با شیوع کرونا ویروس بسیاری از دانشگاه ها و همچینن وزارت علوم برنامه های حمایتی از دانشجویان را افزایش داده و تسهیلاتی را به ویژه برای دانشجویان درگیر با این ویروس پرداخت کردند.
کد خبر: ۸۷۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 06 July 2020

با شیوع کرونا ویروس بسیاری از دانشگاه ها و همچینن وزارت علوم برنامه های حمایتی از دانشجویان را افزایش داده و تسهیلاتی را به ویژه برای دانشجویان درگیر با این ویروس پرداخت کردند.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با ارسال بخشنامه ای به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در خصوص تسهیل روند ارسال مدارک و مستندات وام تحصیلی ویژه دکتری به دلیل تعطیلی دانشگاه ها و عدم حضور دانشجویان در شرایط شیوع ویروس کرونا اعلام کرده بود که امکان امضای معاونان دانشجویی دانشگاه ذیل فرم های مرتبط با وام تحصیلی ویژه دکتری برای نیم سال دوم تحصیلی فراهم شده و امضای معاون دانشجویی دانشگاه به جای اساتید راهنما و مدیران گروه های آموزشی پس از بررسی و تایید مراتب انجام انتخاب واحد توسط دانشجوی متقاضی و ثبت آن در سامانه آموزشی دانشگاه بلامانع است.

همچنین به منظور بهره مندی و مساعدت حداکثری با دانشجویان متقاضی واجد شرایط از این امکان، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید در ارسال لیست های درخواست وام دانشجویان متقاضی در موعد مقرر به صندوق رفاه دانشجویان تسریع کنند.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین اعلام کرده بود که تدابیر و شرایط اعلام شده فقط ویژه دوره زمانی شیوع ویروس کرونا است و پس از بازگشت به شرایط عادی، درخواست وام ویژه دکتری طبق روال قبل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بر همین مبنا، معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، اعلام کرد که به منظور حمایت از دانشجویان وام قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد و بازپرداخت ۱۱ ماهه از طریق یکی از بانک های خصوصی پرداخت می شود.

همچنین با توجه به سقف مبلغ وام در هر نیم سال، میزان وام توسط کمیته تخصیص تعیین می‌شود. وام صندوق قرض‌الحسنه بابت کمک هزینه ازدواج، درمان، خرید لوازم کمک آموزشی و موارد ضروری (بنا به تشخیص کمیته تخصیص وام) پرداخت می‌شود.

بر این اساس دانشجویان متقاضی شاغل به تحصیل مقطع کارشناسی و دکتری تا پایان نیم سال هشتم و مقطع کارشناسی ارشد تا پایان نیم سال چهارم می‌توانند در طول سال تحصیلی از طریق سامانه شاخص به آدرس stu.Sharif.ir نسبت به ارائه درخواست الکترونیکی و ارسال مدارک و مستندات مربوطه اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار