تحلیل تابناک خوزستان از پایان ماراتُن اعتبارنامه تاجگردون؛
در دوئل زاکانی-تاجگردون، مردی بر زمین افتاد تا کسی که حاضر است با روحانی تا جهنم هم برود، بیشتر از این در بهشت سبز اصولگرایان، ایام عمر را سپری نکند! اما آیا ماجرا پایان یافته است؟ آیا قرار است با مهر عدم تایید اعتبارنامه تاجگردون، پرونده بسته شود؟ آیا با فرونشستن گرد و خاک تاجگردون، مسئله حل شده است؟
کد خبر: ۸۷۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۹ 09 July 2020
 
 
تابناک خوزستان:
 
ماراتن اعتبارنامه آقای تاجگردون بعد از دو سه ماه کشمکش، ۱۸ تیرماه با حذف منتخب گچساران از مجلس یازدهم به پایان رسید.
 در دوئل زاکانی-تاجگردون، مردی بر زمین افتاد تا کسی که حاضر است با روحانی تا جهنم هم برود، بیشتر از این در بهشت سبز اصولگرایان، ایام عمر را سپری نکند!
اما آیا ماجرا پایان یافته است؟ آیا قرار است با مهر عدم تایید اعتبارنامه تاجگردون، پرونده بسته شود؟ آیا با فرونشستن گرد و خاک تاجگردون، مسئله حل شده است؟
شاید بهتر است به چند نکته توجه کنیم:
 
۱. اتهامات وارده به آقای تاجگردون، آنچنان جدی بوده است که اکثریت نمایندگان را قانع کرده است، ردای وکیل المله بودن را از دوش ایشان بردارند. چنین اتهاماتی قطعا باید در دادگاه صالحه بررسی و رسیدگی شود. رد اعتبارنامه وظیفه مجلس بود. لازم است قوه قضاییه هم به وظیفه خود عمل کند چرا که برخلاف ضرب المثل رایج، این بار هم خانی آمده و هم خانی رفته است!
 
۲. آقای تاجگردون، فرد ناشناخته ای نبود که از تور نهادهای نظارتی به راحتی رد شود و کسی هم ایشان را نشناسد و نفهمد! الان وقت آن است که مشخص شود چه دلیلی برای تایید ایشان وجود داشته است؟!
 
۳. چنانچه اتهامات وارده به آقای تاجگردون در دادگاه اثبات شود، باید ریشه های قضیه واکاوی و اصلاح شود. در کجای سیستم نقص وجود داشته است که این مشکل ایجاد شده است؟ چه راهکاری برای حذف این نقایص وجود دارد؟ چه افراد مشابهی در این سیستم با نقص مشابه وجود دارند؟ چه کسی مسئول شناخت آنان بوده است و چرا اهمال کرده است؟
 
۴. به فرض اثبات ادعاها، باید مشخص شود فساد تاجگردون به چه کسانی ضرر زده است و چه افرادی را منتفع کرده است؟ چه کسانی با توصیه او به سمت های مختلف منصوب شده اند؟ و بعد از دیپورت او از مجلس، همچنان سنگر خود را حفظ کرده اند یا کنار گذاشته شده اند؟
 
۱۸ تیر ۹۹ روز خداحافظی تاجگردون از مجلس بود. احتمالا او دیگر هیچ وقت روی صندلی سبز نمایندگی نمی نشیند. اما مسئله حذف تاجگردون از مجلس نیست، مسئله اصلی حذف فساد از سیستم اداری کشور است!
 
دوئل شیشه های کثیف و دستمال های تمیز، هنوز ادامه دارد!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار