اصلی‌ترین هدف از دیتیلینگ، بازیابی و ترمیم رنگ خودرو با از بین بردن خط و خش‌های سطحی و دایره‌ای شکل که بر اثر گذشت زمان بوجود آمده است.
کد خبر: ۸۷۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۷ 06 July 2020

 «مریم روحانی» ۳۳ ساله اهل روستای «آغمزار» خراسان شمالی پس از تحصیلات دانشگاهی در شاهرود به بجنورد باز می گردد، اما علاقه وی به خودرو باعث می شود که مریم برای یادگیری دیتِیلینگ (پیرایش) ماشین به کشور ترکیه رفته و پس از استادکار شدن در این رشته در سال ۱۳۹۷ به ایران برگردد.

او هم اکنون در این رشته به عنوان استادکار و مدرس در شمال شرق تهران فعالیت می کند. خانم روحانی از ۱۸ سالگی تا کنون مستقل بوده و تمام مخارج زندگی خود را تامین کرده و کمک خرج خانواده اش در روستا نیز است.

وی مدت زیادی است که به تنهایی زندگی می کند و تمام ساعات زندگی خود را با کار کردن در هنری که تخصص دارد می گذراند.

کلمه دیتِیلینگ که به تازگی بر سر زبان ها افتاده به معنای تمیزکاری عمیق‌تر می باشد. به طور کلی معنای صحیح دیتیلینگ نظافت موشکافانه، پولیش کردن تمامی اجزای بیرونی و درونی ماشین توسط مواد و تجهیزاتی که به طور عادی توسط مراکز نظافتی خودرو مورد استفاده قرار نمی گیرد. با این وجود شامل نقاشی خودرو و ترمیم قطعات بدنه نمی شود.

اگرچه گاهی اوقات ترمیم های سطحی برای زیبا سازی انجام می گیرد. اصلی‌ترین هدف از دیتیلینگ، بازیابی و ترمیم رنگ خودرو با از بین بردن خط و خش‌های سطحی و دایره‌ای شکل که بر اثر گذشت زمان بوجود آمده است.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار