صبح امروز «حجت الاسلام جواد نیک بین» نماینده کاشمر ( خراسان رضوی) در مجلس یازدهم در توییتر خود خبر از ارائه طرح کفایت و استیضاح رئیس جمهور به مجلس خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 10 July 2020

به گزارش تابناک خوزستان؛ صبح امروز «حجت الاسلام جواد نیک بین» نماینده کاشمر ( خراسان رضوی) در مجلس یازدهم در توییتر خود خبر از ارائه طرح کفایت و استیضاح رئیس جمهور به مجلس خبر داد.

نیک بین در طرح خود نوشته بود: "بر اساس اصل ۸۹ قانون اساسی و ماده ۲۲۹ قانون آیین نامه داخلی ‎مجلس شورای اسلامی ما نمایندگان ملت شریف ایران به ۱۸ دلیل خواستار طرح ‎استیضاح و اعلام عدم کفایت رئیس جمهور جناب حسن روحانی می باشیم"

سایت دیده بان ایران درباره دلایل ارائه طرح استیضاح با این نماینده اصول گرای مجلس یازدهم گفت و گوی انجام داده که مشروح آن را در ذیل می خوانید:

*هدف شما و نمایندگان همسو با شما از ارائه طرح عدم کفایت رئیس جمهور و استیضاح وی چیست؟

من قائلم به اینکه همان دلایلی که باعث شد بنی صدر عزل شود، همان دلایل الان وجود دارد و این دولت باید استیضاح و عزل شود.

معتقدم ما در انقلاب دچار یک قانون نانوشته غلط شده ایم و آن این است که هر کسی در جمهوری اسلامی برای یک مدت معینی منصوب به یک سمتی می شود می تواند هرکاری انجام بدهد و هیچکس نیست جلویش را بگیرد.

این قانون نانوشته غلط در حال حاضر انجام میشود. هرکسی نماینده مجلس میشود یا هرکسی رئیس جمهور می شود باید دوره اش بگذرد و هیچوقت به غیر از زمان بنی صدر مجلس، به وظیفه قانونی خودش درست عمل نکرده است.حالا به خاطر مصالح و... دیگر مسائل به وظایف شان عمل نکردند. مجلس این اختیار را دارد، بنابراین می خواهیم روحانی را مانند بنی صدر عزل کنیم.

*در شرایط فعلی کشور سقوط دولت و رئیس جمهور چقدر میتواند به نفع کشور و ملت باشد؟

آدم جلوی ضرر را از هرجا بگیرد منفعت است!

این دولت با این جهتی که حرکت می کند رو به سقوط است! هر روز بدتر می شود ، ایشان گفتند شما به رئیسی رأی ندهید چون اگر به رئیسی رأی بدهید دلار می شود پنج هزار تومان! الان دلار شده ۲۲هزار تومان.بعد ایشان می گوید دلار تحت کنترل ماست!

*یعنی اگر آقای رئیسی؛ رئیس دولت می شد مشکلات اقتصادی را نداشتیم ؟

شاید اگر آقای رئیسی هم رئیس جمهور میشد این مشکلات پیش می آمد ، عامل اصلی آقای روحانی نیست اما غالب مشکلات کشور از تصمیمات غلط این دولت است. قطعا هر دولتی که می آمد مشکلاتی داشتیم چون مقصر کرونا و یک سری از مشکلات دولت نیست غالب مسائلی که در حال حاضر داریم باهاشون دست و پنجه نرم می کنیم، مثل نرخ بیکاری ، نرخ تورم ، بالا رفتن نرخ ارز ، بالا رفتن نرخ مسکن و... به جهت سیاست های غلط این دولت است.

*آیا در شرایط فعلی سقوط این دولت، به نفع کشور است؟

سقوط نمی کند، دولت استیضاح و عزل شود.

*به هر حال اگر آقای روحانی استیضاح و عزل شود؛ دولت سقوط می کند؟!

دولت سر جایش باشد، رئیس جمهور بعدی می آید ، سیاست های جدید حاکم می شود و سیاست های جدید دولت را پیش می برد.

*در این صورت دولت عملاً ساقط می شود!

دولت ساقط نمیشود که! رئیس جمهور جا به جا می شود، هیأت دولت طبق نظر رئیس جمهور موقت تا انتخابات معرفی می شوند و به کارشان ادامه می دهند.

تا کنون چند امضاء برای طرح استیضاح جمع آوری شده است؟

تا جایی که من اطلاع دارم پانزده امضا برای استیضاح رئیس جمهور جمع شده است. البته ممکن است بیشتر هم شده باشد.در موقع لازم درباره استیضاح اطلاع رسانی می کنیم.

 

جمع‌آوری امضا در مجلس برای برکناری روحانی

جواد نیک بین نماینده کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن از استان خراسان رضوی در مجلس از جمع آوری امضاء برای ارائه "طرح عدم کفایت رئیس جمهور" خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از اعتماد؛ نیک بین نوشته است: 

"بر اساس اصل ۸۹ قانون اساسی و ماده ۲۲۹ قانون آیین نامه داخلی ‎مجلس شورای اسلامی ما نمایندگان ملت شریف ایران به ۱۸ دلیل خواستار طرح ‎استیضاح و اعلام عدم کفایت رئیس جمهور جناب حسن روحانی می باشیم"

بنا به این گزارش، هنوز درباره اینکه این طرح چند امضا داشته و چه زمانی قرار است ارائه شود صحبت نشده است. 

براساس عکس منتشر شده تاکنون 9 نفر این درخواست را امضا کرده اند اما تنها نام یک نفر از آنها مشخص است و اسامی بقیه ( 8 نفر) اعلام نشده است.

موضوع جمع آوری امظا برای طرح بی کفایتی رئیس جمهور در حالی مطرح می‌شود که روز 15 تیر طرح سوال از رئیس‌جمهور با 134 امضا تقدیم هیات رئیسه شد. در این طرح نمایندگان 5 سوال با محوریت مسائل اقتصادی را مطرح کردند. این برای دومین بار است که مجلس قصد سوال از حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دارد.

جمع‌آوری امضا در مجلس برای طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار