همزمان با سفر «دونالد ترامپ» به داکوتای جنوبی جهت سخنرانی در جشن سالروز استقلال آمریکا، سرخپوستان آمریکایی با برپایی تظاهراتی، اعلام کردند که آمریکا سرزمین آنها را دزدیده است و این سرزمین را آنها پس خواهند گرفت.
کد خبر: ۸۷۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۷ 05 July 2020

اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا که از پنجم خرداد در مینیا پولیس و به دنبال قتل وحشیانه جورج فلوید توسط یک پلیس نژادپرست شروع شد، همچنان در بسیاری از شهرهای آمریکا ادامه دارد.روز جمعه سرخپوستان آمریکا نیز به این اعتراضات پیوستند و در اعتراض به سفر ترامپ به داکوتای جنوبی با بستن جاده‌ها اعلام کردند آمریکا سرزمین آنها را دزدیده است.

در آستانه حضور ترامپ در داکوتای جنوبی برای حضور در جشن سالروز استقلال آمریکا و بازدید از «یادبود ملی کوه راش مُر» جایی که چهره «آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون و جورج واشینگتن» روی سنگ کنده کاری شده ‌است، سرخپوستان آمریکایی در اعتراض به غصب سرزمین اجدادی شان تجمع کردند. این تجمع با دخالت نیروهای پلیس و دستگیری معترضان به خشونت کشیده شد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، معترضان که اکثر آنها عضو قبیله لاکوتا بودند در مسیر منتهی به کوه راش مُر تجمع کرده و مسیر را بستند، اما نیروهای پلیس با سرکوب و دستگیری معترضان، به تجمع آنها پایان دادند.معترضان و سرخپوستان آمریکایی پلاکاردها و بنرهایی در دست داشتند که روی آنها این مطالب نوشته بود: «شما در یک زمین سرقت شده
حضور دارید»، «برتری‌طلبی سفیدپوستان را خاتمه دهید».طبق گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی، در جریان سرکوب معترضان سرخپوست، حدود ۱۵ نفر بازداشت شدند.

همزمان با این سفر انتخاباتی ترامپ، کارزار او ابتلای «کیمبرلی گایلفویل» یکی از اعضای کمیته جمع‌آوری حمایت مالی از کارزار ترامپ و از نزدیکان جونیور (پسر ارشد ترامپ) به ویروس کرونا را تایید کرد.به گفته رئیس‌کمیته تامین مالی کارزار ترامپ، گایلفویل و پسر ارشد ترامپ خود را در قرنطینه قرار ‌داده و حضور در تجمعات و برنامه‌ها را لغو کرده‌اند.بر اساس گزارش‌ها، روز جمعه نیز در برخی شهرهای آمریکا مثل پورتلند، اعتراضات به نژادپرستی ادامه داشت و مردم در جریان این اعتراضات، پرچم آمریکا را به آتش کشیده و سپس آن را در سطل زباله ‌انداختند.


معترضان به دنبال انقلاب هستند


طی روزهای گذشته برخی رسانه‌های آمریکایی مثل فاکس نیوز صراحتاً اعلام کردند که «معترضان به دنبال خواسته‌هایی فراتر از پایان نژادپرستی در کشور هستند؛ آنها به دنبال انقلاب و سرنگونی نظام سیاسی آمریکا و جایگزینی آن با یک نظام عادلانه‌تر هستند».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، نیز بالاخره جمعه گذشته به این مسئله اذعان کرد و گفت که معترضان در آمریکا به دنبال سرنگونی و تغییرات ساختاری در کشور هستند.
رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم «4 جولای»، که به روز استقلال معروف است، در «مونت راش مر» داکوتای جنوبی ضمن انتقاد شدید از معترضانی که قصد انهدام مجسمه‌های کنفدراسیون را دارند، آنها را به تلاش برای سرنگونی «انقلاب آمریکایی و ایجاد تغییرات ساختاری در این کشور» متهم کرد.

ترامپ در جمع طرفدارانش که از قضا فاصله اجتماعی را نیز رعایت نکرده بودند، گفت:« این یک فاشیسم جدید چپگرای افراطی است. اگر با زبان آنها صحبت نکنید، خواسته‌های آنها را عملی نکنید و برخلاف میل آنها اقدام کنید، سانسور خواهید شد، در فهرست سیاه قرار می‌گیرید، تحت تعقیب قرار گرفته و مجازات می‌شوید.اشتباه نکنید، این انقلاب فرهنگی چپگرا با هدف سرنگونی انقلاب آمریکا طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

برای انجام این کار، آنها می‌خواهند هرگونه تمدنی را که میلیاردها نفر را از فقر بیماری و خشونت و گرسنگی نجات داد و بشریت را به پیشرفت و دستاوردهای بزرگی نائل کرد، از بین ببرند. هدف نهایی معترضان، پایان دادن به آمریکا است». وی ادامه داد: برای رسیدن به این مهم، آنها مصمم هستند که هر مجسمه، سمبل و خاطره میراث ملی ما را خراب کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا که مخالف جدی به زیر کشیده شدن مجسمه‌های نماد برده‌داری در این کشور است، ماه گذشته طی فرمانی، برای این معترضان‌، مجازات تعیین کرد. ترامپ در سخنرانی مذکور همچنین گفت که در مدارس به کودکان آمریکایی نفرت از کشورشان تعلیم داده می‌شود.

منبع :کیهان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار