کد خبر: ۸۷۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 09 July 2020

 

برخورد قاطعانه دستگاه قضا در انتظار متخلفان در سواحل گیلان؛ دریافت وجه از گردشگران بدون ارائه خدمت تخلف است

تابناک/گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری گیلان از برخورد قاطعانه دستگاه قضا با متخلفان در سواحل این استان خبر داد و گفت: دریافت وجه از گردشگران بدون ارائه خدمت تخلف است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز در نشست فصلی روسای دادگستری و دادستان‌های گیلان در رشت با اشاره به تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مناطق گردشگری گیلان اظهار داشت: تبدیل شالیزارها و اراضی کشاورزی به پارکینگ تخلف محسوب می‌شود و دستگاه قضایی با قاطعیت با این تخلفات برخورد قانونی می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه در موضوع برخورد با متخلفان در سواحل تنها با کسانی که بدون ارائه خدمت و با محصور کردن آن فضا از مردم پول دریافت می‌کنند برخورد می‌شود بیان کرد: سواحل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی گیلان به‌شمار می‌رود و با متخلفانی که قصد سوءاستفاده از مردم را دارند برخورد قاطع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دادستان‌های گیلان به‌عنوان مدعی‌العموم و جهت حمایت از حقوق مردم با هر نوع تخلفی در سواحل برخورد خواهند کرد افزود: اگر کسی در سواحل به‌ازای ارائه خدمات به مردم پولی دریافت کند جرم نکرده و طرف حساب قانون نیست اما با افرادی که بدون ارائه هیچ خدمتی قسمتی را محصور و پول دریافت کنند قاطعانه برخورد می‌شود.

خلیلی با تاکید بر حمایت دستگاه قضا از کسانی که به ورود گردشگر به گیلان کمک کرده و به مسافران خدمات مناسب ارائه دهند خاطرنشان کرد: حفظ طبیعت گیلان به‌عنوان یک نعمت خدادادی واجب است و ما در این راستا با کسانی که قصد آسیب رساندن به محیط زیست داشته و پول بی‌خدمت از مردم دریافت کنند برخورد می‌کنیم. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به تهیه و تدوین شیوه‌نامه فعالیت طرح‌های سالم‌سازی دریا اظهار داشت: این شیوه‌نامه امسال به تمام افراد و مسئولان مربوطه ابلاغ شده است و در کاهش تخلفات در حوزه سواحل نقش به‌سزایی دارد.

مهدی فلاح‌میری حزئیات شیوه‌نامه فعالیت طرح‌های سالم‌سازی دریا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این شیوه‌نامه نحوه دریافت وجه از مسافران و موضوعات مربوط به ارائه خدمت به گردشگران در سواحل ذکر شده و مسئولان مربوطه باید طبق آن عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار