«عزیزانی که با ما بودن یادشون میاد ما پارسال دو روز مونده به کنکور سوال ها رو به دست بچه ها رسوندیم و کلید پاسخ سوالات 100درصد رو روز قبل کنکور بهشون دادیم که چیزی حدود 30 نفر پزشکی آوردن، 55 نفر هم دندون پزشکی. امسال هم با همون منوال برگشتیم تا بتونیم یک کمکی بکنیم...»
کد خبر: ۸۷۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵ 11 July 2020

«عزیزانی که با ما بودن یادشون میاد ما پارسال دو روز مونده به کنکور سوال ها رو به دست بچه ها رسوندیم و کلید پاسخ سوالات  100درصد  رو روز قبل کنکور بهشون دادیم که چیزی حدود 30 نفر پزشکی آوردن،  55 نفر هم دندون پزشکی. امسال هم با همون منوال برگشتیم تا بتونیم یک کمکی بکنیم...»
هفته ها و روزهای نزدیک کنکور که می شود، سر و کله این موریانه ها هم در فضای مجازی پیدا می شود. البته این موریانه داستان ما از اسفند خودش را به جان کنکوری ها انداخته و مدعی است کارش همین است و هرسال با فروش سوالات و پاسخ های کنکور، به بروبچه های کنکوری کمک می کند!
جدا از این که بسیار سخت می توان ادعاهای این «موریانه پول خوار» را باور کرد، اما در عین حال او اکنون پنج ماه است که با راه اندازی کانالی در فضای مجازی بازار مکاره ای برای خودش به راه انداخته و نکته عجیب این ماجرا هم این است که کانال او 6هزار و150 نفر عضو دارد. او به تازگی هم مدعی شده که صندلی های پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی دانشگاه آزاد یکی از شهرهای مهم را هم می فروشد. در این گزارش می خواهیم، کانال او را کمی زیر و رو کنیم تا با ادعاهایش بیشتر آشنا شویم.
ادعای حرفه ای بودن
آقای مدعی کنکور فروش  اولاکه خودش را حرفه ای معرفی می کند: «من چندین سال است که سوال های کنکور رو بین بچه ها پخش می کنم ، قبل کنکور و با تیم کلید زنی که دارم کلید 100 درصد رو میدم. امسال هم به همین شیوه هست و به همون روش...»
نرخ ها و شیوه جالب فروش!
روش فروش سوالات و کلید پاسخ هم در نوع خودش شیادی جالبی است. به پیام های آقای کنکور فروش توجه کنید: «فروش در دو نوبت داریم ، یکی پیش فروش هست تا عید با قیمت کمتر و نوبت بعد فروش با قیمت بالاتر  رو آغاز می کنیم. ظرفیت برای هر رشته محدوده چون اگه تعداد زیادی باشن که قبولی در رشته خوب باشن یه کم شک برانگیزه، برای همین ظرفیت داریم برای هر رشته... »
قیمت های آقای کنکور فروش در پیش فروش اول اسفند تا 30اسفند:
ریاضی 6 میلیون /  انسانی 5 میلیون  / تجربی 7 میلیون
این قیمت ها در پیش فروش اسفند برای خرید تمام سوال ها و به همراه کلید 100درصد  است.
کنکور فروش برای بعد از عید نوروز هم که از  15 فروردین شروع شده قیمت های دیگری تعیین کرده است:
ریاضی 12 میلیون / انسانی 10 میلیون / تجربی 15 میلیون.
دریافت پول با ارز دیجیتال!
اما بخش جالب تر این ماجرا آن جایی است که آقای کلاهبردار، این مبالغ را نه از طریق شیوه های متداول انتقال پول بلکه با ارز دیجیتال دریافت می کند. طبیعتا در این روش در صورت امکان، پیگیری و رصد این فرد بسیار دشوار است. او در کانالش نوشته است: «هزینه به صورت کد ووچر یا بیت کوین از شخص گرفته می شه. ما هرسال از همین طریق کار می کنیم. پارسال درگاه بانکی واسط گرفتیم که باعث شده بعضی از دوستان من کمی اذیت بشن. از همین رو تمام واریز ها چه در پیش فروش چه در فروش اصلی بعد عید به همین منوالی که عرض کردم هست.»
2 شب قبل از کنکور!
و سرانجام آن طور که کنکور فروش ادعا کرده است دو شب قبل از کنکور سوالات و شب قبل هم کلید پرسش ها را در اختیار خریداران می گذارد: «بعد از پرداخت عزیزان به کانال خصوصی که براشون اختصاص داده شده برای اون رشته انتقال داده میشن و به هیچ وجه از کانال خصوصی خارج نباید بشن . تمام فایل ها به صورت pdf دو شب قبل سوال و شب قبل کنکور جواب ها به صورت کلید واژه 100درصد برای هر رشته در کانال خودش ارسال می شه»
خرید و فروش سوالات امکان پذیر است؟
با وجود جولان این کلاهبرداران که در سال های اخیر به ویژه با گسترش فضای مجازی فعال تر شده اند، سازمان سنجش برای طراحی سوالات در ماه‌های پایانی و نزدیک برگزاری کنکور تیمی از استادان مربوط به طراحی سوالات را جمع آوری و تمهیدات امنیتی را در بالاترین سطح اجرا می‌کند و این مرکز نیز کاملاً قرنطینه است. بررسی‌ها نشان داده که سوالات از این مراکز قرنطینه هیچ گاه درز نکرده و ادعای درز سؤالات واقعیت ندارد. حتی در سال 98 نیز ادعای فروش سوالات کنکور مطرح شد که با رصد پلیس فتا، عوامل آن دستگیر شدند.

این موضوع را با حسین توکلی کارشناس حوزه برگزاری کنکورکه به نوعی  کنکور و سازمان سنجش با او شناخته می شود در میان می گذارم که آیا اساسا با توجه به تمهیداتی که سازمان برای ایمنی سوالات کنکور می اندیشد، خرید و فروش آن ها ممکن است که آقای توکلی تصریح می کند:  خرید و فروش سوالات از نظر من امکان پذیر نیست.

منبع: خراسان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار