کد خبر: ۸۷۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 09 July 2020

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان: افزایش 2000 هکتار اراضی کشاورزی به تالاب انزلی اقدامی غیرکارشناسی است

گروه استان‌ها- رئیس مجمع نمایندگان گیلان با انتقاد از اضافه شدن ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به حریم تالاب انزلی گفت: این اقدام غیرکارشناسی است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرانزلی، احمد دنیا مالی امروز در جلسه شورای اداری بندر انزلی با اشاره به کمبود اراضی و محدودیت‌ها در حوزه شهرسازی این شهرستان اظهار داشت: بندرانزلی در حوزه خدمات‌دهی برای شهرسازی و فعالیت‌های عمرانی همواره با مشکلاتی مواجه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان خدمات‌رسانی مطلوب توسط دستگاه‌های اجرایی را یکی از مهمترین انتظارات خود از رؤسای دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و ابراز داشت: مدیران وظیفه دارند که برای افزایش رضایتمندی مردم گام بردارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شهرستان بندرانزلی در مقایسه با دیگر شهرستان‌های گیلان از لحاظ اعتباری در وضعیت خوبی قرار ندارد افزود: مردم این شهرستان در حوزه‌های مختلف با مشکلاتی روبرو هستند و کمبود منابع آبی به دلیل پایین دست بودن اراضی کشاورزی یکی از مهم‌ترین معضلات روستاهای انزلی است.

دنیا مالی با اشاره به بیشتر بودن نسبت جمعیت روستایی به شهری در بندر انزلی خاطرنشان کرد: بندرانزلی با وجود اینکه از اراضی کمی برخوردار است اما وجود تالاب و ظرفیت دریا همواره آثار و برکات فراوانی را برای این شهرستان به‌همراه داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نقش مهم بندر انزلی در بهره‌گیری از فرصت عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این شهرستان نقش مهمی در این حوزه مذکور دارد و با راه‌اندازی و تکمیل خط آهن رشت به انزلی و آستارا نیز می‌توان از ظرفیت‌های استان جهت صادرات کالا به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا استفاده کرد.

 عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: استان گیلان از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است و باید از ظرفیت 14 میلیون تُنی صادرات به بازار کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا استفاده کنیم و شایسته نیست که سهم گیلان از این صادرات فقط یک میلیون تن باشد.

وی با انتقاد از اضافه شدن 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به حریم تالاب انزلی خاطرنشان کرد: این اقدام که توسط بسیاری از مسئولان کشوری تایید شده کاملاً به‌صورت غیرکارشناسی اجرایی شده و به‌نوعی تحمیل به انزلی است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار