیاستمداران نالایق چقدر میتوانند کشنده‌تر از هر ویروسی باشند.

برزیل از مرز یک میلیون مبتلا گذشت!

روز جمعه مقامات برزیل بیش از ۵۴ هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا اعلام کردند و مبتلایان به این بیماری از مرز یک میلیون نفر گذشت و تعداد جانباختگان به حدود ۴۹ هزار نفر رسیده است.

سیاستمداران نالایق چقدر می‌توانند کشنده‌تر از هر ویروسی باشند
بسیاری از متخصصان باور دارند که برزیل به زودی ایالات متحده را پشت سر خواهد گذاشت و وخیم‌ترین وضع ابتلا به کرونا را خواهد داشت.

با این وجود رییس جمهور برزیل، جابیر بولسونارو، همچنان با نادیده انگاشتن خطر همه‌گیری، به حفظ سیاست‌های غلط خود ادامه می‌دهد و تمام مشکلات را ناشی از تحریک مخالفین دولت می‌داند.

وی در ابتدای شیوع کووید ۱۹، این بیماری را به "یه سرماخوردگی کوچولو" تشبیه کرده بود و اصرار داشت برزیلی نسبت به آن "مقاوم" هستند. و دلیلی بر نگرانی نیست.

در ماه آوریل ۲۰۲۰، بولسونارو وزیر بهداشت وقت برزیل را به دلیل حمایت از سیاست‌های فاصله‌گذاری فیزیکی و قرنطینه اجتماعی از کار برکنار کرد. بولسونارو ضرر سیاست‌های قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی را "بدتر" از کووید می‌داند و نگران وضعیت اقتصاد این کشور است.

حدود یک ماه بعد، جانشین وزیر بهداشت، به دلیل اختلاف نظر با بولسونارو و اصرار رییس جمهور به تایید و استفاده از هیدروکلروکین در درمان کووید ۱۹ استعفا داد و بولسونارو، ادواردو پازوئلو ، ژنرال ارتش، را علی‌رغم نداشتن تجربه در زمینه سلامت عمومی، سرپرست وزارت بهداشت برزیل نمود.

پازوئلو نیز به سرعت همقطاران ارتشی خود را در پستهای کلیدی منصوب نمود!!!
وی در اولین اقدام استفاده از کلروکین و هیدروکلرکین برای "تمام" بیماران مبتلا به کووید ۱۹، آزاد اعلام کرد. به تازگی، مجوز استفاده از این دارو برای کودکان و زنان باردار نیز در برزیل صادر شده است. از دید پازوئلو، داده‌ها و روش‌شناسی سازمان غذا و داروی ایالات متحده در غدقن ساختن این داروها "ضعیف" و نامتعبر است.

پس توصیه‌ی سازمان بهداشت جهانی به استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی، بولسونارو - که همچنان مخالف سیاست‌های فاصله‌گذاری فیزیکی است - تهدید کرد "مثل امریکا" از سازمان بهداشت جهانی خارج خواهد شد.

پازوئلو، سرپرستِ ارتشی وزارت بهداشت برزیل، دستور به ایجاد بیمارستان‌های سرپایی متعدد در مقابل سیاست فاصله‌گذاری داده است. و در شهرهای بزرگی چون ریودوژانیرو، پاساژها و بازارهای سرباز مجدد مشغول به کار شده‌اند.

مقامات اصرار دارند که نظام بهداشتی برزیل، قابلیت خدمت‌رسانی به تمامی مردم را دارد. اما متخصصان معتقدند ظرفیت تخت‌های آی‌سی‌یو و وضعیت دسترسی به منابع در بیمارستان‌های دولتی توان پاسخگویی به مردم برزیل را ندارد. ۸۰ درصد برزیلی‌ها متکی به بیمارستان‌های دولتی هستند و ده درصد آنان در مناطقی زندگی می‌کنند که حتی یک تخت آی‌سی‌یو هم ندارد.

متخصصان پازوئلو و نظام بهداشت برزیل را پس تغییر سیاست این وزارتخانه به اعلام تعداد مبتلایان تنها در ۲۴ گذشته، به دستکاری در اطلاعات و پنهان‌کاری متهم کرده‌اند.

سوال کنونی این است: آیا بولسونارو موفق شد از پس کرونا، رکود اقتصادی، تنش‌های سیاسی و اتهامات مداخله در کار پلیس برخواهد آمد؟

متن کامل را در لینک زیر بخوانید:

https://edition.cnn.com/2020/06/19/americas/brazil-one-million-coronavirus-jair-bolsonaro-cases-intl/index.html

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار