سهیل مهدی می‌گوید که پرونده بازی استقلال و پارس جنوبی از سازمان لیگ خارج و در اختیار نهادهای قضایی فدراسیون خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 05 July 2020

سهیل مهدی رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ که روز گذشته ازصحبت با خبرنگاران سر باز زده بود، دقایقی قبل در گفتگوی نسبتا طولانی با آن ها درباره وضعیت لیگ بعد از ابتلای بازیکنان چند تیم به کرونا ویروس گفت: سوالاتی که دارید پزشکی است! ما کمیته برگزاری مسابقات هستیم و درباره رویه برگزاری بیشتر صحبت می‌کنیم. من از همکارانم در سازمان های پزشکی نقل قول می‌کنم، آزمایش های مسیح دانشوری خیلی زحمت کشیدند اما هرجایی که مورد تائید سازمان پزشکی کشور باشد، برای ما مورد تائید است. اما روالی هست که اگر به تعداد بازیکنان اضافه شود، بلافاصله از بازیکنان می‌خواهیم که مسیر تست مجدد و کنترل تست را پشت سر بگذارند. اولا امیدواریم کسی مبتلا نشود یا اگر شد زود خوب شوند اما اگر این اتفاق رخ داد در فاصله 24 ساعت دو تست از این عزیزان می‌گیریم و با تست اول مطابقت می‌دهیم و اگر تخلف انضباطی باشد ارکان قضایی فدراسیون به آن رسیدگی می‌کنند.

 

مهدی در مورد صحبت های سرپرست استقلال که گفته این باشگاه الگوی بقیه تیم ها در کنترل کروناست، عنوان کرد: علاوه بر استقلال خیلی از باشگاه ها برای رعایت پروتکل کمک کردند و ما از آن ها ممنون هستیم. یکی از جاهایی که پروتکل خوب رعایت می‌شود، در فوتبال است نسبت به بقیه صنف ها. علاوه بر باشگاه استقلال، فولاد خوزستان، سپاهان، پرسپولیس، شهرخودرو، تراکتور و نساجی. کمک کردند و تست لازم را دادند و اگر کاستی هم بوده از طرف افسران سلامت در ستاد کرونا در ورزش یا ایفمارک نظارت بر ماجرا هست و اصلاح می‌شود. روزی نیست که ما تذکری به باشگاهی نداشته باشیم و در حال سعی هستیم که زندگی با ویروس را یاد بگیریم.

 

رئیس کمیته برگزاری مسابقات درباره لغو بازی استقلال اظهار داشت: اگر به هر دلیلی فارغ ازکرونا، ممکن است تیمی در زمین حاضر نشود که مسیر برگزاری این است که گزارش ناظر بازی، داوران و هیئت فوتبال استان تهیه و پرونده می‌شود. حالا اگر در کنار این یک دلیل پزشکی مثل کرونا هم باشد، اظهارات باشگاه هم ثبت می‌شود و برای تصمیم گیری ازسازمان لیگ خارج و در اختیار نهاد قضایی فدراسیون قرار می‌گیرد. نتیجه تست های دوباره ای که گفتم در ارکان قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ این که 3-0 می‌شود، محرومیت دارد و... به آن ها بستگی دارد.

 

وی افزود: اگر یک بازی برگزار نشود ما آن را نگه می‌داریم تا کمیته انضباطی درباره اش تصمیم بگیرد. قاعدتا اگر تست و مراحل پزشکی به سمتی برود که تیم باید در قرنطینه باشد، بازی این تیم معوق نگه داشته می‌شود تا شرایط برگشت به مسابقه را داشته باشند اما بقیه بازی ها برگزار می‌شوند. بازی ها لغو نمی‌شود، تعویق می‌شود.

 منبع:ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار